Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner meg mye igjen i MKBHD. Elsker å tenke ut slike konsepter. I dette tilfellet har han tenkt veldig likt det jeg gjør, bortsett kanskje fra at jeg mye heller ville hatt iPhone 6 Plus sitt full HD-panel. Det er mye mer stas med gode farger, kontrast og sannsynligvis lavere strømforbruk. :)

Etter å ha sett både Ip6+ og N4 sine paneler irl, så lener jeg mer mot 2560x1440, og syntes faktisk flere telefoner har bedre farger enn iPhone, dvs. ikke mer "oversaturated", men rett og slett bedre på farger, dog er det ikke mange :p

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Snekra saman PC i dag, mykje basert på Black Refinery. Finnes det ein tråd på forumet som tar for seg ting å konfigurere ift. prosessor, minne, overklokking osv. for desse oppsetta, eller må eg plukke litt her og der?

 

Ser bla. at det er noko XMP-greier.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Stasjonær til foto, grafisk og generell bruk - Modifisert korporal ???

Trenger en ny stasjonær - den gamle har fått noe sirup i seg noesteds :-)

Bruksområde fotobehandling (Photoshop Elements og Lightroom i hovedsak)

Noe enkel CAD

Ikke spill eller videoredigering.

Generell bruk (blant annet 15 faner oppe i Crome samtidig) + Officepakke.

 

Har sett på Korporalen, men regner med at jeg ikke trenger et så heftig skjermkort.

Bruker to skjermer, men tar det ene fra hovedkortet.

Trenger i og for seg ikke mer lagringsplass på maskina - NAS er tilgjengelig.

 

Er jeg på ville veger - eller skal jeg begynne å lete i en annen tråd ?

Lenke til kommentar

Zeph: Som du er borti, ligger det mye tilgjengelig informasjon lett tilgjengelig via Google. Det holder som regel å søke modellen + overklock, for å få både tekst og bilder. Black Refinery og The Corporal endrer seg begge etter hvert som nye produkter kommer ut på markedet, så har tatt utgangspunkt i at det er den beste løsningen. :)

 

Any43: Jeg kan sende deg en PM med oppsett til videoredigering. Prisanslag for en god redigeringsmaskin ligger på cirka 7500 kroner. :wee:

Lenke til kommentar

Zeph: Som du er borti, ligger det mye tilgjengelig informasjon lett tilgjengelig via Google. Det holder som regel å søke modellen + overklock, for å få både tekst og bilder. Black Refinery og The Corporal endrer seg begge etter hvert som nye produkter kommer ut på markedet, så har tatt utgangspunkt i at det er den beste løsningen. :)

 

Any43: Jeg kan sende deg en PM med oppsett til videoredigering. Prisanslag for en god redigeringsmaskin ligger på cirka 7500 kroner. :wee:

Håper du har klart å presse inn i7 og 16GB RAM, samt Nvidia GPU :p

Lenke til kommentar

Jeg synes begge spesifikasjonene ser bra ut, selv om jeg må være en av de få i verden som ikke likte Fractal Design kabinett. (På R3 passet ikke perforeringen i toppen med min H100-kjøler).

Men uansett, super info, burde være første stoppested for enhver som vurderer å bygge eller oppgradere pc'n.

 

Tror min i7 2600K kan leve i riggen i ett år til, eller kanskje to. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes begge spesifikasjonene ser bra ut, selv om jeg må være en av de få i verden som ikke likte Fractal Design kabinett. (På R3 passet ikke perforeringen i toppen med min H100-kjøler).

Men uansett, super info, burde være første stoppested for enhver som vurderer å bygge eller oppgradere pc'n.

 

Tror min i7 2600K kan leve i riggen i ett år til, eller kanskje to. :)

Hva med H440?

 

Mitt favorittkabinett til en grei krone atm.

Lenke til kommentar

 

Zeph: Som du er borti, ligger det mye tilgjengelig informasjon lett tilgjengelig via Google. Det holder som regel å søke modellen + overklock, for å få både tekst og bilder. Black Refinery og The Corporal endrer seg begge etter hvert som nye produkter kommer ut på markedet, så har tatt utgangspunkt i at det er den beste løsningen. :)

 

Any43: Jeg kan sende deg en PM med oppsett til videoredigering. Prisanslag for en god redigeringsmaskin ligger på cirka 7500 kroner. :wee:

Håper du har klart å presse inn i7 og 16GB RAM, samt Nvidia GPU :p

 

Jepp. i7 4790K (med i5 4690K som rimeligere alternativ), 16GB og GTX 750. Godt tippa! :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

 

Jeg synes begge spesifikasjonene ser bra ut, selv om jeg må være en av de få i verden som ikke likte Fractal Design kabinett. (På R3 passet ikke perforeringen i toppen med min H100-kjøler).

Men uansett, super info, burde være første stoppested for enhver som vurderer å bygge eller oppgradere pc'n.

 

Tror min i7 2600K kan leve i riggen i ett år til, eller kanskje to. :)

Hva med H440?

 

Mitt favorittkabinett til en grei krone atm.

 

 

Jeg valgte å bytte ut min R3 for en Corsair Graphite T650 for snaue 1 1/2 år siden. Det var på tilbud og jeg visste at kjøler'n passet med god margin. Da hadde jeg irritert meg grønn i et helt år over at radiatoren ikke passet i toppen, og at asus' hovedkortet bygget litt for mye ut med kjøleribbene sine (Asus p8p67 pro) Men jeg kan ikke anbefale et kabinett som dette til en nybygger siden det koster litt mer. Jeg er heller mer enig i å legge ekstra penger i andre komponenter.

PS. Godt fornøyd med H100'ern, ingen rare lyder fra pumpa etter 2 1/2 år. Har kun byttet ut viftene med noen nye cool'n quiet fra corsair. Ser ikke noen grunn foreløbig til å endre på oppsettet. Men det kan jo hende jeg ser på f.eks H440 eller noe lignende den dagen jeg bestemmer meg for å oppgradere.

Lenke til kommentar

Skjermbilde2014-11-15kl123335_zps0a27636

 

Skjermbilde2014-11-15kl123549_zps35c4b8c

 

Skulle virkelig, virkelig, virkelig ønske at jeg hadde midlene til å designe et kabinett. Her er de interne komponentene i to bygg, og Fractal Design Define R4 kabinettet til høyre. Helt klart at det er mulig å gjøre store besparelser på plass.

 

Bygg 1 (fra venstre) er mini-ITX med GTX 770 Mini og bygg 2 (fra høyre) er micro-ATX med GTX 980. Begge har Silverstone SFX-PSU (grønn), Noctua NH-L12i (gul), og lavprofil minne (lilla). 170mm vifte på bygg 2, og 120mm vifte på bygg 1. Strøminngang foran, og front dersom bygget blir rotert 180 grader. Perforert topp slik at både strømforsyning og CPU-kjøler som blåser luft oppover, slipper luften ut. Også perforert på siden av skjermkortet, som blåser luft ut. Mini PCIe-SSD på mini-ITX, og bracket montert i taket til 2,5" SSD mellom kjøler og skjermkort på micro-ATX. Intet DVD-drev. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stilig! Har faktisk lekt en del med tanken selv, med å kunne designe et eget kabinett. Men det er jo ikke så enkelt :p. Rart at ingen har laget et virkelig kompakt kabinett nå som dette når dette er mulig.

Grunnen er at et slikt kabinett kun passer et veldig begrenset antall konfigurasjoner. F. eks. må en i oppsettet over ha en SFX-type PSU, som Silverstone er alene om å produsere med sin modulære 80 Plus Gold-baserte Silverstone SX-600G. En får heller ikke plass til ørten harddisker, slik som kabinett flest.

 

Kjøling ser jeg ikke på som noe stort problem, så lenge det er frie luftveier. Skjermkortet blåser rett ut av kabinettet på siden. Strømforsyning og kjøler er begge rettet oppover, varmlufts naturlige retning, og flyter rett ut det også. En enkelt vifte dimensjonert etter resten av bygget, skaper luftflyt over hovedkortet og minnet, og sørger for at kjernekomponentene hele tiden får ny luft. Den blir ikke fullt like kompakt som Gigabyte BRIX demonstrert over, men ikke langt unna heller. :)

Lenke til kommentar

Funderer på å skaffe meg en Black Refinery, og har i den forbindelse to spørsmål: trenger man noe ekstra hvis man oppgraderer prossessoren til i7 4790 (annen kjøler e.l) og hvorfor 2133 MHz minne kun hvis man nøyer seg med 8 GB? Ser at det er en kommentar på listen som påstår at prossessoren fungerer bedre med 2400 MHz.

Lenke til kommentar

Utrolig bra tråd og arbeid lagt inn her Agentspoon. Enkelt, rett på sak, avklarende og gjennomført. Liker illustrasjonen som viser akkurat hvor mye og hvor avbalansert du legger vekt på ved kjøp. Inndelingen i to alternativ er også svært treffende. Gjør det rett og slett utrolig mye enklere for folk som meg som sitter og humrer på tanken om ny pc. Sparer slike som meg enormt med tid. Aldri overklokket noe selv, men syns også dette var flott at du skrev en setning om i førsteposten. Bra oppdatert også! Ser du har god kontroll, så prøver å utnytte kunnskapen din litt.

 

Sitter med et par år gammel bærbar nå, det er denne som skal avlastes. Spesielt grafikkortet blir jo søppel i dag, he he.

 

Lurte på noe: Som sikkert ganske mange, sitter jeg og vurderer pc som en julegave/ gjennomført eksamensgave... til meg selv. Førsteposten er oppdatert 30 oktober, planlegger du en til før nyttår?

 

Edit: Endret på spsm. Hadde tenkt å spørre om mellomting, men legger heller da mer på bordet for "toppmodellen". Så hadde jeg tenkt å spørre om noe annet, som jeg ser du svarte fint på. Nice.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...