Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kanskje det går litt uttafor "den perfekte pc pakke"?

Selv mener jeg at tittelen beskriver en optimalisert kombinasjon av ytelse og pris.

En slik pakke til 14 tusen vil veldig raskt bli ineffektiv mtp pris/ytelse.

Enig der. Gir liten mening å kjøpe noe til 14k med mindre man har noen spesielle behov, og da kan man starte en egen tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en virkelig high end pc, helt til det ikke lenger gir mye mening å betale noe særlig mer(la oss si rundt 14k)?

Det kommer mest an på utstyr egentlig. Så lenge en spiller 1080p / 1440p 60Hz skjerm som de aller fleste gjør, er en egentlig dekket med Black Refinery. Skal en opp i 1440p 140Hz, så blir det mer gunstig med GTX 970 SLi og litt annerledes oppsett. Det synes imidlertid jeg at er ganske lite utbytte for pengene per nå, så jeg har prioritert de mer økonomisk forsvarlige byggene i første omgang. :)

Lenke til kommentar

Ja, er egentlig enige med dere. Men tenkte på hvis det f eks. er noen som trenger mer kraft til bilde/video redigering. Da kan jo en i7 være bra og litt mer ram. Men som dere sier, så skjønner jeg at vi kommer litt utenfor en mer generelt god pc til folk flest.

 

Når vi først er inne på endringer i tråden, hadde det vært noe å legge til litt mer utstyr?. Noen som kjøper Black Refinery, vil kanskje ha noe annet enn Microsoft Wireless Desktop 3000 :p? Kunne jo også blitt lagt til hodetelefoner/høyttalere?

 

​Vet ikke om dette er noe dere vil fokusere på i denne tråden, men siden dere kaller det en pakke såå.. :)?

Lenke til kommentar

Det meste var bra, men litt konstruktiv kritikk:

1: Syntes ikke kabinettet på de 2 siste var spesielt pent, men det er jo ikke viktig for alle...

2: Såpass få som bruker DVD/CD i dag at du kunne skrevet noe om det?

3: En 212 Evo koster ikke så mye mer?

4: Minnebrikker som flere enn Cdon har?

5: Min erfaring med Zotac er langt ifra god, men mulig de har endret på noe, noen spesiell grunn til at du valgte det kortet? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Silencio 352 er egentlig et ganske greit kabinett, men litt skuffende at det ikke støtter en liten Hyper 212. TX3 er en ganske bråkete kjøler.Fungerer greit på en i3, men alt annet ville jeg holdt den unna.

Lenke til kommentar

Som Kyrre S. sier, passer ikke Hyper 212 EVO i kabinettet. Cooler Master Hyper TX3 EVO og Silencio 352 er imidlertid ingen perfekt ordning for en i5 Haswell både mtp TDP og RPM. Tenkte en stund å bytte til 412S og Corsair Carbide 200R, men da endte prisen opp på stive 8000 kroner. Det er jeg egentlig ikke så fornøyd med, da jeg selv ikke ville investert i et bygg uten overklokking til den summen. Bygget faller for mye mellom to stoler, og jeg velger å fjerne det til et eventuelt aggressivt priset nVIDIA GeForce GTX 960 ser dagens lys. :wee:

 

Jeg ser ærlig talt fram til dagen da Microsoft begynner å selge Windows på minnepenn. Per nå må en enten ha en PC fra før som en kan laste ned Windows på, og så overføre .ISO til minnepenn og gjør den innstallerbar som er noe innfløkt, eller så må en ha et eksternt DVD-drev. Det er 99% pga. vanskelig OS-innstallasjon at et DVD-drev fremdeles er inkludert.

 

Å linke til annet minne synes jeg er unødvendig. En del minne selges i flere butikker, men da har butikkene som regel høy frakt. Du finner ikke billigere minne enn hos CDON, og det er en butikk med gunstige priser på mange av produktene som blir brukt i oppsettet og lave fraktkostnader.

 

Til slutt er personlig erfaring med merker, ikke noe jeg vektlegger overhodet. Jeg kunne godt ha kjøpt tre defekte AsRock-hovedkort på rad, dersom statistikken sier at de produserer kvalitetsprodukter. Statistikk teller, ikke personlig erfaring. :wee:

Lenke til kommentar

Hvem er de fleste? Har verken funnet tester eller særlig med tilbakemeldinger som kritiserer Zotac GeForce GTX 970. Alle modellene av dette kortet er i utgangspunktet produsert av nVIDIA, med primært kjøleren og pre-overklokk som forskjeller. Zotac har referanse-PCB som ikke har fått særlig kritikk av testerne heller. At et kort er horribelt dårligere enn resten, er sjeldent, med mindre viften er av svært dårlig kvalitet og bråker. Det er såvidt meg bekjent, ikke tilfelle med Zotac sitt heller. :)

Lenke til kommentar

Hvem er de fleste? Har verken funnet tester eller særlig med tilbakemeldinger som kritiserer Zotac GeForce GTX 970. Alle modellene av dette kortet er i utgangspunktet produsert av nVIDIA, med primært kjøleren og pre-overklokk som forskjeller. Zotac har referanse-PCB som ikke har fått særlig kritikk av testerne heller. At et kort er horribelt dårligere enn resten, er sjeldent, med mindre viften er av svært dårlig kvalitet og bråker. Det er såvidt meg bekjent, ikke tilfelle med Zotac sitt heller. :)

Er antagelig folk som har kjøpt Zotac tidligere, da de har hatt mye rare problemer...

Lenke til kommentar

Hmm, jeg finner kun 16GB, som umulig kan være billigere? :p Synes fortsatt at nytteverdien av 16GB er såpass begrenset, at det ikke er verdt det. En ting er at det ofte viser at maskinen bruker oppimot alt minnet, men det er relativt få benchmarks som viser at du får et voldsomt ytelseshopp mellom 8 og 16GB. Hastighet derimot, gir utslag i en del spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...