Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt regnet vil man nok spare ca 500 kroner ved å handle på netonnet. Du kan jo ta litt fra de ulike nettbutikkene som har fri frakt. Oppsettet ser uansett pent ut.

 

Det eneste jeg har å utsette er det gørr kjedelige R4 kabinettet som snart hele Norge har. :) Men det blir personlig preferanse.

 

Har heller ikke lest om viften på det skjermkortet. Det ser fryktelig stock ut og historisk har disse bråket litt mer enn aftermarked kjølere, som har flere og større vifter som gjerne bråker noe mindre.

Lenke til kommentar

Noen ganger synes jeg det er bra å betale marginalt mer på komplett. Jeg får alltid varen på 2 dager som er høyt verdsatt av meg. 45 dager retur har også stor verdi når jeg kjøper hardware. I tillegg er de veldig raske på å refundere returnerte varer.

 

Returnerte ett r9 290x til dustin. Dem brukte 3 uker (etter mottatt vare) på å behandle saken og betale meg tilbake.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Noen ganger synes jeg det er bra å betale marginalt mer på komplett. Jeg får alltid varen på 2 dager som er høyt verdsatt av meg. 45 dager retur har også stor verdi når jeg kjøper hardware. I tillegg er de veldig raske på å refundere returnerte varer.

 

Returnerte ett r9 290x til dustin. Dem brukte 3 uker (etter mottatt vare) på å behandle saken og betale meg tilbake.

Kan ikke si at jeg opplever det samme, komplett brukte 2Mnd på å refundere en laptop jeg hadde problemer med, samt 2uker på skjermkort...

Dustin har sendt meg disk dagen etter at den døde, dvs. den var sendt dagen etter at jeg ringte.

 

Mulig jeg bare har hatt uflaks med komplett, dog...

Men husker den tiden de virkelig brydde seg om kundene, nå er de fleste kundebehandlerne frekke i tilegg (hos komplett), så blir sånn at om man finner en som er hyggelig, så burde man notere navnet :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, Fractal Design Define R4 har nærmest blitt varemerket for Black Refinery siden originalutgaven for mange år siden. Med oppdaterte revisjoner, er det fortsatt kabinettet som troner på topp med den beste kombinasjonen av egenskaper og pris. At "hele" Norge har det, ser jeg bare positivt på. :green:

 

Slik Guru3D siterer støynivået på stock-kjøleren under load.

 

 

 

This is at a slightly hearable level, yet not annoying whatsoever. Basically at this level you can hear some airflow when the card is stressed and warm.

 

En må alltid se på nye produkter separat, og ikke gjøre antakelser basert på forrige generasjoner. Det gjelder enten det er en ny generasjon HP-bærbare, eller nye SSDer fra OCZ. Plutselig er de blitt bra, slik som tilfellet her er. :)

 

Trodde først at vedkommende kritiserte Seasonic S12-G for å være en dårlig strømforsyning, men så at det var referert til Cooler Master V550S, og da er jeg enig. Må imidlertid be om at oppsett som ikke omtales i førsteinnlegget, får sin egen tråd. Eventuelt at du sender en PM om du ønsker et spesielt bygg. :dremel:

 

Som debatten over tilsier, så er det veldig forskjellig hva folk erfarer i ulike nettbutikker. Dustin, NetOnNet, Komplett, MPX osv. har alle tilfeller med dårlig kundebehandling, men nyter som regel gode tilbakemeldinger fra brukerne. Å skille ut en som verre eller bedre, synes jeg blir vanskelig i det lange løp. :wee:

Lenke til kommentar

Trodde først at vedkommende kritiserte Seasonic S12-G for å være en dårlig strømforsyning, men så at det var referert til Cooler Master V550S, og da er jeg enig. Må imidlertid be om at oppsett som ikke omtales i førsteinnlegget, får sin egen tråd. Eventuelt at du sender en PM om du ønsker et spesielt bygg. :dremel:

 

Beklager, det var ikke meningen å kapre tråden. Jeg var ikke klar over at S12-G var så mye bedre enn den jeg plukket ut. Også var jeg på jakt etter et alternativ som selges er på lager hos komplett. Skulle vise seg å være litt tricky...

Endret av AlexBerg
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg lurer litt på å kjøpe meg en Black Shell pc. Har tenkt til å drive med litt gaming, men de to andre forslagene er nok litt overkill for mitt bruk. Kommer for det meste til å spille mindre krevende spill, som LOL o.l.

 

Jeg ønsker også at PC'en skal være så liten som mulig, og tenkte derfor å bruke dette kabinettet http://www.prisjakt.no/product.php?p=728200 (Silverstone Sugo SG05). Holder det med en PSU på 450W, og har dere et forslag til hvilket hovedkort jeg burde kjøpe?

Lenke til kommentar

Med Sugo05 må du være obs på at du får svært lite plass å jobbe med. Det er i utgangspunktet en vanskelig innstallasjon med kompatibilitet for kjølere kun opp til 80mm, og slim type DVD-drev (om du i det hele tatt skal ha det). Om du absolutt er satt på kabinettet, ville jeg valgt SG05-Lite som er modellen uten strømforsyning. Velg deretter Silverstone ST45SF-G 450W som er gull-sertifisert og bedre enn den som er inkludert i standard-utgaven av Sugo05. Da skal effekten være god nok til oppsettet i linken under:

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=126911&view=m

 

Som du ser er mini-ITX ikke noe som forbindes med de billigste maskinene, fordi du må gjøre såpass mange kompromisser med tanke på komponenter du velger. På generell basis synes jeg også det er et nokså dårlig tidspunkt å investere i Black Shell, når vi venter på både neste generasjon prosessor (Broadwell) og skjermkort (nVIDIA GTX 960 Maxwell). :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...