Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt greit, så faktisk feil og tenkte at de var Team Zeus Blue 16GB du anbefalte. Og i det tilfellet var mitt forslag billigere :)

 

Men da holder jeg meg nok til 8 GB. Hva med MSI Gaming 5? Har lyst på muligheten til SLI senere, og da fungerer vel ikke Gaming 3 kortet? Har du hørt noen dårligere erfaringer med 5'ern? Da sammen med 4690k, Team Zeus Blue og et MSI GTX 970 Gaming skjermkort.

 

(Da beveger jeg meg kanskje vekk fra spørsmål om buildene dine, men håper det går greit denne ene gangen :) )

Endret av Fleds
Lenke til kommentar

Oisann, ser ut til at jeg trykket på den første linken jeg fant når jeg googlet Z97 Gaming 3, så har jeg sett på ett Gigabyte kort istedet, og det støtter SLI :p

Er dog litt irriterende at de forskjellige produsentene skal ha så like navn

 

Her har du Gigabyte HKet: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2650062

 

Nja, du kommer så å si garantert ikke til å merke noen forskjell

Lenke til kommentar

Det er helt greit, så faktisk feil og tenkte at de var Team Zeus Blue 16GB du anbefalte. Og i det tilfellet var mitt forslag billigere :)

 

Men da holder jeg meg nok til 8 GB. Hva med MSI Gaming 5? Har lyst på muligheten til SLI senere, og da fungerer vel ikke Gaming 3 kortet? Har du hørt noen dårligere erfaringer med 5'ern? Da sammen med 4690k, Team Zeus Blue og et MSI GTX 970 Gaming skjermkort.

 

(Da beveger jeg meg kanskje vekk fra spørsmål om buildene dine, men håper det går greit denne ene gangen :) )

Åja, skjønner! Normalt ligger MSI Gaming 3 litt over 200 kroner under Gaming 5. Jeg har valgt å nedprioritere SLi, da det totalt sett er et tapsprosjekt over tid. ^^

Lenke til kommentar

Nei, men det handler om mange faktorer. Om du skal ha SLi, må du ha både kraftigere strømforsyning og skjermkort. Du får høyere utslipp med tanke på varme og støy. Skaleringen er tidvis dårlig, og microstutter blir ofte et problem (statistikken sier at du får høyere FPS, men du opplever hakking likevel). Dette i tillegg til at hver ny generasjon av skjermkort som oftest tilbyr mye bedre verdi for pengene. GTX 970 som brukes i Black Refinery, er allerede svært dekkende for 1080p 60Hz som er den mest vanlige konfigurasjonen, og til dels 1440p. :) Jeg hadde valgt SLi om jeg skulle lansert et oppsett for 1440p 144Hz (dvs. Asus ROG-skjerm). Det er imidlertid et ekstremt begrenset marked.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg har allerede en god seasonic 840W strømforsyning, så er allerede forberedt for SLI. Jeg er dog enig i at ,selv om man ofter tenker at man senere skal kjøpe et skjermkort til, så er det da ofte kommet et nytt skjermkort som frister enda mer...

 

Men de 200kr skal jeg tåle, så lenge gaming 5 kortet også er et bra kort.

 

Da er det egentlig bare minne som jeg er usikker på.

HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Black vs.

Team Zeus Blue DDR3 2133MHz 8GB/16GB

Lenke til kommentar

Får den ikke opp på Prisjakt av en eller annen grunn. Kan du linke den?

 

Edit: Åja, de Marius linket i sted? Tror de ikke kom opp på Prisjakt pga. de er på tilbud. Det er et godt tilbud.

 

https://www.komplett.no/hyperx-fury-ddr3-1600mhz-16gb-black/812880?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

 

Får gi en korreksjon, og være enig i det. Kingston HyperX Fury overklokker såpass bra at du gjerne kommer til 2400MHz CL11 uansett. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Da var oppgraderingen bestilt! Blir godt å se hva GTX970 virkelig er god for, uten gammel CPU. Ble MSI gaming 5, i5 4690k og HyperX Fury 16GB. Kjøpt fra NetOnNet og Komplett.

 

Takk for all hjelp, og beklager at jeg rotet til tråden med innlegg som ikke var helt direkte knyttet til byggene på førstesiden.

Lenke til kommentar

Enig! Black Refinery er hovedsaklig myntet på de som spiller 1920x1080 @ 60Hz, og ønsker en stillegående og stabil ny maskin til best mulig pris.

 

Jeg ser på det slik at Black Refinery dekker en ekstremt stor kundegruppe, men at den ikke er riktig valg for alle. Noen vil si at støynivå er irrelevant fordi de hele tiden har på headset, og kan kjøpe et billigere kabinett. Andre vil gjerne ha en Asus ROG-skjerm til 7000 kroner i stedet for å vente til rimeligere skjermer kommer ut på nyåret, og behøver SLi for å ta fullt utbytte av den. Og så er det sånne som Fleds, som har noe utstyr fra før, og ønsker å sentrere valg av komponenter rundt disse. Til sist er det de som ikke driver med spilling, men heller redigering, der Black Refinery ikke vil være relevant overhodet. :)

 

Det finnes med andre ord absolutt begrensninger for hva og hvem bygget vil dekke. Er imidlertid et bygg som jeg tror fungerer ekstremt godt for veldig mange. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...