Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager dobbelpost:)

 

Tror 1080 uansett blir overkill for meg som skal spille i 2560x1080. 1070 er nok midt i blinken.

 

Er det noen som har det aktuelle bygget (alchemist) som kan si noe om hvordan det oppleves? Byggeprosess, ytelse etc?

 

Jeg trenger også et PCI-E trådløst nettverkskort eller en powerline-løsning. Anbefalinger?

Lenke til kommentar

Ute etter å spille nyere spill i nevnte oppløsning. Om jeg må ned ett hakk eller to på de heftigste spillene så tåler jeg det.

 

Men overwatch feks som jeg spiller mye må være maks detaljer i 2560x1080 (noe 980m stort sett klarte og).

 

Overwatch er ikke noe krevende spill i det hele tatt. Mange som spiller det med GTX 1050 i bra oppløsning.

Lenke til kommentar

Budsjettpcen burde ta utgangspunkt i Ryzen 1300X, som er det beste cpu valget for en pc på budsjett. G4560 med sine 2 kjerner er for svakt, og vil henge etter i mange spill og programmer. 1300X er dyrere(ca 800,- dyrere), men er målet å komme under 7000 så ville jeg heller anbefalt å ta et 1050ti kort over 1060.

 

Sammenligning her:

http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Pentium-G4560-vs-AMD-Ryzen-3-1300X/3892vs3930

Lenke til kommentar

1060 er vell omtrent 50%+ raskere enn 1050ti så synes ikke den traden er så god...

 

1060 er ikke 50% raskere sammen med G4560 i forhold til 1050ti. CPUen blir en flaskehals. Betydningen av 4 kjerner fremfor 2 er mye større mener nå jeg, særlig når vi ser mot fremtiden hvor spill vil yte dårlig på 2 kjerner.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Eksempel på et billig Ryzen bygg hvor man kutter kvaliteten litt på SSD, men sikkert bra nok for de fleste. 

 

Hvor mye bedre det er vet jeg ikke, men for de som vil støtte AMD og budjsett på under 7k er det jo interessant kanskje.

 

Det der er helt klart et mye bedre oppsett. AMD sine ryzen cpuer kan jo også overklokkes med hovedkort som støtter det, noe G4560 ikke kan. Hovedkortet du har valgt der støtter dog ikke overklokking. Da ville jeg nok heller valgt dette hovedkortet: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4284226

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

1060 er vell omtrent 50%+ raskere enn 1050ti så synes ikke den traden er så god...

1060 er ikke 50% raskere sammen med G4560 i forhold til 1050ti. CPUen blir en flaskehals. Betydningen av 4 kjerner fremfor 2 er mye større mener nå jeg, særlig når vi ser mot fremtiden hvor spill vil yte dårlig på 2 kjerner.

med 1050ti blir gou flaskehals i nær sagt alt. Se på denne https://m.youtube.com/watch?v=DL7YcPlJ83c med bedre cpu og 1050ti vil allikevel spillytelse være betydelig under G4560+1060 :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...