Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Remake av alle Age of Empires spill, og annonsering av Age of Empires IV. Så lenge varte drømmen min om å kun spille via konsoll. Back to glorious PC Master Race.  :dribble:

 

I andre nyheter, annonserte også Intel at neste generasjon Core i5 og i7 i denne tråden, vil være 6-kjerner prosessorer. Ser ut som om det blir ordentlig krig mellom AMD og Intel nå, og det liker vi!  :xmas:

 

Siste litt kjipe nyheten er at prisen på skjermkort kommer til å gå opp pga. mangel på minneproduksjon.  :hrm:

Lenke til kommentar

Har sittet og vurdert noen dager nå om jeg skulle gå for 1060 eller vente på vega 56. Alle butikkjedene som hadde 1060 til 1995,- var tomme, så hadde egentlig bestemt meg for å vente. Men så tok jeg en titt innom Elkjøp sin nettside, bare for å sjekke når de forventet å få på lager og da så jeg at en butikk hadde på lager. Å jammen meg var det ikke en butikk som kun ligger 20min fra hytta, så da var valget enkelt.

Ny 1060 i hus☺️ så får vi se om den klarer å få litt liv i den gamle riggen.

 

Snakket tidligere i tråden her om ny skjerm, men veldig usikker på hva jeg skal gå for. Skjermen jeg har nå er en Samsung syncmaster s27b350. Bør jeg gå for en 144hz skjerm eller holder det massevis med 75hz? Er vell som å banne og ha sex midt utpå kirkegulvet det jeg sier nå, men når det for noen år siden ble lagt ut videoer med 30fps mot 60fps, så jeg ærlig talt ikke forskjell. Så jeg er vell igrunn ikke veldig kresen eller godt vant når det kommer til bra grafikk. Mulig skjermen jeg har holder til meg og midt bruk? Noen innspill

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har spilt med 60 fps merker du fort at 30 fps ikke er tilfredstillende i førsteperson\tredjepersonsspill. I startcraft, Diable etc har det lite å si. Vil anbefale en g-syncskjerm da den vil gi deg en bedre og mer flytende bevegelse i spill hvor fps dropper under 60. En g-syncskjerm kan faktisk gjøre at du kan utsette oppgradering av skjermkortet :)

Lenke til kommentar

 

...

 

Blir ikke den jævlig varm da? Muligens ikke så varm med en noctua vifte dog eller b quiet? Vil jo gjerne overklokke litt!

Nja. Den blir vel varmere enn den burde siden Intel er så kjipe at de bruker gjørme som TIM. Du kan alltids delidde.. men du kan selvsagt overklokke selv om du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Ser frem til denne månedens oppdatering ettersom maskinen min nettop tok kvelden :(

 

Er det forresten noen her inne som har fått minne opp til 3200 Mhz? Ser det er en del som har problemer med å få minne over 2667.

Er og noe nysgjerrig i hva stabil overklokk folk opplever med Ryzen 5 1600. Går fra en vannkjølt 4670K som lå stabilt på 4.2 Ghz så mistenker at jeg kommer til å gå en del ned på single-core performance sammenlignet med en lett OCed 1600 på luft.

Lenke til kommentar

Ser frem til denne månedens oppdatering ettersom maskinen min nettop tok kvelden :(

 

Er det forresten noen her inne som har fått minne opp til 3200 Mhz? Ser det er en del som har problemer med å få minne over 2667.

Er og noe nysgjerrig i hva stabil overklokk folk opplever med Ryzen 5 1600. Går fra en vannkjølt 4670K som lå stabilt på 4.2 Ghz så mistenker at jeg kommer til å gå en del ned på single-core performance sammenlignet med en lett OCed 1600 på luft.

Mener du må am4 når du snakker om dram freq? Minnekontrolleren klarer vel ikke mer en 3200 på den mente jeg (?).

 

Hvorfor kjørte du 4670K på bare 4.2? :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

En kan kikke på siden til MSI her for å finne liste over kompatibilitet. :) 

 

Tråden er nå oppdatert. Største endringen skjer i The Corporal, der jeg har oppgradert til AMD Ryzen 3 1200 og nedgradert til RX 560 (fra GTX 1060). Dette fordi Intel Pentium ikke er på lager, og fordi at oppsettet heller vil få nytte av AMD FreeSync-skjermen som er anbefalt, og ha en prosessor som er mer fremtidsrettet med 4 kjerner. Skjermkort er enklere å oppgradere i ettertid, ved behov. En ekstra fordel er at det skaper et tydeligere skille fra de andre byggene. The Corporal har følgelig også blitt litt rimeligere som et resultat. 

Lenke til kommentar

Generelt bør man aldri fylle opp alle dimms, men sette i nok brikker til å få utnyttet arkitekturen (altså dual- eller quad-channel .. evt tri hvis noen fortsatt er på s1366). Formålet med å ikke fylle opp dimms'a er at det er enklere å overklokke. Altså er 2*8 bedre enn 4*4 på s1151 som eksempel. Har man behov for ekstreme mengder dram så får man heller fylle opp :)

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt bør man aldri fylle opp alle dimms, men sette i nok brikker til å få utnyttet arkitekturen (altså dual- eller quad-channel .. evt tri hvis noen fortsatt er på s1366). Formålet med å ikke fylle opp dimms'a er at det er enklere å overklokke. Altså er 2*8 bedre enn 4*4 på s1151 som eksempel. Har man behov for ekstreme mengder dram så får man heller fylle opp :)

 

Vil det si at dersom man setter 4 brikker på Dual-Channel, får kun to av brikkene slik effekt?

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...