Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser bra ut, men du burde justere opp budsjettene med 48% for å kompensere for krone mot dollar. 11k og 13k er ikke så mye som det en gang var. Black Refinery burde koste 16k og Capital Offense rundt 19k for å få samme nivå på komponenter som for noen år tilbake. De 11k som Black Refinery koster er effektivt ikke mer enn 7425 kroner sammenlignet med perioden før 2013.

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje forklare hva som er basis for scoren. Det er ikke en relativ score i forhold til hva som finnes på markedet, men relativt i forhold til hva som er vekting i tråden.  :wee: Type jeg har virkelig prioritert gaming i Capital Offense, relativt til prisen på de andre komponentene i bygget (4490 kr GPU vs 2263 kr CPU). Samtidig er de andre byggene vektet basert på Capital Offense. Det vil si at Intel Pentium G4560 f. eks. er veldig svak på rendering i forhold til AMD Ryzen sin 6-kjerner med 12-tråder, og ender derfor på bare 5 på akkurat redigering av media. Den er imidlertid ganske kurant til gaming, og scorer 7/10 her.

 

Det er ikke en eksakt kalkulasjon bak scorene, men mer en tilnærming som er ment å gi kjøperen en viss anelse om hva han kan forvente. :)

 

Jeg har samtidig planer om å introdusere et nytt entusiast-bygg i tråden, med GTX 1080 Ti for å bedre matche beskrivelsen til Capital Offense slik den ligger nå. Da endrer også scorene seg.  :dremel:

 

Edit: Og der var The Alchemist laget, som et mellomledd for Black Refinery og Capital Offense. Capital Offense skiller seg nå ut med 8-kjerner Ryzen 7 prosessor, og GTX 1080 Ti. Skal lage grafikk til den senere i dag, samt justere de andre scorene. Muligens skifte kabinett også. Time will show! Nå drar jeg på jobb igjen.  :grin2:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Bare et lite tips til dere som velger å bruke en av PCene med Ryzen som utgangspunkt men velger og endre minne eller hovedkort: det er viktig å sjekke at minnet du går for er kompatibelt med hovedkortet, ellers er det en fare for at både hastigheten og kapasiteten blir begrenset og du vil bli sittende med en unødvendig bottleneck i PCen din.

 

Jeg er litt usikker i dette tilfellet, men det kan virke som at man vil bli begrenset til 8GB dersom man bruker Corsair Vengeance LPX Red 3200MHz CL16 16GB sammen med MSI B350 PC Mate.

 

https://www.msi.com/Motherboard/support/B350-PC-MATE.html#down-utility

ctrl+f: CMK16GX4M2B3200C16R 

Lenke til kommentar

Skal sjekke det. :) De listene endrer seg litt med tid dessverre.

 

The Alchemist er nå ferdig oppdatert, og overtar spesifikasjonene some Capital Offense hadde tidligere. Sistnevnte fortsetter å være flagskipet, men får en kraftig oppgradering med GTX 1080 Ti og AMD Ryzen 7 1700. Prisen lander på 17 000 kr for Capital Offense, og 13 000 for The Alchemist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe komponentene fra The Corporal med unntak av prosessor og skjerm som jeg tenker å bytte ut med Ryzen 5 1600 og Samsung C24FG70 fra Black Refinery for å komme opp på mitt budsjett på ~12k inkl. skjerm. Er dette et greit valg når jeg hovedsaklig kommer til å spille CSGO som er veldig avhengig av CPU? Velger også skjermen fra Black Refinery for å komme opp på 144 Hz. 

Lenke til kommentar

Q3LGScz.png

 

Ser ikke ut som en CPU som er svært kravstor da. :) Å få de siste 100 Hz i en overklokk, har forsåvidt aldri vært så elementært for meg heller. U14-S og D15 fra Noctua er oppgraderinger, men får ikke plass i kabinettet, og koster mer enn det smaker. 

 

Så lenge R7 1700 klokker så kurant med veldig lite volt-endring, er det etter min mening ikke verdt det å legge ut 400 kr mer for en kjøler. ^^

Lenke til kommentar

Hei. Bygde en Black Refinery for noen år siden. I dag får jeg melding om "CPU Over Temperature Error!".

 

CPU Temperature: 98 grader

MB Temperature: 30 grader

CPU Fan Speed: 1288 RPM

Artic Freezer 13 PRO

 

Kan det være CPU kjøperen som ikke fungerer som den skal? Og at løsningen er å kjøpe ny CPU kjøler?

Lenke til kommentar

Hei. Bygde en Black Refinery for noen år siden. I dag får jeg melding om "CPU Over Temperature Error!".

CPU Temperature: 98 grader

MB Temperature: 30 grader

CPU Fan Speed: 1288 RPM

Artic Freezer 13 PRO

Kan det være CPU kjøperen som ikke fungerer som den skal? Og at løsningen er å kjøpe ny CPU kjøler?

Det viste seg at det var tilstrekkelig å stramme skruene som fester CPU kjøleren. Hadde løsnet litt. Var ikke mer som skulle til denne gang heldigvis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes The Corporal burde få nye amd ryzen 3 prosessoren. Den blir betraktelig mer fremtidsrettet, selv om prisen stiger noe. Men nå har jo generelt sett PC gaming blitt dyrere, så jeg føler det er verdt å bruke det lille ekstra når man først skal ut med 7k. 

Lenke til kommentar

Synes The Corporal burde få nye amd ryzen 3 prosessoren. Den blir betraktelig mer fremtidsrettet, selv om prisen stiger noe. Men nå har jo generelt sett PC gaming blitt dyrere, så jeg føler det er verdt å bruke det lille ekstra når man først skal ut med 7k.

Har den i det hele tatt kommet i norske nettbutikker?

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...