Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg bare bruker denne for å få et svar på spørsmålet istedet for å lage en ny tråd.

Jeg ser de fleste som anbefaler maskiner her inne som regel aldri anbefaler dyrere hovedkort som har masse fancy fnæs.
Er dette rett og slett fordi alt du får med på de dyrere hovedkortene bare er ubrukelig gimmick? Veit mange av dem er svært overklokk vennlige, men er det virkelig så stor forskjell på budsjett, middels og dyrt hovedkort? Hva bør en se etter?

Lenke til kommentar

Jeg ville først og fremst sett på mulighet for overklokking.

 

Wifi er unødvendig hvis du har nettverkskort eller kabelavstand til router. Hvis ikke er det etter min mening like greit å betale litt ekstra for Wifi på hovedkontoret. Da får du gjerne bedre lyd og annet snacks med i pakken.

 

Mulighet for SLI og annet er unødvendig med mindre du vet at du skal utnytte det. Jeg tipper 90% som "vil ha muligheten for SLI en gang i fremtiden" aldri får utnyttet det. Etter 2-3 år er det like greit å kjøpe et helt nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Tror jeg bare bruker denne for å få et svar på spørsmålet istedet for å lage en ny tråd.

 

Jeg ser de fleste som anbefaler maskiner her inne som regel aldri anbefaler dyrere hovedkort som har masse fancy fnæs.

Er dette rett og slett fordi alt du får med på de dyrere hovedkortene bare er ubrukelig gimmick? Veit mange av dem er svært overklokk vennlige, men er det virkelig så stor forskjell på budsjett, middels og dyrt hovedkort? Hva bør en se etter?

Egentlig, ja. Med hovedkort bør en se etter funksjoner som en realistisk sett har bruk for. Kanskje med forbehold om å styre unna de aller, aller kjipeste. I hvert fall er det ingen indikator som sier at et hovedkort MÅ være knalldyrt for å være stabilt og klokke bra. Jeg velger ut i fra at hovedkortet har det en trenger av funksjonalitet i bygget, tester, og ikke minst svært viktig - brukeranmeldelser på at det ikke er "typiske" feil på en modell som går igjen hos mange brukere. :) 

Lenke til kommentar

Jeg synes det er irriterende at det ofte følger med så mye dill hvis man skal ha et litt bedre utstyrt hovedkort. Vurderer et hovedkort med skikkelig hodetelefonforsterker denne gangen, i håp om at jeg skal klare meg uten ekstern dac, mye fordi jeg liker å ha minst mulig dill.

 

Asus skryter av god lyd i sine nye. Asus ROG Strix Z270G Gaming er en kandidat, men "Aura Sync RGB LED lighting and 3D printable modules for ultimate customizability" for eksempel, irriterer meg...

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Når man har spølt bort flere titals tusen på et maskineri med radiatorer, tanker, pumper, kjøleblokker, slanger, kabler i matchende farger og alt mulig annet rart skjønner jeg at det kan være fint å se på gjennom et vindu. Men horelys i hele fargespekteret blir litt for mye for min smak :)

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Hvor mye har slike hodetelefon forsterkere å si når en benytter optic kabel på headsettet? Jeg jeg har astro a50 (1gen) og benytter optisk til den boksen og trådløst videre der igjen.. Bør vell være like god om ikke bedre med optisk kabel da? (sikkert feil å spørre her, men men kommer under hovedkort som har slike lydforsterkere 

EDIT:

https://www.komplett.no/product/912917/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-intel-i5-7600-ssd#

God value pack eller blir dette ubrukelig?

Endret av MrMidget
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke nå lenger. Den har kommet med i februar-oppdateringen. Grunnen tidligere var at en bare kunne få H270-brikkesett, som kostet dobbelt så mye som H110 til i3-6100. Så det gikk cirka i null. Er nå valgt et B250-hovedkort, og dersom det kommer H110 med oppdatert BIOS til enda lavere pris med støtte for Kaby Lake, så blir dette neste utvalg. ^^ Enten det eller kanskje Ryzen kommer med noe sjokkprodukt.

Lenke til kommentar

Har sett litt på forskjellige løsninger til ny budsjett gaming pc.  Jeg tror jeg kommer til den konklusjonen at jeg vil ha den billigst mulig da jeg tror den holder for mitt bruk, så jeg peiler meg inn på februar utgaven av "the corporal" med pentium prosessoren.  

 

Nå har det seg slik at jeg har en 2år gammel CX 430 power supply liggende her.  Lurer på om denne kan brukes i staden for den oppsatte da det er samme effekt?   Ellers lurer jeg på om jeg trenger noen ekstra overgang til den mtp RX 480, ser noen skriver dette på forumer.  

 

Når jeg ser på kabelen som går til skjermkortet er det en 6 pin + 2 pin som henger i lag.  Fungerer den eller skal det være en  8 pin ?

Endret av Gisle-B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...