Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos forskjellige meninger, hvilket synspunkt har folk på i3 7350K? Nå er den ikke ordentlig tilgjengelig i nettbutikker enda, og jeg har heller ikke lest altfor mange reviews, men bla. Linus mener at den gjør det omtrent like bra i spill som en Core i5. Den er for dyr til The Corporal, og man burde kanskje ikke banne i kirka, men kunne det vært noe for Black Refinery mon tro?

Lenke til kommentar

Jeg mener i3-7350K er spennende, men det må komme tall for hvordan de klokker først. Hvis det er mulig å få til en 1% chip som greier >=5.5 GHz eller videre oppover mot 6-tallet så er det artig, men for spesielt interesserte. Hvermansen får mer for pengene ved å velge en standard 4-kjerne og et grafikkort i mellomsjiktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holder den til å drive GTX 1060?

 

Får meg igrunnen ikke til å kjøpe en så rimelig prosessor for man må likevel betale for OS, PSU, hovedkort, minne, SSD, kabinett, kjøler, grafikkort. Synes det er sløsing å bruke penger på alle de komponente i rimelige utgaver i steden for å kjøpe noe dyrere for det blir ikke så veldig mye dyrere å gå for .noe "ordentlig". Man får veldig mye bedre maskin ved å legge i 4k mer. Altså 8k ink OS vs 12k. Kanskje til og med ytterligere 2k for å få inn GTX 1070. Nå kan man få rimeligere maskin enn 8k, men det er vel grenser for hvor rimelig hovedkort, kjøler, lav kapasitet på SSD, skranglete kabinett og kvalitet på PSU man bør gå for.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Mer imponert over nye Pentium med hyperthreading som G4560.

 

i3-7350K er for veldig spesielt interesserte :)

Dæven døtte! Det var ikke en verst deal nei. Takk for tipset. Nå irriterer jeg meg bare grønn over at Intel ikke lanserer et rimeligere brikkesett, og at det ærlig talt ikke finnes noe kompatibelt hovedkort til under 1050 kr. Jeg er klar over at forrige generasjons hovedkort med nyeste BIOS i visse tilfeller støtter disse, men det blir jo en heksejakt nå å finne ut av hvilke som eventuelt kommer med såpass ny BIOS / UEFI ombord. Uten dette blir det bare et bytte mellom dyr CPU og billig MOBO, mot dyr MOBO og billig CPU, med relativt likt resultat. :(

 

Om jeg derimot klarer å få et rimelig H110 (hvis dette er mulig) til å være garantert kompatibelt, så er jeg nesten fristet til å lage en ultra budget utgave av The Corporal, slik den var noen år tilbake. 

Holder den til å drive GTX 1060?

 

Får meg igrunnen ikke til å kjøpe en så rimelig prosessor for man må likevel betale for OS, PSU, hovedkort, minne, SSD, kabinett, kjøler, grafikkort. Synes det er sløsing å bruke penger på alle de komponente i rimelige utgaver i steden for å kjøpe noe dyrere for det blir ikke så veldig mye dyrere å gå for .noe "ordentlig". Man får veldig mye bedre maskin ved å legge i 4k mer. Altså 8k ink OS vs 12k. Kanskje til og med ytterligere 2k for å få inn GTX 1070. Nå kan man få rimeligere maskin enn 8k, men det er vel grenser for hvor rimelig hovedkort, kjøler, lav kapasitet på SSD, skranglete kabinett og kvalitet på PSU man bør gå for.

Det er alltid en trade-off. Derfor det er ulike pakker i tråden. :) I The Corporal tror jeg dette er strålende.

Lenke til kommentar

 

Om jeg derimot klarer å få et rimelig H110 (hvis dette er mulig) til å være garantert kompatibelt, så er jeg nesten fristet til å lage en ultra budget utgave av The Corporal, slik den var noen år tilbake. 

 

Inspirert av Tech City på YouTube, gamer-PC på ultra lavbudsjett - 1080p-killer:

 

Brukt Dell Optiplex + GTX 1050 Ti lavprofil.

 

Ser ut som man må opp på mini tower for et slikt oppsett.

 

GTX 1050 Ti 4GB LP

 

Grafikkprosessor Nvidia GeForce GTX 1050 Ti Minne 4 GB Vifteløs   Grensesnitt PCI Express 3.0 Klokkefrekvens 1290 MHz Minnefrekvens 7.008 GHz

 

 

 

https://www.prisguide.no/produkt/msi-geforce-gtx-1050-ti-4gb-lp-284937

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det er 4250,- ut av vinduet. Halve poenget med å bygge maskin selv er å ha noe man kan bygge videre på etter hvert som årene går ved å bytte komponenter i tur og orden.

 

De pengene man legger i et godt kabinett, CPU-kjøler eller PSU kan man ha glede av i 10 år. Kjøper man CPU-kjøler av et kjent merke så får man bestilt til nye fester hvis det kommer nye og inkompatible sokler.

 

Hvis man må starte med rimelige komponenter bør man likevel tenke langsiktig for CPU-kjøler, PSU og kabinett. Andre komponenter kan byttes over tid, men legg penger i det som holder lenge.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bygd en lignende PC som c64c nevnte. Bare med et gammelt søppelkabinett og en gammel 750w strømforsyning man hadde liggende. Med et Gtx 1060 3gb kort. Fungerer vissnok greit til 1080p gaming i følge brosjan (INK streaming) faktisk. Betalte 1000kr for pcen(+2000 for GPUen)+ billig Ssd. Er ikke helt håpløst som en slags fattigmanns PC mens man sparer opp til noe bedre. Gpu og ssder kan man jo ta med seg videre som c64c sa. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Agent, hva med å legge til en entusiastmaskin også? Klør litt i fingra etter noe som det her:

 

Handleliste

 

Dette er kanskje en maskin for de som har mer penger enn vett, men jeg har faktisk forsøkt å se etter gode kjøp. Mulig jeg bør legge inn noen kroner til for bedre minnebrikker (Tridentz?).

 

Jeg kommer til å handle noe lignende snart, bare uten skjermkort. Har et 1060-kort som fungerer greit foreløpig - bruker en helt kurant 50" 1080 tv til spill. Drømmer om en stor og rask 4k G-sync HDR-skjerm og GTX 1080 Ti.

Lenke til kommentar

Hei Agent, hva med å legge til en entusiastmaskin også? Klør litt i fingra etter noe som det her:

 

Handleliste

 

Dette er kanskje en maskin for de som har mer penger enn vett, men jeg har faktisk forsøkt å se etter gode kjøp. Mulig jeg bør legge inn noen kroner til for bedre minnebrikker (Tridentz?).

 

Jeg kommer til å handle noe lignende snart, bare uten skjermkort. Har et 1060-kort som fungerer greit foreløpig - bruker en helt kurant 50" 1080 tv til spill. Drømmer om en stor og rask 4k G-sync HDR-skjerm og GTX 1080 Ti.

En entusiast maskin ville vel hatt et større kabinett? Custom vannkjøling? X99?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...