Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har syndet. Har gått bort ifra glorious PC gaming master race. I stedet har jeg funnet meg til ro med kombinasjonen PlayStation 4 Slim og MacBook Pro 15 m/Touch Bar.

 

4fwsRZS.jpg?2

7dzftNJ.jpg?1

 

Sånn går det fort når butikker plutselig velger å kjøre priskrig-kampanje, i tillegg til å tilby 20% MasterCard-kampanje. Jeg må være verdens verste kunde.  :evil:

 

Lenke til kommentar

Switch virker veldig gøy, men den koster for mye for min del. Litt av greia med PS4 nå, er at jeg kunne få den til 1500 kr ny, og det er et ganske stort spillbibliotek som selges veldig rimelig også. Har i første omgang bestilt Uncharted 4 (299,-), Rayman Legends (149,-), Assassin's Creed: Black Flag (149,-), FIFA 17 (200,-) og Ratchet & Clank (199,-). God blanding av må-ha titler og nostalgisk godteri. :) 

 

Så var det bare å finne seg tid og samvittighet til å spille dem!  :green:

 

Mitt største problem nå, er å få solgt min nåværende MacBook Pro Retina 15 (Late 2013). Jeg ligger lavest på Finn med en tusing, men det har fremdeles ikke kommet en eneste henvendelse. Sier vel litt om hvor håpefulle folk er generelt, som prøver å selge maskinene sine. :tease:  Selve maskinen er jo bra specca. Ganske nær 2015-utgaven, der forskjellen ligger i 4 Whr større batteri, 4770HQ i stedet for 4750HQ, 16GB i stedet for 8GB RAM, og forbedret PCIe-SSD. Fortsatt bra ytelse ift. dagens maskiner, og Retina-skjermen og premium-følelsen er jo i en klasse for seg. Prøver å få solgt min til 9000, som til sammenligning er 800 kr billigere enn dårligste utgave av MacBook Air. Det er egentlig ikke et så dumt tilbud.  :wallbash:

Lenke til kommentar

Switch virker veldig gøy, men den koster for mye for min del. Litt av greia med PS4 nå, er at jeg kunne få den til 1500 kr ny, og det er et ganske stort spillbibliotek som selges veldig rimelig også. Har i første omgang bestilt Uncharted 4 (299,-), Rayman Legends (149,-), Assassin's Creed: Black Flag (149,-), FIFA 17 (200,-) og Ratchet & Clank (199,-). God blanding av må-ha titler og nostalgisk godteri. :)

 

Så var det bare å finne seg tid og samvittighet til å spille dem!  :green:

 

Mitt største problem nå, er å få solgt min nåværende MacBook Pro Retina 15 (Late 2013). Jeg ligger lavest på Finn med en tusing, men det har fremdeles ikke kommet en eneste henvendelse. Sier vel litt om hvor håpefulle folk er generelt, som prøver å selge maskinene sine. :tease:  Selve maskinen er jo bra specca. Ganske nær 2015-utgaven, der forskjellen ligger i 4 Whr større batteri, 4770HQ i stedet for 4750HQ, 16GB i stedet for 8GB RAM, og forbedret PCIe-SSD. Fortsatt bra ytelse ift. dagens maskiner, og Retina-skjermen og premium-følelsen er jo i en klasse for seg. Prøver å få solgt min til 9000, som til sammenligning er 800 kr billigere enn dårligste utgave av MacBook Air. Det er egentlig ikke et så dumt tilbud.  :wallbash:

Fikk jo 20% rabatt så da bare måtte jeg :D

 

Ble jo også Ryzen + Philips hue...

 

Men tror jeg ville vurdert å vente til rundt sommeren, laptop markedet koker da, spesielt Macbooks ;)

Lenke til kommentar

Kan hende du har rett. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke angreretten på den nye MacBook Pro, dersom jeg ikke fikk solgt min egen. Den er jo tross alt fortsatt blant kanskje topp 4 bærbare som finnes, etter min mening. Jeg får nok prisen jeg betalte for den nye Pro, og enda litt til, om jeg selger den uåpnet eventuelt. :) 

Lenke til kommentar

Forunderlig nok, ser jeg ikke på det som noe stort problem. Jeg får USB-C til A-kabler rimelig på jobb, og det foretrekker jeg framfor adaptere. Ironisk nok har jeg en Samsung T3 ekstern SSD (konge produkt forøvrig!), som har USB-C inn til enheten, men bruker type-A for å koble til dataen.  :tease:

 

Det største potensialet jeg ser i den nye serien, er touch bar. Jeg må medgi at Apple så langt ikke har hatt snøring på hvordan de skal bruke det, men jeg har funnet tredjeparts programvare som har ganske kule bruksmønstre. F. eks. at du kan ha en knapp for å åpne en mappe direkte, langt inn i arkivet. Eller du kan konfigurere den til å åpne et bestemt program, QuickTime Record eller nettside etc. Jeg tror at med neste Mac OS, så vil dette bli skikkelig, skikkelig nyttig. Der jeg ser størst potensiale, er i å korte ned handlinger som har flere, flere steg, som du gjør ofte, til et enkelt klikk. Ring kjæreste over Facebook Call f. eks. Ring til telefonen min, slik at jeg finner den. Skru på høyttaleren, eller Philips Hue lyset i gangen. Slike ting som en opprinnelig må inn i programvare for å fikse, hadde vært gull!!

Lenke til kommentar

Per nå rocker jeg Android telefon, Windows-stasjonær, Mac OS-bærbar og PS4. Er ganske merkenøytral. :) Kjenner personlig at jeg ville hatt vanskelig for å gå tilbake til en Windows laptop igjen. Derimot frister det like lite å bytte til f. eks. iMac. MacOS uten trackpad, synes jeg ikke er så bra. Og trackpad til den stasjonære, blir for mye travel igjen. 

 

Det jeg aldri har prøvd, har vært iPhone. Det er ikke så mye pga. programvaren, men mer at konkurrenten Samsung, har vært såpass flinke når det kommer til skjerm, vanntett telefon, kamera som tar bra bilder i mørke med lynrask autofokus og vidvinkel selfie, penere og mer robust design (imo), batteritid og langt bedre body-to-screen ratio. Om Apple fikser hardwaren til iPhone, uten at prisen tar livet av meg, ville jeg vurdert et bytte der og.  :wee:

 

Edit:

 

58bdb05bbe9673c7398b4d52.jpg?preset=arti

 

Får iPhone noe slikt, og beholder aluminium på baksiden, er jeg nok solgt.

 

  1. Kamera med optisk zoom (uten bump) og bildestabilisering, stor sensor
  2. 3500 mAH batteri
  3. IP68
  4. Trådløs lading
  5. OLED 1080p
  6. "Uknuselig glass"
  7. USB-C (Fast Charge)
  8. 5,5 - 5,8" skjerm
  9. Iris scanner
Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra pc til mac og konsoll for 9 år siden og i sommer gikk jeg tilbake. Kommer Forza Motorsport til Windows i fremtiden er det ikke sikkert det blir mere konsoll. Var møkka lei Apple :)

 

Men de har pene maskiner da.

Forza er allerede på windows, du får iaf spilt Horizon 3, muligens flere av dem også :D

 

Halo Wars 2 også, forsåvidt

 

iPhone sine plus modeller er egentlig ganske greie på batteri, spesielt siden de klarere å klemme så mye mer ut av batteriet enn android generelt får til, men det er så mange andre småting som irriterer meg med iPhone og iOS at jeg antagelig aldri kommer til å bytte, ikke før jeg får muligheten til å endre langt mer til sånn jeg liker å ha det, skulle jeg hatt iOS måtte jeg nesten jailbreaket, men da føler jeg store deler av poenget er borte.

 

Største problemet med "Plus" modellene er størrelsen, en S7 Edge eller Note 7 ligger så sykt mye bedre i hånda enn den helt firkantede iPhonen med svære "kanter"

 

Når det kommer til både laptop og desktop og alt som er, så står jeg ved det som står i signaturen, Linux > MacOS > Windows, Må dessverre fortsatt ha Windows for en del spill dog, og MacOS er ikke releaset til alle typer hardware uten en del knøling, og har heller ikke akkurat fantastisk spillstøtte...

Lenke til kommentar

Siden jeg har likesinnede rundt meg angående gaming. Jeg hater loading. Sitte og stirre på skjerm og vente. Og følelsen av tiden det tar å laste data er årstider. Det er bare sånn jeg er.

 

Sitter på en temmelig standard 1tb ssd. Sånn 2.5" crucial disk. Noen spill så booter jeg i vei i vill fart, mens andre tjener lite på ssd kontra hdd

 

Men vi har vel alle vert i denne situasjonen. Den

erotiske opplevelsen man har når man booter og laster.fra ssd. Den største fremskr innen brukeropplevelse

 

Ok.det ble ei flaske eller 5.diskutere hardware er morro

 

Men nå kommer jeg til mitt poeng.

 

Trenger alle disse spillene å bruk så lang tid til på loading

 

Kan det vare andre flaskehalser.

 

In short. Hvordan få pcen min til a loade iracing og project Cars mye raskere. Jeg vei ikke hva som er flaskehals

 

Ok. Det ble ei sånn melding. Men spørsmålet er noe jeg veldig glad for svar

Lenke til kommentar

Tro det eller ei, så er cpu flaskehals i de fleste tilfeller av loading av spill. Hos meg når en ny BF1 bane loader så er det 100% last på 20 tråder med 6950x. Det kjekke er at jeg kommer først inn på ny bane i 99.9999% av gangene :) Mange kjerner og høy hastighet på cpu og minne er tingen. Selvfølgelig hjelper det med sm961nvme også, men det er ikkje den som får kjørt seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...