Gå til innhold

VM: Gruppe D (Uruguay, Costa Rica, England, Italia)


Latias

  

77 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

FIFA can confirm that disciplinary proceedings have been opened against the player Luis Suarez of Uruguay following an apparent breach of art. 48 and/or art. 57 of the FIFA Disciplinary Code during the 2014 FIFA World Cup Brazil™ match Italy-Uruguay played on 24 June 2014. The player and/or the Uruguayan FA are invited to provide with their position and any documentary evidence they deem relevant until 25 June 2014, 5pm, Brasilia time.

According to art. 77 lit. a of the FIFA Disciplinary Code (FDC), the FIFA Disciplinary Committee is responsible for sanctioning serious infringements which have escaped the match officials’ attention. Furthermore, according to art. 96 of the FDC, any type of proof may be produced (par. 1), in particular are admissible, reports from referees, declarations from the parties and witnesses, material evidence, audio or video recordings (par. 3).

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært kjekt om han fikk permanent forbud for all landslagsfotball, men de har vel ikke lov til det under nåværende regler?

 

Som jeg har sagt tidligere, jeg er for innføring av kollektiv straff.

Filmer man seg til en straffe som gjør at laget vinner en kamp = laget mister alle 3 poengene.

Går man videre i en cup grunnet juks = laget mister plassen sin.

Suarez gjør dette = Landslaget går ikke videre.

 

Klask på puselanken eller utestengelse fungerer bare litt, man må bruke kanon til å skyte spurv med i fotballen for å bli kvitt uting som dette.

 

Eneste positive med hele greiene er at møkkalaget Italia ikke gikk videre, men det burde heller ikke Uruguay.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

I dette tilfellet var det jo et gruppespill, så mao. de mister 3 poeng som straff.
Men hva skjer da med Italia skal de forsatt stå med 0 poeng etter kampen, eller skal de få noe poeng?

Vil nok ikke fungere på en rettferdig måte uansett, for man ender da opp med å enten straffe eller belønne motstanderen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Straff skal svi, mister man tre poeng bør motstander få tre poeng.

Ikke alltid det blir rettferdig, men hovedfokuset bør være å straffe de som jukser.

Ja, men da ender man fort opp med å straffe et annet lag igjen (ref. hvor jevnt det var i Colombia, Japan, Hellas og Elfenbenkysten gruppen).

 

Edit: Dessuten ser jeg også fort en tidsklemme i et mesterskap som dette, mtp. behandlingstiden på en slik utestengelse.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Trekk ut tennene og gi han gebiss.

Ta så ut gebisset under kamp og gi det tilbake etter :)

 

 

10447861_680419652029927_768699145845545

 

Første bildet jeg fant (har ikke tid til å leite).

Må si at det var jævla rare tannmerker på den til høyre, får ikke bredde eller merkene til å stemme med en "normal kjeft", og han har jo kanintenner.

(Nei, jeg nekter ikke for at han biter).

Lenke til kommentar

Det var godt det kom et uomtvistelig bevis som beviser at det Suarez sa i dag overhodet ikke stemmer.

 

Godt dette beviset kom frem ETTER at han uttalte seg. Han har garantert sett gjennom alle tenkelige vinkler før han uttalte seg og kom frem til at det kunne såes litt tvil.

 

Så kom dette klippet. BRA!

Lenke til kommentar

Trekk ut tennene og gi han gebiss.

Ta så ut gebisset under kamp og gi det tilbake etter :)

 

 

10447861_680419652029927_768699145845545

 

Første bildet jeg fant (har ikke tid til å leite).

Må si at det var jævla rare tannmerker på den til høyre, får ikke bredde eller merkene til å stemme med en "normal kjeft", og han har jo kanintenner.

(Nei, jeg nekter ikke for at han biter).

Det ene der er hvertfall fake. Man ser jo merkene til høgre på flimene som ligger på nrk etc. Fra live sendingen. Det er mer merker som viser tydelig på den snutten enn hva som er på venstre. Der har det fjernet alt for mye.

Lenke til kommentar

Derfor jeg reagerer.

Han har vampyrtenner på siden (slik som jeg har), og kanintenner fremme, noe som jeg ikke får til å stemme med merkene, kanskje vinklingen er rar på bildet.

 

 

 

Er jo heller usannsynlig at han skal ha fått et _Perfekt_ merke av tenna når han biter i en slik situasjon, fra den vinkelen der. Det er jo tydelig at han biter Chiellini, hvordan avtrykket blir er jo irrelevant.

 

Det er VIKTIG at dette blir straffet hardt fra FIFA sin side, så latterlig oppførsel skal man lete lenge etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...