Diskusjonist 17 Report post Posted April 7 Hei. Helt siden 2007 har jeg lurt på hva denne sangen som spilles på LP-spilleren i Kill Buljo heter. I den scenen der faren til Sid oppdager at han har tatt den siste colaen. Cirka 13-14 sekunder inn i dette klippet på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=TLvXddZ5uec Svar mottas med største takknemlighet. Quote Share this post Link to post
Kajac 4977 Report post Posted April 7 Diskusjonist skrev (1 time siden): Hei. Helt siden 2007 har jeg lurt på hva denne sangen som spilles på LP-spilleren i Kill Buljo heter. I den scenen der faren til Sid oppdager at han har tatt den siste colaen. Cirka 13-14 sekunder inn i dette klippet på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=TLvXddZ5uec Svar mottas med største takknemlighet. Eddie Jones - Teenage Love Song 1 Quote Share this post Link to post
Stoddart 1282 Report post Posted April 17 (edited) I dag har sittet å irritert meg... Wagon Wheel av Darius Rucker har blitt covret på norsk, men jeg klarer ikke finne igjen den norske. (Det er ikke Tove Bøygard sin versjon, den jeg er ute etter. Den jeg vet jeg har hørt på norsk er mye likere Darius Rucker sin versjon i oppbygging og melodi. Noen som har noen ideer? Edited April 17 by Stoddart Quote Share this post Link to post
Kaplan 406 Report post Posted April 20 Stoddart skrev (På 17.4.2022 den 19.19): I dag har sittet å irritert meg... Wagon Wheel av Darius Rucker har blitt covret på norsk, men jeg klarer ikke finne igjen den norske. (Det er ikke Tove Bøygard sin versjon, den jeg er ute etter. Den jeg vet jeg har hørt på norsk er mye likere Darius Rucker sin versjon i oppbygging og melodi. Noen som har noen ideer? Jeg vet ikke svaret, men vil bare påpeke at Darius Ruckers versjon er en cover av en sang skrevet av Bob Dylan (og Ketch Secor). 2 Quote Share this post Link to post
Stoddart 1282 Report post Posted April 20 (edited) 11 hours ago, Kaplan said: Jeg vet ikke svaret, men vil bare påpeke at Darius Ruckers versjon er en cover av en sang skrevet av Bob Dylan (og Ketch Secor). Jepp. Old Crow Medicine Show er vel de som først ga ut låten med vokal og "Wagon Wheel" tittelen? Uansett, så er det den norske coverversjonen jeg (fortsatt) leter etter, klart og tydelig basert på Darius Rucker sin versjon Det som er så irriterende er at jeg husker ikke en bestemt tekstlinje heller. Innbiller meg at de "drar til Trondhjem by" eller noe sånn. Men kan være helt feil det også. Frustrerende kan man si! Edited April 20 by Stoddart Quote Share this post Link to post
Delvis 4184 Report post Posted May 19 (edited) Leter etter en tråd, trodde det var her. Misforståelse. Beklager. Edited May 19 by Delvis Quote Share this post Link to post
deleted 255 Report post Posted May 26 (edited) Leter etter en sang som har ca. samme melodi som Minnie Riperton - Les Fleurs Minner litt om Cat Stevens eller Neil Young = gammal kar med gitar. Edited May 26 by deleted Quote Share this post Link to post