Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Ulf1este skrev (På 17.3.2022 den 10.04):

Og det er her utfordringen ligger, mp3-filen hadde bare navnet "bra trance sang". Men jeg tipper at den sirkulerte rundt som akkurat det på forskjellige fildelingstjenester osv, så mitt håp er at noen enten sitter på låten og så kan finne ut hva den faktisk heter eller om noen (utrolig nok) skjønner hvilken sang jeg mener ved at de har stusset over filnavnet og samtidig vet hva den faktisk heter :)

Er det en sang? Fint om du sier litt mer, kom sinnsykt mye trance i alle varianter på 2000 tallet.

Men ikke så mye kjendiser typ, om den var på listene og det var sang. Så hjelper det litt.

Er ørten varianter av trance også..

Den hadde jo ikke navnet bra trance sang, var bare det den ble gitt av de som lastet og delte sangen.

Var det norsk eller engelsk sang?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Lite info å gå på, men mener det er en country / hip hop låt fra tidlig 2000 tallet, mannlig frontfigur, muligens one hit wonder, husker verken melodi eller tekst for øyeblikket..

Husker jeg hadde CD singelen en gang i tiden, så jeg prøver å huske hvordan coveret så ut, men så langt helt blank...

Er vel long shot at noen her kommer på noe med så minimalt av info? 😇 

 

Edit: Den kom til slutt: Uncle Kracker - Follow Me 

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

"Alle" som vokste opp på 90-tallet husker norske ICE sin hit "Can't Get Over You". Men det finnes tydeligvis en alternativ versjon av denne: 

Utifra det jeg kan finne ut, ble denne aldri utgitt, annet enn som "Hemmelig bonusspor" på Hits For Kids 5. 

Er det noen som har noe mer info om den, evt. har den i bedre kvalitet? Evt. har Hits For Kids 5 liggende, og kan sjekke om det er denne sangen (og evt. rippe den)?

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Kajac said:

Er det noen som har noe mer info om den, evt. har den i bedre kvalitet? Evt. har Hits For Kids 5 liggende, og kan sjekke om det er denne sangen (og evt. rippe den)?

Hadde Hits For Kids 5, og husker sangen. Men jeg kan ikke 100% garantere at det var denne sangen som er det hemmelige lydsporet på plata. Jeg hadde ganske mange Hits for Kids plater i barndommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Musikk fra dataspill: NHL 2005

(videoen skal starte på 7:08, spol frem hvis den ikke gjør det)

Noen som vet hvilken låt som er i bakgrunnen under målfeiringen her?

 

Her er hele den offisielle spillelista for spillet. Jeg har prøvd å lete meg frem, men det er mye bakgrunnsstøy på videoen og jeg finner ikke ut av hvilken av låtene det er. De fleste av låtene her er mer pop-punk med vokal, mens den på videoen virker å være en hel del tyngre. 

Spoiler

Ash - "Orpheus"

Burning Brides - "Heart Full of Black"

Dropkick Murphys - "Time To Go"

Faith no More - "From out of Nowhere"

Franz Ferdinand - "Take Me Out"

Hazen Street - "Fool the World"

Jersey - "Saturday Night"

Letter Kills - "Radio Up"

Lola Ray - "Automatic Girl"

Papa Roach - "Not Listening"

Sugarcult - "Memory"

The FupS - "Lazy Generation"

The Network - "Roshambo"

The Soundtrack of Our Lives - "Karmageddon"

 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei alle sammen! :) Sangen nedenfor ble spilt inn fra tysk radio tilbake i 1987. Vi mistenker at bandet kan være skandinavisk. All hjelp eller ledetråder om det opptaket vil bli satt pris på. Takk på forhånd!

 

Endret av Kurty94
yt link
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som klarer å grave opp en link til "Unni fra Son" av Bjelleklang? (Melodi er fra "Sunny Afternoon") Tror den ble utgitt i 1991, men den er ikke tilgjengelig på Bjelleklang sin Youtube kanal og ellers på Youtube. Har ikke abb. hos noen av de musikknedlastningstjenestene heller...

Endret av Gjest Baardsen
Lenke til kommentar

Har en sang i hodet jeg helt har glemt hva heter eller hvem som synger den.

- Sangen var en stor hit på 90-tallet
- Den har tydelige søramerikanske rytmer, typisk sommerhit. 
- Tror den blir sunget på spansk
- Videoen viser beach party, i Mexico eller annet sted i Sør-Amerika. Viser folk som danser, blant annet et veldig ungt tenåringspar. Tror jenta jobber i baren på stranden eller noe.
- Det er kvinnelig vokal, hun ble skutt og drept i et gjengoppgjør om jeg husker riktig.

Noen som vet hvilken sang dette er?

Lenke til kommentar
Tabris skrev (5 minutter siden):

Har en sang i hodet jeg helt har glemt hva heter eller hvem som synger den.

- Sangen var en stor hit på 90-tallet
- Den har tydelige søramerikanske rytmer, typisk sommerhit. 
- Tror den blir sunget på spansk
- Videoen viser beach party, i Mexico eller annet sted i Sør-Amerika. Viser folk som danser, blant annet et veldig ungt tenåringspar. Tror jenta jobber i baren på stranden eller noe.
- Det er kvinnelig vokal, hun ble skutt og drept i et gjengoppgjør om jeg husker riktig.

Noen som vet hvilken sang dette er?

Lambada

Edit:

 

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (På 22.6.2023 den 22.29):

Noen som klarer å grave opp en link til "Unni fra Son" av Bjelleklang? (Melodi er fra "Sunny Afternoon") Tror den ble utgitt i 1991, men den er ikke tilgjengelig på Bjelleklang sin Youtube kanal og ellers på Youtube. Har ikke abb. hos noen av de musikknedlastningstjenestene heller...

Du kan høre et utdrag på ca. et minutt her. Finner dessverre ikke hele låta noe sted. En singel fra 1991 er såpass obskurt at jeg tror beste sjans vil være å spørre i fangrupper på Facebook e.l. Kanskje noen har plata og kan laste opp sangen for deg.

http://www.bjelleklang.no/platene/senter.html
http://www.bjelleklang.no/ra/div/unni.ram

 

Lenke til kommentar
3 hours ago, :utakt said:

Du kan høre et utdrag på ca. et minutt her. Finner dessverre ikke hele låta noe sted. En singel fra 1991 er såpass obskurt at jeg tror beste sjans vil være å spørre i fangrupper på Facebook e.l. Kanskje noen har plata og kan laste opp sangen for deg.

http://www.bjelleklang.no/platene/senter.html
http://www.bjelleklang.no/ra/div/unni.ram

 

Jeg har en MC kassett som heter "På Gang 42" med diverse hits (der jeg har sangen fra) men litt travelt å fyre opp kassettspilleren hver eneste gang jeg vil høre den. Rart egentlig at den ikke ligger på Youtube så mye som Bjelleklang har lastet opp på kanalen der. De linkene der funka ikke for meg, dvs selve linken funka men ble bare rot å prøve å høre sånn syvende far i huset greier med ene etter det andre vinduet som åpner seg og må kjøre ditt eller datt program for i det hele tatt å høre snutten. 

Endret av Gjest Baardsen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har gått å nynnet på denne sangen i hele dag, og tenkte det burde være svært lett å finne den. Men den gang ei. Det er en norsk sang, sikkert fra 70 eller 80-tallet, og jeg ser for meg at det kan være Lillebjørn Nilsen, Jahn Teigen eller en av den gjengen som synger.

Jeg husker dette fra teksten: "Vi skal være sammen hele livet, vi skal eie den lykken som er vår. Selv om folk ville kalle oss naive, er vi {....} sammen år for år".

Aner ikke hvor jeg har den fra, men har hørt den mange ganger, spesielt i min barndom. Derfor ble jeg veldig overrasket over at jeg ikke finner noe som helst når jeg søker etter teksten. Er ganske sikker på at teksten jeg husker er ca. 90 % riktig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hørte en sang her om dagen, og lurer på om noen kan hjelpe meg med navnet?

Sangen var på norsk og dialekt.

Det er mest en fortelling om en togtur der folk forsvinner. Jeg tror de nevnte noen om Norges statsbaner som forventet noe svinn.. Hvert vers ble avsluttet med: Så var det X igjen (Der X gikk fra 10 til 1 ).

Det var også mer opplesning til musikk, og ikke så mye synging akkurat.

Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

noen som greier denne?

husker hverken låt-tittel eller artist, men vi skal vel tilbake til rundt midten av 2000-tallet tror jeg og USA.

Hvit rap-fyr i tyve-åra, litt kraftig type, og har sannsynligvis bare den ene kjente låten. Husker en scene fra musikkvideo, der de er rundt et lite privat jetfly og han er omgitt av damer, låten er ganske slow & melodiøs rap.

LØST. snublet over og gjenkjente navnet på en toppliste over hvite rappere, Paul Wall

 

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
TaklampeX skrev (På 14.1.2009 den 10:31 PM):

Som bitteliten arvet jeg kassettspiller med opptaksfunksjon fra fattern, og et helt skap med kassetter. På en av disse var det en sang som på en eller annen måte ble yndlingssangen min. Til min enorme fortvilelse klarte jeg uheldigvis å ta opp over denne sangen. En liten trøst må vel være at jeg klarte å ta opp over brors yndlingssang i samme slengen, fugledansen, men han har jo hørt sangen nok i ettertid. Jeg har aldri hørt "yndlingssangen" min igjen, og det er ikke et spor å finne på google.

 

Teksten går noe sånt som det her:

 

Det er vi som skal arve jorden

Som håpet skal tuftes på

det er vi som skal arve jorden

og fremtidens ansvar få

 

Noen som har hørt den? Som kanskje har den på en kassett de kan poste meg?? :D

Noen som har funnet ut av dette? Vi har ventet på svar i 14 år nå

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
JPNord skrev (På 29.11.2021 den 9:02 PM):

Jeg har en sang som jeg sliter veldig med å finne ut... 

The Dogs har en fast sang som går på PA-anlegget hver når de går på scenen under konserter. Det er en countryrock-aktig sang av et band med mannlig vokal. Ganske fengende og oldschool lydbilde. 

I teksten synger de "I'm an Outcast" eller noe i den dur. 

Jeg har prøvd å søke litt rundt på sanger som kan ha den linja, eller heter noe med outcast, men foreløpig uten suksess.  

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenge siden du skrev ser jeg, men fant du ut av det? Sitter og irriterer meg over det samme selv nå nemlig. Husker «I’m an outcast» og noe med «keep your daughters away», men får ikke opp treff noen steder…

Lenke til kommentar
JPNord skrev (På 29.11.2021 den 9:02 PM):

Jeg har en sang som jeg sliter veldig med å finne ut... 

The Dogs har en fast sang som går på PA-anlegget hver når de går på scenen under konserter. Det er en countryrock-aktig sang av et band med mannlig vokal. Ganske fengende og oldschool lydbilde. 

I teksten synger de "I'm an Outcast" eller noe i den dur. 

Jeg har prøvd å søke litt rundt på sanger som kan ha den linja, eller heter noe med outcast, men foreløpig uten suksess.  

Er det noen som kan hjelpe meg?

 

enormklo skrev (På 10.12.2023 den 1:17 AM):

Lenge siden du skrev ser jeg, men fant du ut av det? Sitter og irriterer meg over det samme selv nå nemlig. Husker «I’m an outcast» og noe med «keep your daughters away», men får ikke opp treff noen steder…

«Talen» i starten er hentet fra den britiske filmen Night of the Demon (1957), mens sangen er Jim Glaser - Outcast.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...