Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter to sanger, mest sannsynlig av samme artist men ikke helt sikker på at det er samme.

Lys stemme, også litt utydelig og vanskelig å høre nøyaktig hva han synger.

Litt "synthwave" aktig type musikk hørtes det ut som, hvertfall litt 80-tals preg over melodiene.

Det jeg klarte å plukke opp fra sang nr 1 er noe som jeg syntes hørtes ut som "forget/forgot about depression tonight" finner ingenting på google når jeg søker på dette, usikker på om det er "depression" som er ordet han sier.

Andre sangen så snappet jeg opp "into the stream tonight" eller noe i den dur, synger også om noe lignende "rain that turned into sun", hvertfall at han forventet regn men det ble sol/lys istedenfor.

Om noen klarer denne nøtten blir jeg imponert :D 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Hei,

kom til å tenke på en sang her om dagen som jeg hadde på datamaskin i min ungdom. Har lett litt rundt på internett men finner den ikke, sikkert umulig å finne men prøver her om noen kanskje vet hvilken sang jeg mener.

Tror den bare var lagret som "til amanda". Sikkert lastet ned fra limewire eller noe sånt som man brukte i den tid. 

Melodioen er fra xzibit - paparazzi. Tror det var en nordlending som sang. Noe av teksten var: du var så søt der du sto å hadde mistet dine sko. Vi snakker vel årstallet rundt 2006 - 2008. 

Veldig spent på om noen andre har hørt denne 😅 

-Kent

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et vagt minne fra barndommen. Jeg sitter i baksetet i bilen til bestefar, vi kjører E6 forbi Alnabru og ut av Oslo. Det er sommer og fredag, sannsynligvis en gang på første halvdel av nittitallet. På radioen spiller en sang der noe av teksten er "herlige fredag // nå er det helga igjen // i morgen er det lørdag // hva gir du meg for den"

Hva er dette for en sang? Jeg finner'n ikke!

 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei. Dere over 23/25 år, som hører på datamusikk har nok hørt denne. Har en sang på hjernen. Innbiller meg det er noe spinnin’ materiale. Er en lys herrestemme som synger, husker ikke tekst, bare åssen den gikk. Så jeg nynnet den i denne videoen: 

https://youtube.com/shorts/JomCFuvn12U?feature=share
 

vær så snill og hør, har lett etter denne i snart 5 år, så prøver lykken her! 

Endret av Yob tvaya mat'
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halloys, dere!
Her har jeg en nøtt som jeg har gnagd på ganske lenge nå...

Jeg husker en sang fra da jeg gikk på barneskolen. Den gikk på VG-lista, den gangen Vegard Olsen styrte showet. Altså snakker vi sent 90 eller tidlig 2000 -tall. Alt jeg husker er:

  • Mener bestemt at sangen het "Stay"
  • Kvinnelig vokalist
  • Sjangeren var type techno/pop
  • Og det kanskje viktigste hintet: avslutningen på sangen var referenget om igjen, modulert opp en oktav, med en pause (stillhet) først. Altså gikk sangen helt i stillhet (der jeg mener vokalisten visket i want you to stay, eller noe sånn), før det klaska til ei tromme eller noe og refrenget ble gjentatt: STAAAAYY, osv....

Grunnen til at jeg husker denne låta så godt, var at jeg dreiv å tok den opp på kassett fra TVen, og greide å stoppe opptaket midt i denne pausen fordi jeg trodde den var ferdig. Men det var den altså ikke...

Bare et merkelig bardomsminne, og det hadde vært kult å høre den igjen.

Håper noen av dere kan greie å hjelpe meg å finne den igjen!  :-D

Lenke til kommentar

...da fant jeg den!

Mekka et kjapt (og stygt...) pythonscript som kravla igjennom VG-lista sine arkiver og søkte etter ordet "Stay":

import requests
headers = {'User-Agent': 'Mozilla/5.0'}
for år in range(1997, 2005, 1):
    for uke in range(1, 53, 1):
        if uke < 10:
            uke = "0"+str(uke) #Legger til en ledende "0" på ukenummer lavere enn 10
        url = "https://www.vglista.no/topplister/topp-20-single-{a}-{b}".format(a = år, b = uke)
        html = requests.get(url, headers=headers).content
        text = html.decode('utf-8')
        if text.find("stay") > 0 or text.find("Stay") > 0:
            print(url)

Jaggu fikk jeg treff, uke 5 - 10 i det herrens glade år 2001: https://www.vglista.no/sanger/stay-2/
Bandet heter "Ice", låta heter (som jeg antok) "Stay".

Så da ordna det seg.

God helg!

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...