Gå til innhold

Test: HTC One (M8)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8/10 hadde vært bedre med tanke på at kameraet er ELENDIG i forhold til andre telefoner og fordi prisen er skyhøy.

 

 

Kan ikke vi få se noen skikkelige bildesammenligninger mot andre gode kameratelefoner som f.eks Xperia Z1 og Nokia 1020? Fullstørrelse bilder av samme motiv på samme tid med helt samme innstillinger (eller så nært man kommer om ikke blendertallet er det samme). I både dagslys og på kveld med bevegelige motiver (biler etc).

Sammenligner vi med Samsung Galaxy S5, så er HTC One M8 sitt kamera en tragedie.

 

Her er flere bilder som er tatt med Galaxy S5, så denne posten kan bli litt lang.

 

........

 

Så dere skal få lov til å bedømme selv på hvordan HTC One M8 sitt kamera er i forhold til dette.

Ja, enig... Kameraet er alt for dårlig når det er i vanlig lys. Men synes uansett DOF-effektene man kan gjøre i ettertid på M8 er utrolig kult! :D

... Håper bare Amobil gjør en god samletest av neste gen. toppmobiler, og virkelig tester kameraene som Simen1 sa, både i godt og dårlig lys.

Lenke til kommentar

Blir spennende og se hvordan denne sammenlignes med SG5 og Z2, håper for HTC sin del at denne blir en braksuksess -det burden den jo også bli, M7 er jo veldig stilig men denne er enda kulere.

En sammenligning av kameraene på de nye toppmodellene ville ikke vært og forakte, som andre også sier. Trolig vil denne ikke bli like bra i dagslys som konkurrentene, men hvordan det blir i dårlig lys kan bli artig og se.

Jeg for min egen del tar nesten bare bilder innendørs -I dårlig lys - Så hvordan kameraet er i forhold til andre i dagslys spiller liten rolle for min del hehe.

 

Blir definitivt kjøp -når bindingstiden går ut i mai :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som en helt fantastisk telefon! Må si at jeg tenker på å bytte ut min SG S2, men.... HTC M8 er litt dyr.

Ellers lurer jeg og litt på det med 10/10 på batteritiden? 2600 mAh er jo tross alt en del mindre enn f.eks Z2 med 3200 mAh... Det er vel disse som skal få 10/10, og heller 9/10 på HTC One?

 

Er enig med deg der, at det hadde vært fint å få byttet ut min SG G2 nå også ;) Har lenge tenkt på Nexus 5 som er ganske billig i forhold, men har jo hørt det skal komme en ny modell av Nexus snart også ..

Lenke til kommentar

 

Er det ikke på tide dere tar med Apt-X som en av tingene på sjekklisten? Jeg har nå tre forskjellige lydmottagere med AptX, og kunne selvsagt ikke tenke meg å kjøpe en mobiltelefon som ikke støtter den codecen.

(Fordi noen kommer til å spørre: Sennheiser MM 450-X til det aller meste, Sony Smart Wireless Headset Pro til å bruke med øreplugger, og en billig overgang fra bluetooth til 3.5mm-kontakt til bilen.)

 

Og ja, HTC One støtter AptX.

 

Skjønner hva du mener, det hadde vært fint, men det er vel også litt snevert, hvem andre enn sennheiser på ett par klokker er det egentlig som støtter apt-x?

 

AtW

 

Disse: http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=aptx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

den så veldlig lik ut som det ryktes iphone 6 skal se ut...

 

Da vil det vel si at iphone 6 er ganske like HTC M8 som allerede er ute på markedet vil det ikke?

 

 

ja hvis den blir som det ryktes

Lenke til kommentar

Verdens peneste telefon? Jeg synes min Apple iPhone 5S er desidert vakrere. Til og med 4S synes jeg var smellekker. Eneste jeg ikker liker på 5S er de områdene av aluminiumen som ikke er børstet og skaper en skikkelig bling-bling-effekt - ikke pent. Og å ha en stor logo på fremsiden er heller ikke særlig pent.

 

For meg ser denne telefonen ut som hvilken som helst annen telefon som kjører Android.

 

Er du epleelsker og liker at innstillingene er rotet bort i et hjørne og tastaturet er det samme jævlige tap tap helvete så er det ikke håp for deg. iPhone 4(s) var et designmessig misfoster som var tykt og sprakk for ingenting. At den hadde en mikroskjerm midt inne i alt glassflesket gjorde ikke saken noe bedre. 5'ern er hakket bedre, men fremdeles for folk som liker å støtte verdens største teknodiktatur.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

 

den så veldlig lik ut som det ryktes iphone 6 skal se ut...

 

Da vil det vel si at iphone 6 er ganske like HTC M8 som allerede er ute på markedet vil det ikke?

 

 

ja hvis den blir som det ryktes

 

 

Tok ikke den du ;)

 

 

joda men jeg gadd ikke :p

Lenke til kommentar

Vil ikke si at M8 kommer så dårlig ut av denne testen.

Leser vi samme test? Fra en ok PC-skjerm? Bildene fra M8 ser jo ikke ut. Sammenlign detaljer på bygninger, vegtegasjon, på bakken, skyer etc.

 

Argumentet "For Facebook snaps, this will be fine" holder ikke mål. Det er noe en hver 900 kr-telefon klarer. M8 koster 6000 og påstås å ha godt kamera. Dette holder virkelig ikke mål.

 

Lumia 1020 utklasser M8 på detaljer selv når pikseltallet er redusert med 88% ! Lumia 1020 er riktignok blasse i fargene, men det understreker bare viktigheten av god postprosessering. På samme måte som M8 sin purple fringing og hvitbalanse som tidvis er på bærtur er det noe man løser med programvare, etter at bildet er tatt. Det er altså ikke maskinvarens feil, men programvarens. M8 har elendig kamera maskinvare og en programvare som er gode på noen områder og elendige på andre. Totalt sett en elendig kameraløsning med noen få lyspunkter.

 

Se også på bildet av vannet som renner ut av røret. M8 overeksponeres veldig lett og det ødelegger bildekvaliteten. Det samme gjelder himmelen over jernbanebrua. Det er i likhet med skarpheten hardwareproblemer.

 

Sånn går det igjen i bilde etter bilde. Jeg aner ikke hvilke ølbriller du har på men kan ikke etter beste evne se at M8 kommer godt ut av denne testen.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Verdens peneste telefon? Jeg synes min Apple iPhone 5S er desidert vakrere. Til og med 4S synes jeg var smellekker. Eneste jeg ikker liker på 5S er de områdene av aluminiumen som ikke er børstet og skaper en skikkelig bling-bling-effekt - ikke pent. Og å ha en stor logo på fremsiden er heller ikke særlig pent.

 

For meg ser denne telefonen ut som hvilken som helst annen telefon som kjører Android.

Er du epleelsker og liker at innstillingene er rotet bort i et hjørne og tastaturet er det samme jævlige tap tap helvete så er det ikke håp for deg. iPhone 4(s) var et designmessig misfoster som var tykt og sprakk for ingenting. At den hadde en mikroskjerm midt inne i alt glassflesket gjorde ikke saken noe bedre. 5'ern er hakket bedre, men fremdeles for folk som liker å støtte verdens største teknodiktatur.

 

 

Jeg har en del epleprodukter, ja. Ser ikke helt hva "tap tap helvete" har med tastaturet å gjøre? Flere elementer er også "rotet bort i et hjørne" i Android også, gjerne med ikoner som kunne vært mye bedre utformet. Skjermstørrelsen på 4S var helt kurant, nådde rundt hele skjermen med tommelen! Det kan du ikke med din 100" Android-plastikk-telefon.

 

Har hatt flere Android-telefoner og synes det er et flott operativsystem, bortsett fra den ufattelige høye nerdefaktoren Google kjører og de hersens tredjeparts launcherene til Samsung m.f. Android har ikke stil. Ikke Android-telefoner. Som oftest overdesignes de fleste ting. Omtrent som om designerne måtte inngå kompromiss med hverandre på forskjellige områder.

 

Nå har jeg ikke holdt denne HTC-en i hånda, vet heller ikke hvor tung den er, men plastikk gir ikke følelse av kvalitet. Vertfall ikke i min verden. Nei, jeg sier ikke at 1kg bly gir meg kvalitetsfølelse, men ikke si meg du får inntrykk av kvalitet når du holder en Galaxy S4 kontra en 5S.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjermstørrelsen på 4S var helt kurant, nådde rundt hele skjermen med tommelen! Det kan du ikke med din 100" Android-plastikk-telefon.

 

Vi slipper hvertfall å sitte med et forstørrelsesglass for å kunne se noe på skjermen hvertfall.

 

Dette med at du må bruke en hand på telefonen er bare tull, fordi når du skal gjøre noe innenfor multitouch, så må du bruke 2 hender uansett på telefonen. Og da er jo hele 'en hands bruk' argumentet bortkastet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...