Gå til innhold

Test: HTC One (M8)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snickers-is: Her er en test av kameraet til Galaxy S5, med blant annet M8. M8 gjør det veldig bra på AF hastighet, men på bildekvalitet synes jeg LG G2 stikker av med seieren. Den treffer best på eksponering og hvitbalanse. Det er mye utglatting av farger men G2 klarer likevel å beholde ganske mye detaljer. Til tross for bare 1/3" sensor og f/2,4. Men G2 er treg på AF.

Lenke til kommentar

Til såkalt smartphone så er det veldig bra:-) Skjermstørrelse og prosessorkraft vokser i samme takt som batterikapasitet.

Det er nettopp det jeg mener er problem. Man trenger ikke 4 nye kjerner eller særlig større skjerm nå, jeg mener fokuset nå bør være på batterikapasitet. Å gi toppscore til en telefon som gir knapt to dager på én lading er å sette lista alt for lavt. Dette er såklart subjektivt, men jeg mener fortsatt at man bør kunne forvente lenger batteritid.

Lenke til kommentar

De sammenligner vel bare med andre telefoner i det segmentet. Enig at det hadde vært fint med mere batt. men klarer meg:-)

Høres nesten ut som en elbilist. "Den klarer bare 10 mil, men jeg klarer meg". Det blir for dumt å late som 2 døgn ikke er et stort irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

Har nå hatt iPhone 4S i snart 2 år, men valgte å gå for denne når jeg nå fikk velge ut ny jobbtelefon. Var i forkant nesten helt sikker på at jeg bare kom til å gå for 5S, men tester og bruker-erfaringer klarte å overbevise meg til å velge denne i stedet.

 

For min del var det byggekvaliteten, kvalitetsfølelsen, raskheten i generell bruk og batteritiden som vippet meg i favør av HTC One M8, og må si at jeg ser veldig fram til å åpne forpakningen etter påske :)

 

Ser at folk diskuterer kameraet ned til hver minste detalj, greit nok det. Til ordentlig fotografering og bilder jeg ønsker å ta vare på bruker jeg bare proff-kompakten min, og ser ingen grunn til at en mobil skal ha noe mer enn et "OK" kamera. Av erfaring kommer det bare på bekostning av andre ting som er langt viktigere.

Lenke til kommentar

 

 

De sammenligner vel bare med andre telefoner i det segmentet. Enig at det hadde vært fint med mere batt. men klarer meg:-)

Høres nesten ut som en elbilist. "Den klarer bare 10 mil, men jeg klarer meg". Det blir for dumt å late som 2 døgn ikke er et stort irritasjonsmoment.

Har jo vært rimelig kjent at batteri på smarttelefoner ikke er den helt store festen. At folk fortsatt lar seg overraske forundrer meg. Men nå er det vel karakter settingen vi diskuterer, sånn jeg forstår det. 2 dager med aktiv bruk på en smarttelefon må jo sies å være bra, men 10/10 ? Tja..

Lenke til kommentar

For de som velger Z2 fordi den er vanntett.....

 

 

Den har fortsatt IPxx sertifisering som er en mye større sikkerhet på at den er vanntett.

 

Det han i filmen over gjør er risikosport og ville fraråde alle med HTC One M8 i å prøve dette hjemme (don't try this at home). Selv om han var heldig her, så betyr det lite på at andre vil være like heldig med at HTC One M8 ikke har noen sertifisering på at den skal være vanntett.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Skal garrantert kjøpe en M8!!!

 

DEN ER SÅÅÅÅÅÅ MYE BEDERE ENN SAMSUNG GALAXY S5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

 

Ohh yeah baby!

 

Løp og kjøp!!!

 

ALUMINIUM ER FREMMTIDEN!!!

 

Og for alle som sier att aluminium mye fortere får riper en plastikk, og ikke kjøpe en aluminiumstellefon bare pga dere tror det -så tar dere feil!!!

 

Aluminium er så mye sterkere enn plastikk, (polykarbonate) SÅ HVORFÅR I HULESTE SKULLE ETT ALUMINIUMSTEKSEL AV METALL FÅ FORTERE RIPER EN POLYKARBONATE!?!?!

 

Sannheten er, att aluminium er fremmtiden, og att flere og flere mobiltellefonervil bli laget med aluminium. Dettop fordi det er bedere på alle måter, og attd et ser best ut. Aluminium er jo ett naturlig grunnstoff. Polykarbonate er jo bare skitt som vi får fra oljen vi tømmer ifra nordsjøen!!!

 

En dag så kommer sikkert Samsung til å gå over til aluminium de også, dettop fordi kundene vil ha det Og att de må det for å holde salget oppe, nettop fordi konkurrentene går over til det, (ekkisant, de må jo på en måte holde seg på samme bane)

 

Alle trodde vel, og håper på att s5 skulle få aluminiumsdeksel, nettop fordi det hadde gått så lang tid, og att vi følte att det var på tide. Men de kom med s5 i plastikk, og når de gjordde det, så vill jo selvfølgelig alle Samsungfans gjøre det beste ut av det, bare tvinge seg selv til å tro att plastikken er det beste, bare jatte med, ikke følge sine egene meninger, men bare tro på att samsung lissom gjør det de tror er best. Men sannheten er, att Samsung kommer til å gå obver til Aluminium en dag de også, men de vil utsette det så lenge som mulig, nettop for å ha noe å gå på, og for å lissom ha noe å oppdatere til i fremmtiden. Hvor lenge vi må vente på att samsung oppgraderer til aluminium, vet jeg ikke. Men jeg tror ikke vi vil vente allt for lenge. Som sagt, så hadde jo mange ventet att s5 skulle fått aluminium, om Samsung Galaxy s6 kommer med aluminium, hadde ikke forrundret meg, Kansje till og med Note 4 kommer med aluminiumsdeksel.

 

Nettop fordi det har begynt å bli så mange konkurrenter med aluminium nå, så må samsung også snart gjøre det for å holde følge.

sony z2, apple ipone 5s, htc one m8 fks. er jo sterke aluminiumskonkurrenter.

 

Men som sagt, så trodde vi mange av oss att s5 skulle komme med aluminium, siden det hadde gått soppas tid som det hadde gjordt, og att de nermeste konkurrentene er i aluminium.

Men Samsung Litt overaskende nokk dro plastikken nokk ett år ut, ogpå den måten, så tror jeg egentlig samsung vil att vi skal tro att samsung synes plastikk er best, og på denmåten blir vi trygge på att lissom samsung ''tar det rette valget'' og kjøper oss en s5. Men sannheten er er att samsung vet att aluminium er best, men de skal lissom få oss til å tro att de tror att plastikk er best. Og att samsung galaxy s5 er ett midlirtidlig plastikk-konsetpt (får å bare trekke plastikken ett åttill ut, på den måten sparer de enda litt penger) og att de til slutt vil komme med aluminiumstellefoner som ledende markedsføring. Får å holde følge med konkurrentene. Og å komme med aluminium for å holde følge med konkurrentene, signaliserer jo att aluminium er best. Det å holde følge, er jo å komme med noe godt som andre har, nettop fordi å selge lige godt selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...