Gå til innhold

Den store tilbudstråden - mobil


Anbefalte innlegg

Cdon vet ikke hva ordet kundeservice betyr. Hadde en lengre greie med dem i fjor, de hadde surret med en ordre og det tok vintre og votter før de i det hele tatt forsto problemet. Facebooksiden deres er artig lesing.

 

Jeg kommer aldri til å bruke en krone der igjen. Når de er så ubrukelige allerede ved bestilling tør jeg ikke tenke på hvordan det er å prøve å få ordnet en eventuell reklamasjon der!..

 

Men for å skrive noe halvveis relevant til tråden, gratulerer med ny telefon!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

CDON.no selger denne helga Nexus 5X 32GB til 2390,-

 

Jeg var så uheldig at jeg bestilte den i går for 2690 fra samme butikk, så nå er det lagt inn en ny bestilling slik at den gamle går i retur...

Men helt håpløs kundeservice, de ville ikke gi meg refusjon på allerede bestilt telefon, jeg var nødt til å gjøre en ny bestilling :(

Tullete gjort av de det koster deg 160,- å sende den i retur blir ikke rare gevinsten igjen dessverre.

 

Er klar over det, men fikk en rabattkupong på 50 kr etter det første "kjøpet" som jeg benyttet. Da sparte jeg 350 kr. Minus retur kr 160, har jeg "tjent" 190 kr på dette. Nei, det er ikke rare summen, men jeg blir litt oppgitt av slik kundebehandling og gjør dette av prinsipp!

 

Er nesten fristet til å være like drittsekk tilbake og åpne telefonen og bryte forseglingen før jeg returnerer den. Da må de selge den som B-vare til redusert pris, men likevel refundere hele kjøpesummen til meg.

Ja, jeg vet det er usselt å utnytte lovverket på denne måten, men da lærer de kanskje å behandle kundene bedre!

Lenke til kommentar

 

 

CDON.no selger denne helga Nexus 5X 32GB til 2390,-

 

Jeg var så uheldig at jeg bestilte den i går for 2690 fra samme butikk, så nå er det lagt inn en ny bestilling slik at den gamle går i retur...

Men helt håpløs kundeservice, de ville ikke gi meg refusjon på allerede bestilt telefon, jeg var nødt til å gjøre en ny bestilling :(

Tullete gjort av de det koster deg 160,- å sende den i retur blir ikke rare gevinsten igjen dessverre.

 

Er klar over det, men fikk en rabattkupong på 50 kr etter det første "kjøpet" som jeg benyttet. Da sparte jeg 350 kr. Minus retur kr 160, har jeg "tjent" 190 kr på dette. Nei, det er ikke rare summen, men jeg blir litt oppgitt av slik kundebehandling og gjør dette av prinsipp!

 

Er nesten fristet til å være like drittsekk tilbake og åpne telefonen og bryte forseglingen før jeg returnerer den. Da må de selge den som B-vare til redusert pris, men likevel refundere hele kjøpesummen til meg.

Ja, jeg vet det er usselt å utnytte lovverket på denne måten, men da lærer de kanskje å behandle kundene bedre!

 

Tror det er dumt angrerett gjelder ikke mobiler hos flere spesielt hvis pakken er åpnet. Sjekk dette med cdon før du gjør noe dumt se her hva Elkjøp skriver i punkt 5.

http://www.elkjop.no/cms/20131205_080044/salgsbetingelser/

 

De fleste følger dette og sånn jeg tolker dette får du ikke benyttet angrefristen på en mobil uansett om den ligger i upakket pakke eller ei men er ikke sikker så andre får gi sin mening om dette evt legge ved bekreftelse.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Du tenker sikkert på Elkjøps 30 dagers åpent kjøp? denne gjelder ikke mobiltelefoner...
Angreretten er derimot en "prøverett" du har til å teste ut produktet ved f.eks. netthandel. Ergo kan jeg i teorien pakke opp, putte i SIM-kort, lade telefonen, og bruke den normalt i to uker.
Så lenge det ikke oppstår noen nevneverdig bruksslitasje, så må butikken refundere hele beløpet.
 

http://www.dinside.no/821758/har-du-rett-til-aa-aapne-pakken

 

http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/


 

Lenke til kommentar

CDON.no selger denne helga Nexus 5X 32GB til 2390,-

 

Jeg var så uheldig at jeg bestilte den i går for 2690 fra samme butikk, så nå er det lagt inn en ny bestilling slik at den gamle går i retur...

Men helt håpløs kundeservice, de ville ikke gi meg refusjon på allerede bestilt telefon, jeg var nødt til å gjøre en ny bestilling :(

Det er alltid en viss risiko med å bestille et produkt i nået, det kan jo hende at noen setter prisen ned til kr 1 990,- i morgen. Det må man bare akseptere. Hvis du får den til kr 2 390,- fordi du bestilte en dag i forveien, hva med han/hun som bestilte for to dager siden? skal han/hun også få den til kr 2 390,- osv.? 

Lenke til kommentar

Du tenker sikkert på Elkjøps 30 dagers åpent kjøp? denne gjelder ikke mobiltelefoner...

Angreretten er derimot en "prøverett" du har til å teste ut produktet ved f.eks. netthandel. Ergo kan jeg i teorien pakke opp, putte i SIM-kort, lade telefonen, og bruke den normalt i to uker.

Så lenge det ikke oppstår noen nevneverdig bruksslitasje, så må butikken refundere hele beløpet.

 

http://www.dinside.no/821758/har-du-rett-til-aa-aapne-pakken

 

http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

 

Nei har opplevd dette selv med proshop de tar ikke mob i retur på angrefrist. Uansett ring cdon og hør hva de sier men ikke hver dum å ta opp pakken og ta i bruk tlf hva er vitsen? Din hevn for at du taper noen usle kroner det blir bare for dumt bruk hode.......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du tenker sikkert på Elkjøps 30 dagers åpent kjøp? denne gjelder ikke mobiltelefoner...

Angreretten er derimot en "prøverett" du har til å teste ut produktet ved f.eks. netthandel. Ergo kan jeg i teorien pakke opp, putte i SIM-kort, lade telefonen, og bruke den normalt i to uker.

Så lenge det ikke oppstår noen nevneverdig bruksslitasje, så må butikken refundere hele beløpet.

 

http://www.dinside.no/821758/har-du-rett-til-aa-aapne-pakken

 

http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

 

Nei har opplevd dette selv med proshop de tar ikke mob i retur på angrefrist. Uansett ring cdon og hør hva de sier men ikke hver dum å ta opp pakken og ta i bruk tlf hva er vitsen? Din hevn for at du taper noen usle kroner det blir bare for dumt bruk hode.......

 

Jeg kommer ikke til å gjøre det, men skrev at jeg var fristet. Det hadde nok uansett blitt en hard kamp mot kundeservice om refusjen, men det er det ikke verdt...

 

 

CDON.no selger denne helga Nexus 5X 32GB til 2390,-

 

Jeg var så uheldig at jeg bestilte den i går for 2690 fra samme butikk, så nå er det lagt inn en ny bestilling slik at den gamle går i retur...

Men helt håpløs kundeservice, de ville ikke gi meg refusjon på allerede bestilt telefon, jeg var nødt til å gjøre en ny bestilling :(

Det er alltid en viss risiko med å bestille et produkt i nået, det kan jo hende at noen setter prisen ned til kr 1 990,- i morgen. Det må man bare akseptere. Hvis du får den til kr 2 390,- fordi du bestilte en dag i forveien, hva med han/hun som bestilte for to dager siden? skal han/hun også få den til kr 2 390,- osv.? 

 

Poenget var at den først bestilte mobilen ikke engang er levert inn til posten. Men den var tydeligvis sendt fra lageret, så det var for sendt å avbestille...

Videre hadde det vært en enkel sak å slå av litt i pris, spesielt når jeg uansett kan kjøpe ny og refundere den andre. Da taper butikken tid og penger på logistikk som f.eks. fakturering, pakking og sending, samt refusjon. Altså er det en vinn-vinn situasjon for begge parter at de slipper å sende ut telefon nr. 2.

Og for det tredje så var kundeservice vanskelig pga. fargen. Den første jeg bestilte var svart, mens den på tilbud var hvit (de er utsolgt for svart). Begge var tidligere priset like, og er samme produkt. Men kundeservicen påstod at pga. fargen var de å anse som to ulike produkt og den svarte telefonen var så absolutt ikke på tilbud.

 

Dette summert mener jeg vitner om en trangsynt og sta kundebehandling som gjør seg vanskelig for ingenting!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Pre-owned Iphone 6S Plus 16 GB kr. 4995,- på Lefdal.

Tilbudene starter i morgen!

 

På Expert får man Honor 7 Lite med 5 GB ICE abonnement - totalpris kr. 3589,-

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

På Expert får man Honor 7 Lite med 5 GB ICE abonnement - totalpris kr. 3589,-

Ble en sånn en på meg (eller den er bestilt, var jo seff tomt). 100kr mer enn jeg betaler nå I måneden også følger det med 1gb mer data og en telefon, helt greit det :)

Takk for tipset!

 

Nå ser jeg Elkjøp har samme tilbudet. Hadde jeg hatt behov for 5 GB så ville jeg også slått til på dette! Man får lissom en telefon med på kjøpet :)

 

Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til telefoner som ikke har gorilla glass. Noen som synspunkter på akkurat dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...