Gå til innhold

Den store tilbudstråden - mobil


Anbefalte innlegg

Regnet meg frem idag til at S7 med abo, ble 600 kroner billigere hos Telenor enn kjøp nå pris, så varierer nok, eller at jeg har bommet et sted i utregningen

 

Telenor: Samsung S7 32Gb med abonnement "mobil l 6gb data": 10487,-

s7 32Gb kjøpt løst hos de rimeligste forhandlerene: 6995,- 5gb abonnement hos rimeligste tilbyder: 3000,- totalpris 9995,- evt +600,- mer om man trenger 10gb data per mnd.

 

Prisene er hentet fra nettet, muligens telenorforhandlere har bedre avtaler enn det som er på telenor sine sider - men prisene på nettet er bare lureri ihvertfall.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Regnet meg frem idag til at S7 med abo, ble 600 kroner billigere hos Telenor enn kjøp nå pris, så varierer nok, eller at jeg har bommet et sted i utregningen

 

Telenor: Samsung S7 32Gb med abonnement "mobil l 6gb data": 10487,-

s7 32Gb kjøpt løst hos de rimeligste forhandlerene: 6995,- 5gb abonnement hos rimeligste tilbyder: 3000,- totalpris 9995,- evt +600,- mer om man trenger 10gb data per mnd.

 

Prisene er hentet fra nettet, muligens telenorforhandlere har bedre avtaler enn det som er på telenor sine sider - men prisene på nettet er bare lureri ihvertfall.

 

 

 

Nei du har nok rett, brukte mobilbrowser så da overså jeg sikkert noe.

Du tok deg tiden til å sjekke,så får takke deg for det 

Lenke til kommentar

LG 5 med kameramodul bet jeg 1200,- kontant 300,- avslag familie fri og 300,- pr mnd rentefritt i 12 mnd totalt 4800,-. 350,- pr mnd for L abn avslag 600 fordelt på 12 mnd med 6 GB data etter avtale. Finner ikke noe billigere..

 

Klart hvis man har muligheten til å kombinere med andre tilbud (Som fri familie som du nevner) så kan de være penger å spare. Men stort sett så er det langt mellom hver gang man tjener noe på å kjøpe telefonen med binding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Abonnement med 1Gb data koster 100,- 3Gb koster 200,- 5Gb 250,- 10Gb 300,- 20Gb 400,- hos rimeligste tilbyder. De gangene jeg har sjekket har subsidiert telefon via abonnement alltid gitt en høyere totalpris enn å kjøpe tlf fra rimeligste butikk. Muligens ganske likt på de abonnementene med mye data, men da er forskjellene minimale og man er bundet til 12mnd og kan risikere økte abonnementsvgifter i løpet av bindingsperioden.

 

 

 

 

Bare en liten kommentar der selv om det ikke er et nytt innlegg.

Operatøren kan strengt tatt ikke tvinge på deg dyrere løsninger/tjenester enn det du signerer på. Kontrakten er jo gjensidig bindende. Dersom de gjør noe som påvirker prisen dere har kontrakt på så pleier de å slippe deg ut fra bindingen. Bare se på saken med Canal Digital og Discovery.

 

Ser forøvrig ikke noe problem med binding, jeg bytter sjeldent operatør fordi jeg velger det som passer meg best. Om det kommer en aktør som gjør at jeg kan spare 50 kr i mnd, og jeg har 6 mnd igjen av bindingen min så bryr jeg meg ikke nevnverdig - fordi jeg sparer mye på telefonen jeg kjøpte med binding - fordi jeg bandt meg til riktig abbo

Lenke til kommentar

LG G4 i brunt lær til 2990,- hos CDON, mye telefon for pengene - tross alt fjorårets toppmodell, og mye kraftigere/bedre enn det meste annet man finner rundt denne prisen.

 

http://cdon.no/elektronikk/lg-g4-genuine-laer-brown-p33505632

Vil dette være en merkbar oppgradering fra HTC One M8? Hadde sett på Honor 7 som en erstatter, men frister med kamera og skjermen på G4. G4 vs Honor 7? Ser at G4 mangler fingeravtrykkleser, men det kan jeg kanskje overleve.

Lenke til kommentar

 

Klart hvis man har muligheten til å kombinere med andre tilbud (Som fri familie som du nevner) så kan de være penger å spare. Men stort sett så er det langt mellom hver gang man tjener noe på å kjøpe telefonen med binding.

 

Binding er kjekt hvis man skal ha mobilen i noen år. Når en har nedbetalt mobilen så kan det hende at man får en liten rabatt hvis en binder seg til ett år til.

Lenke til kommentar

 

LG G4 i brunt lær til 2990,- hos CDON, mye telefon for pengene - tross alt fjorårets toppmodell, og mye kraftigere/bedre enn det meste annet man finner rundt denne prisen.

 

http://cdon.no/elektronikk/lg-g4-genuine-laer-brown-p33505632

Vil dette være en merkbar oppgradering fra HTC One M8? Hadde sett på Honor 7 som en erstatter, men frister med kamera og skjermen på G4. G4 vs Honor 7? Ser at G4 mangler fingeravtrykkleser, men det kan jeg kanskje overleve.

 

 

Det aller meste er bedre på G4 vs honor 7, bedre skjerm, kamera, ytelse. Batteritiden er ganske lik (dvs ikke noe å skryte av, rundt gjennomsnittlig). G4 mangler som du sier fingeravtrykksleser

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

LG G4 i brunt lær til 2990,- hos CDON, mye telefon for pengene - tross alt fjorårets toppmodell, og mye kraftigere/bedre enn det meste annet man finner rundt denne prisen.

 

http://cdon.no/elektronikk/lg-g4-genuine-laer-brown-p33505632

Vil dette være en merkbar oppgradering fra HTC One M8? Hadde sett på Honor 7 som en erstatter, men frister med kamera og skjermen på G4. G4 vs Honor 7? Ser at G4 mangler fingeravtrykkleser, men det kan jeg kanskje overleve.

 

 

Det aller meste er bedre på G4 vs honor 7, bedre skjerm, kamera, ytelse. Batteritiden er ganske lik (dvs ikke noe å skryte av, rundt gjennomsnittlig). G4 mangler som du sier fingeravtrykksleser

 

Takker. Man savner ikke noe man aldri har hatt, i mitt tilfelle fingeravtrykkleser :) G4 med brunt skinn bestilt.

Lenke til kommentar

Samme som når jeg gikk fra LG G2 med knapper bak (genialt spør du meg) til knapper på siden på min moto x play. Gikk flere uker før jeg ble vant med knapper på siden.

 

Er vanskelig å gå bort fra noe man er vant med, derfor så mange er trofaste mot apple, trofaste mot samsung osv. Man kan si android er android, men det stemmer ikke helt grunnet ekstreme tilpasninger hos enkelte produsenter.

Lenke til kommentar

Hvis du er i et miljø hvor du trenger å låse mobilen med en kode hele tiden kan det være greit, men i mitt tilfelle og sikkert de fleste som er over 20 år er behovet for å låse med kode ikke det største. Er ikke alle som tar nakenbilder etc..

I mitt tilfelle er det ikke jeg som har valgt dette, selv om jeg anbefaler alle å ha PIN på sin mobil for å forebygge misbruk dersom den kommer på avveie. Jeg synker epost, kalender, kontakter etc med Exchangeserver på  jobben, og da kreves at man aksepterer en policy som blant annet inkluderer tvungen bruk av PIN.

Lenke til kommentar

 

Hvis du er i et miljø hvor du trenger å låse mobilen med en kode hele tiden kan det være greit, men i mitt tilfelle og sikkert de fleste som er over 20 år er behovet for å låse med kode ikke det største. Er ikke alle som tar nakenbilder etc..

I mitt tilfelle er det ikke jeg som har valgt dette, selv om jeg anbefaler alle å ha PIN på sin mobil for å forebygge misbruk dersom den kommer på avveie. Jeg synker epost, kalender, kontakter etc med Exchangeserver på  jobben, og da kreves at man aksepterer en policy som blant annet inkluderer tvungen bruk av PIN.

 

Da er det i tilfellet sikkert veldig greit med fingeravtrykk leser =)

Lenke til kommentar

Barn får jo sine ninjaskills inn med mors melken eller flaska, så en kode (i lg's tilfelle knock code) er ikke for ille å ha stående, Tar ikke mye ut av livet mitt og jeg slipper å måtte forklare at det ikke var jeg som satte opp konferanse samtale med hele kontakt listen min og ikke sendt ut en sms som bare sier "lager antibiotika med volvo på ispinner"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...