Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor er ikke Be Quiet Dark Power PRO 10 Serien på lista? Disse skal da være blandt eliten av PSU's.

Vel, det må være fordi man ikke har hatt tid. Det er en serie som fortjener å være der oppe. :)

Som de fleste andre Seasonic-systemer i grunn. :wee:

Jeg foreslo BeQuiet for noen sider siden. Men ble bare gjort narr av (lite seriøst).

 

Nåja, jeg synes nå du hadde gode argumenter, samt du fikk nå noe støtte i at PSUen må opp på pallen der.

 

Hva som skjedde etter det vet jeg ikke. :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en tråd her for en stund siden om ny PSU, sa da at jeg kom nok til å kjøpe Seasonic. Det ble det ikke noe av da det ikke var mulig å få tak i hverken Seasonic eller Antec på kort varsel.

 

Ble en Corsair AX 1200i etter å ha lest noen tester av den hos Techpowerup og Jonnyguru. Fikk så og si topp karakter hos begge.

Lenke til kommentar

Hadde en tråd her for en stund siden om ny PSU, sa da at jeg kom nok til å kjøpe Seasonic. Det ble det ikke noe av da det ikke var mulig å få tak i hverken Seasonic eller Antec på kort varsel.

 

Ble en Corsair AX 1200i etter å ha lest noen tester av den hos Techpowerup og Jonnyguru. Fikk så og si topp karakter hos begge.

Er en bra PSU det, men for alt det den koster kan du få PSU som er billigere å like bra :)

Lenke til kommentar

Hadde en tråd her for en stund siden om ny PSU, sa da at jeg kom nok til å kjøpe Seasonic. Det ble det ikke noe av da det ikke var mulig å få tak i hverken Seasonic eller Antec på kort varsel.

 

Ble en Corsair AX 1200i etter å ha lest noen tester av den hos Techpowerup og Jonnyguru. Fikk så og si topp karakter hos begge.

Ja, det er litt kjipt. Ikke en gang gode Super Flower er på lager. :(

 

Fikk noen kvalitetskondensatorer i posten i går, som vil fungere som lappesaker til Chieftecen, frem til den tid. :)

Lenke til kommentar

 

Ja, det er litt kjipt. Ikke en gang gode Super Flower er på lager. :(

 

Fikk noen kvalitetskondensatorer i posten i går, som vil fungere som lappesaker til Chieftecen, frem til den tid. :)

 

Jepp, litt synd, ikke en gang her i Spania fant jeg Super Flower på lager. Tror det ikke er så mange som kjøper gode og dyre PSU'er her nede. Og for min del hastet det litt, kan ikke være uten PC.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor er ikke Be Quiet Dark Power PRO 10 Serien på lista? Disse skal da være blandt eliten av PSU's.

Vel, det må være fordi man ikke har hatt tid. Det er en serie som fortjener å være der oppe. :)

Som de fleste andre Seasonic-systemer i grunn. :wee:

Jeg foreslo BeQuiet for noen sider siden. Men ble bare gjort narr av (lite seriøst).

 

Nåja, jeg synes nå du hadde gode argumenter, samt du fikk nå noe støtte i at PSUen må opp på pallen der.

 

Hva som skjedde etter det vet jeg ikke. :huh:

 

Det er mange som er mye dårligere der.

Dette er en platinum sertifisert enhet (da er det brukt litt ressurser i utviklingen)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&p=21461029

Noen skuler til "en" tvilsom test hos jonnyguru gjort for snart 2 år siden.

Legitreview (og andre) har tall over 90% bode i 230v/110v , og intet å utsette (kun lovord).

 

Samt at 80 plus consetium har testet den og plassert den på approved listen

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&p=21461147

Lenke til kommentar

Hadde en tråd her for en stund siden om ny PSU, sa da at jeg kom nok til å kjøpe Seasonic. Det ble det ikke noe av da det ikke var mulig å få tak i hverken Seasonic eller Antec på kort varsel.

 

Ble en Corsair AX 1200i etter å ha lest noen tester av den hos Techpowerup og Jonnyguru. Fikk så og si topp karakter hos begge.

 

Ikkje noe å skamme seg over det kjøpet. Har selv 2 stk og de gjør jobben. Kjekt at man kan kjøpe "køstom" kabler også :)

Lenke til kommentar

Jepp, og det som gjorde at det ble Corsair AX 1200i var at den kommer med 16 SATA kalber, noe jeg nesten trenger med 11 enheter fordelt mellom SSD, HDD og optiske enheter i riggen.

 

Det med 16 sata var også et stort +, siden jeg har over 20 enheter med lagring i hovedpc. Da fant jeg ut av fort at det var like greitt å ha 2 like, fordi da kan jeg ha nok sata strøm og koble mange på samme psu :D Dobbel win!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor er ikke Be Quiet Dark Power PRO 10 Serien på lista? Disse skal da være blandt eliten av PSU's.

Vel, det må være fordi man ikke har hatt tid. Det er en serie som fortjener å være der oppe. :)

Som de fleste andre Seasonic-systemer i grunn. :wee:

Jeg foreslo BeQuiet for noen sider siden. Men ble bare gjort narr av (lite seriøst).

 

Nåja, jeg synes nå du hadde gode argumenter, samt du fikk nå noe støtte i at PSUen må opp på pallen der.

 

Hva som skjedde etter det vet jeg ikke. :huh:

 

Det er mange som er mye dårligere der.

Dette er en platinum sertifisert enhet (da er det brukt litt ressurser i utviklingen)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&p=21461029

Noen skuler til "en" tvilsom test hos jonnyguru gjort for snart 2 år siden.

Legitreview (og andre) har tall over 90% bode i 230v/110v , og intet å utsette (kun lovord).

 

Samt at 80 plus consetium har testet den og plassert den på approved listen

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&p=21461147

 

Personlig bryr jeg meg lite om hva slags effektivitet en PSU maner frem, og har ikke noe særlig å si for om PSUen kommer på lista. Prisen og sertifiseringen er noe som umiddelbart kommer opp, og som alle kan se.

 

Ja, "hvem som helst" kan lage en platinum-PSU. Men en GOD platinum PSU er nok ganske vanskelig. Jo mer filtrering, glatting og (sikkerhets)funksjoner, jo større tap. Dog må man overspesifisere en god del komponenter for å kjøre komponentene med så lavt spenningsfall som mulig. Da er det fort gjort å kjøre på med mange billige, kontra mange kvalitetskomponenter. (som sagt så mener jeg fortsatt at PSUen er av høy kvalitet, så dette blir rent generelt svar på påstanden din)

 

Det som skal til for å komme på lista er andre parametere, som beskriver kvaliteten, god funksjonalitet, og ofte et lavt støynivå. Og det var vel sistnevnte trådstarter ikke gikk helt god for serien.

 

Jeg er ikke fullt så opptatt av lavest mulig støynivå, da det fort går på bekostning av levetid. Og så lenge det er gode kjøleribber og god vifte så anser jeg det som bra nok. PSUene ikke har rykket helt opp på pallen for denne gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lista tar vell pris i betrakning tenker jeg, er vell derfor CS serien er der men ikke AXi. CS gir mye for penga mens AXi ikke gjør det. AXi er derimot en mye bedre PSU enn CS om du ser bort ifra pris/value.

 

Kankje det er det samme med dark power PGA de koster jo sabla mye, så er de verdt det? Vanskelig å si men jeg syntes 10 serien skal være på lista, hvertfall de av Seasonic, da de har scoret meget bra på alle tester, og gutter det er jo SEASONIC!! hehe

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

 

Hehe, ja det er litt mye, men nødvendig. ^^

 

Hadde det ikke vært for det, så tipepr jeg at jeg hadde slengt inn et par peltierelementer bare for å toppe av det hele. :dribble:Men da snakker vi raskt 600-700W ekstra, selv med ekstremt effektive, og det blir for mye for meg.

 

Så det får jeg eventuelt vente til jeg får meg en leilighet med SKIKKELIG strømleveranse. En egen PC-kurs og en verktøy-kurs med to 4mm^2 på minst 2x25A eller en stor 6mm^2 med 40A. :dribble: Kjørte noen transienttester på en middels stor transformator for noen dager siden og det mørkla huset hele natta (huseier som sitter med sikringene). :blush:

 

Per dags dato så blinker lysene i stua når jeg kjører i gang PCen eller belaster tungt. :confused: (for ikke snakke om ta sikringa i utide)

 

 

hehehe :) ser for meg at det første du kommer til å gjør- neste gang du skal enten leie leilighet eller kjøpe- er å sjekke hvor mye strøm du har tilgjengelig :D

eg er imponert, det må eg si. du bruker mye tid,energi og penger på det. og du vet hva du driver med :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvorfor er ikke Be Quiet Dark Power PRO 10 Serien på lista? Disse skal da være blandt eliten av PSU's.

Vel, det må være fordi man ikke har hatt tid. Det er en serie som fortjener å være der oppe. :)

Som de fleste andre Seasonic-systemer i grunn. :wee:

Jeg foreslo BeQuiet for noen sider siden. Men ble bare gjort narr av (lite seriøst).

 

Nåja, jeg synes nå du hadde gode argumenter, samt du fikk nå noe støtte i at PSUen må opp på pallen der.

 

Hva som skjedde etter det vet jeg ikke. :huh:

 

Det er mange som er mye dårligere der.

Dette er en platinum sertifisert enhet (da er det brukt litt ressurser i utviklingen)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&p=21461029

Noen skuler til "en" tvilsom test hos jonnyguru gjort for snart 2 år siden.

Legitreview (og andre) har tall over 90% bode i 230v/110v , og intet å utsette (kun lovord).

 

Samt at 80 plus consetium har testet den og plassert den på approved listen

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&p=21461147

 

Personlig bryr jeg meg lite om hva slags effektivitet en PSU maner frem, og har ikke noe særlig å si for om PSUen kommer på lista. Prisen og sertifiseringen er noe som umiddelbart kommer opp, og som alle kan se.

 

Ja, "hvem som helst" kan lage en platinum-PSU. Men en GOD platinum PSU er nok ganske vanskelig. Jo mer filtrering, glatting og (sikkerhets)funksjoner, jo større tap. Dog må man overspesifisere en god del komponenter for å kjøre komponentene med så lavt spenningsfall som mulig. Da er det fort gjort å kjøre på med mange billige, kontra mange kvalitetskomponenter. (som sagt så mener jeg fortsatt at PSUen er av høy kvalitet, så dette blir rent generelt svar på påstanden din)

 

Det som skal til for å komme på lista er andre parametere, som beskriver kvaliteten, god funksjonalitet, og ofte et lavt støynivå. Og det var vel sistnevnte trådstarter ikke gikk helt god for serien.

 

Jeg er ikke fullt så opptatt av lavest mulig støynivå, da det fort går på bekostning av levetid. Og så lenge det er gode kjøleribber og god vifte så anser jeg det som bra nok. PSUene ikke har rykket helt opp på pallen for denne gang.

 

Jeg bryr meg ikke heller. Og det er ikke deg jeg føler skal overbevises i dette tilfellet .

Men jeg ble spurt og oppfordret på PM av sveinbuen om å komme med forslag og innspill i denne tråden.

 

Hvilket jeg har gjort.

 

Jeg synes ikke noe særlig om at det legges opp flere PSUer i lista som ikke er å oppdrive i noen større norske nettbutikker.

Denne lista skal vel slik jeg oppfatter der være for alle inklusive entusiaster.

Derfor forslag om BeQuiet Dark Power enheter , som av alt føres av Dustin .

 

Hos nevnte nettbutikk handler mange av forum brukere deler .

 

Personlig synes det er vedrt å nevne at denne produsenten lager veldig bra PSU enheter .Jeg har faktisk eid en enhet fra dem , kjøpt hos 3dfxcool på 2000 tallet.

 

Det med andre parametere som vekltlegges ....

Jeg er fullstendig klar over hva som utgjør en god power supply.

Det med BeQuiet og støy var nevnt som en bonus (det er noen som bryr seg om støynivå ).

Det med sertifisering ble tatt frem for å motbevise en kommentar MariusJS kom med at den ikke var platinum.

 

 

Takk.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bryr meg ikke heller. Og det er ikke deg jeg føler skal overbevises i dette tilfellet .

Men jeg ble spurt og oppfordret på PM av sveinbuen om å komme med forslag og innspill i denne tråden.

Hvorfor skal du overbevise meg, jeg har jo gjentatte ganger vært enig i din argumentasjon for PSUen og helt enig i at den bør på lista?

 

Jeg har bare prøvd å forklare deg hvorfor jeg tror den TS ikke har satt det opp som et alternativ enda.

Så meg trenger du ikke overbevise, jeg har da vært helt enig siden først du kom med forslaget. :dremel:

 

Ellers må jeg beklage om jeg ikke så hvorfor du kom med platnium-delen, jeg husket ikke diskusjonen du hadde med MJ, og trodde det var du som vant den saken. :wee:

Lenke til kommentar

Be-quit- toppmodellen havnet under 1337.

 

 

Ang AXi serien så klarte jeg ikke helt å anbefale den, den har fått gode og noen dårlig omtale. Da ble AX anbefalt istedenfor, da denne etter det jeg har lest ikke har fått noe negativ omtale.

Lista er også basert en smule på pris. Prøver å nå alle prisområder og bruksområder.

AXi koster også en del, å du får en minst like god eller bedre til lavere pris hos andre "merker". En annen grunn til at dem ikke er på lista er at jeg ikke kjenner til Flextronics som produserer AXi serien kontra AX som blir produsert av Seasonic.

Ang andre PSUer på lista mi, så går som sakt alt på ytelse, kvalitet, pris og støy. Noen av de på lista kan vær at dem støyer mer en andre.

Jeg har heller ikke tatt med vifteløse PSUene fra Seasonic. Men kan godt ta dem med for den del. Men lurte på om jeg heller skulle lage en "seksjon" lik 1337 ang vifteløse PSUer. Hva synes dere om det?

 

Men viss folket har en veldig god grunn til at AXi skal havne på lista, så kom med det :)

 

Som sakt, så ønsker jeg tilbakemeldinger på lista mi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Og tusen takk til alle som hjelper. Liker gode tilbakemeldinger og forklaringer og ja, alt :) Sikker på at en del av dere andre kan mye mer om strømforsyninger en meg. Men jeg prøver nå å lese meg opp på alt som er der ute. Men vanskelig når det finnes flere tusen enheter :/

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Be-quit- toppmodellen havnet under 1337.

 

 

Ang AXi serien så klarte jeg ikke helt å anbefale den, den har fått gode og noen dårlig omtale. Da ble AX anbefalt istedenfor, da denne etter det jeg har lest ikke har fått noe negativ omtale.

Lista er også basert en smule på pris. Prøver å nå alle prisområder og bruksområder.

AXi koster også en del, å du får en minst like god eller bedre til lavere pris hos andre "merker". En annen grunn til at dem ikke er på lista er at jeg ikke kjenner til Flextronics som produserer AXi serien kontra AX som blir produsert av Seasonic.

Ang andre PSUer på lista mi, så går som sakt alt på ytelse, kvalitet, pris og støy. Noen av de på lista kan vær at dem støyer mer en andre.

Jeg har heller ikke tatt med vifteløse PSUene fra Seasonic. Men kan godt ta dem med for den del. Men lurte på om jeg heller skulle lage en "seksjon" lik 1337 ang vifteløse PSUer. Hva synes dere om det?

 

Men viss folket har en veldig god grunn til at AXi skal havne på lista, så kom med det :)

 

Som sakt, så ønsker jeg tilbakemeldinger på lista mi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Og tusen takk til alle som hjelper. Liker gode tilbakemeldinger og forklaringer og ja, alt :) Sikker på at en del av dere andre kan mye mer om strømforsyninger en meg. Men jeg prøver nå å lese meg opp på alt som er der ute. Men vanskelig når det finnes flere tusen enheter :/

Syntes AXi IKKE skal være med på lista den den gir lite for pengene i forhold til andre "top of the line" PSU's. Skal du legge så mye spenn i mye Watt og bra PSU går du for en annen modell mener nå jeg.

 

Leste i en test at 1200 AXi sleit med å levere platinum "kvalitet", mens V1000 som er gold kassifisert leverte opp til platinum "kvalitet". Den er også nesten dobbelt så billig :p

Snart kommer v1200 også som bør bli helt konge.

 

Tror Corsair har smørt litt tjukt på anngående "i" serien.

 

Hva menes forresten med 1337 aka leet? Hva legger du i at en PSU er leet? Vet ikke helt engang hva d betyr jeg :p

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

1337 = elite

 

Topp strømforsyninger, de beste på markedet som du får tak i her i Norge :)

Dem som faktisk trenger det beste av det beste ;)

 

 

Litt å tenke på ang 1337 og egentlig resten av listen nesten.

 

Er kun 3-4 produsenter, eller OEM for å si det sånt som lager alle strømforsyningene på lista mi :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

 

Be-quit- toppmodellen havnet under 1337.

 

 

Ang AXi serien så klarte jeg ikke helt å anbefale den, den har fått gode og noen dårlig omtale. Da ble AX anbefalt istedenfor, da denne etter det jeg har lest ikke har fått noe negativ omtale.

Lista er også basert en smule på pris. Prøver å nå alle prisområder og bruksområder.

AXi koster også en del, å du får en minst like god eller bedre til lavere pris hos andre "merker". En annen grunn til at dem ikke er på lista er at jeg ikke kjenner til Flextronics som produserer AXi serien kontra AX som blir produsert av Seasonic.

Ang andre PSUer på lista mi, så går som sakt alt på ytelse, kvalitet, pris og støy. Noen av de på lista kan vær at dem støyer mer en andre.

Jeg har heller ikke tatt med vifteløse PSUene fra Seasonic. Men kan godt ta dem med for den del. Men lurte på om jeg heller skulle lage en "seksjon" lik 1337 ang vifteløse PSUer. Hva synes dere om det?

 

Men viss folket har en veldig god grunn til at AXi skal havne på lista, så kom med det :)

 

Som sakt, så ønsker jeg tilbakemeldinger på lista mi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Og tusen takk til alle som hjelper. Liker gode tilbakemeldinger og forklaringer og ja, alt :) Sikker på at en del av dere andre kan mye mer om strømforsyninger en meg. Men jeg prøver nå å lese meg opp på alt som er der ute. Men vanskelig når det finnes flere tusen enheter :/

Syntes AXi IKKE skal være med på lista den den gir lite for pengene i forhold til andre "top of the line" PSU's. Skal du legge så mye spenn i mye Watt og bra PSU går du for en annen modell mener nå jeg.

 

Leste i en test at 1200 AXi sleit med å levere platinum "kvalitet", mens V1000 som er gold kassifisert leverte opp til platinum "kvalitet". Den er også nesten dobbelt så billig :p

Snart kommer v1200 også som bør bli helt konge.

 

Tror Corsair har smørt litt tjukt på anngående "i" serien.

 

Hva menes forresten med 1337 aka leet? Hva legger du i at en PSU er leet? Vet ikke helt engang hva d betyr jeg :p

 

 

Grunnen til at AXI koster litt ekstra er at den har mulighet for å instilles og overvåkes igjennom software. Der ser man hvor mye load det er på hver rail og temperatur. Man kan også sette psu til singlerail om man vil. Det er faktisk et topp psu med ekstrautstyr og futt i. Vanlig AX1200 er nok litt kraftigere, men den er ikkje like effektiv og stille.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Grunnen til at AXI koster litt ekstra er at den har mulighet for å instilles og overvåkes igjennom software. Der ser man hvor mye load det er på hver rail og temperatur. Man kan også sette psu til singlerail om man vil. Det er faktisk et topp psu med ekstrautstyr og futt i. Vanlig AX1200 er nok litt kraftigere, men den er ikkje like effektiv og stille.

 

 

Var et veldig godt argument!

 

Så fortjener den en plass(AXi1200) blandt 1337 seksjonen min eller ville du ha anbefalt AX1200 der istedenfor? Med tanke på at den er kraftigere.

 

 

Kommer nok ikke til å legge dem under vanlige Corsair seksjonen,.

 

 

 

 

 

 

Noen som kan fortelle litt om Flextronics? :) Ser det er veldig lite fra dem.

 

Lurer på om dem er på nivå med Seasonic, Super Flower og Enermax?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...