Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Fikk litt info i dag ang RM serien til Corsair.

 

RM 750 og 850 var det som strøk hos HardOCP. Nå har Corsair byttet ut komponentene som gjor at den strøyk og har passert HardOCP sin test.

 

"

Editor's Note II: Corsair has verified changes made to RM units that would address the shutdown issues we experienced. These changes would very likely earn the Corsair RM series at the very least a "HardOCP PASS."

 

 

 

The RM Series PSUs, like all Corsair PSUs, are designed and tested using methodologies that closely simulate the environment of an enthusiast/gaming PC under heavy, sustained workloads. Our testing has proven that the cooling system of the RM Series will engage and provide the necessary cooling during heavy real world use.

 

That said, were enthusiasts, too. We understand why Kyle and Paul came to the conclusions they did, and based on their feedback, weve implemented a design change that will allow our RM Series PSUs to go the extra mile and endure the extreme synthetic test conditions of the HardOCP test lab.

 

We have changed the value of the resistor between the thermistor and the fan controller so the fan turns on much sooner than the temperature that would trigger OTP. Therefore the fan should always turn on before OTP is triggered; preventing the PSU from shutting down before it is necessary.

 

This change has been implemented in all RM PSUs produced since mid October. While we honestly believe even extreme users will never run into the issue encountered during HardOCPs synthetic test, those end users that want to know if their RM can endure HardOCPs torture test can identify the updated PSUs by a lot code of 1341 or higher.

 

"

 

 

 

Ser ut som JonnyGuru har testet denne "nye" versjonen og han er ikke fornøyd. Så da blir det heller ikke å se denne serien i første post.

 

Link til Jonnyguru sin test

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=369

Lovnad om japanske kondensatorer er idag blitt et marketing tricks.(hvor tror man japanske selskaper har produksjonen sin....)

Akkurat som Kim Morgen fra Danske Chili er inne på her:

http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?p=20591160&sid=24def147be4a333ada80a18cb0c1d4c7#p20591160

Og Ltec - skal de liksom aldri mere få lov å bli brukt i markedet for strømforsyninger igjen - ever .

Det er en stund siden starten av 2000, og problemet den gang er historie.

 

Den ender tross det opp med recommended stempel . Og 9.2 i score.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

--sip--

"

 

 

Ser ut som JonnyGuru har testet denne "nye" versjonen og han er ikke fornøyd. Så da blir det heller ikke å se denne serien i første post.

 

Link til Jonnyguru sin test

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=369

Lovnad om japanske kondensatorer er idag blitt et marketing tricks.(hvor tror man japanske selskaper har produksjonen sin....)

Akkurat som Kim Morgen fra Danske Chili er inne på her:

http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?p=20591160&sid=24def147be4a333ada80a18cb0c1d4c7#p20591160

Og Ltec - skal de liksom aldri mere få lov å bli brukt i markedet for strømforsyninger igjen - ever .

Det er en stund siden starten av 2000, og problemet den gang er historie.

 

Den ender tross det opp med recommended stempel . Og 9.2 i score.

 

 

 

Ser scoren. men etter å ha lest hele testen så er hvertfall jeg usikker.

 

 

Men en veldig god grunn til å anbefale den er at Komplett.no gir den serien 10års garanti i motsetning til de andre butikken som er 5 år.

Lenke til kommentar

 

 

Fikk litt info i dag ang RM serien til Corsair.

 

RM 750 og 850 var det som strøk hos HardOCP. Nå har Corsair byttet ut komponentene som gjor at den strøyk og har passert HardOCP sin test.

 

"

Editor's Note II: Corsair has verified changes made to RM units that would address the shutdown issues we experienced. These changes would very likely earn the Corsair RM series at the very least a "HardOCP PASS."

 

 

 

The RM Series PSUs, like all Corsair PSUs, are designed and tested using methodologies that closely simulate the environment of an enthusiast/gaming PC under heavy, sustained workloads. Our testing has proven that the cooling system of the RM Series will engage and provide the necessary cooling during heavy real world use.

 

That said, were enthusiasts, too. We understand why Kyle and Paul came to the conclusions they did, and based on their feedback, weve implemented a design change that will allow our RM Series PSUs to go the extra mile and endure the extreme synthetic test conditions of the HardOCP test lab.

 

We have changed the value of the resistor between the thermistor and the fan controller so the fan turns on much sooner than the temperature that would trigger OTP. Therefore the fan should always turn on before OTP is triggered; preventing the PSU from shutting down before it is necessary.

 

This change has been implemented in all RM PSUs produced since mid October. While we honestly believe even extreme users will never run into the issue encountered during HardOCPs synthetic test, those end users that want to know if their RM can endure HardOCPs torture test can identify the updated PSUs by a lot code of 1341 or higher.

 

"

 

 

Ser ut som JonnyGuru har testet denne "nye" versjonen og han er ikke fornøyd. Så da blir det heller ikke å se denne serien i første post.

 

Link til Jonnyguru sin test

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=369

Lovnad om japanske kondensatorer er idag blitt et marketing tricks.(hvor tror man japanske selskaper har produksjonen sin....)

Akkurat som Kim Morgen fra Danske Chili er inne på her:

http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?p=20591160&sid=24def147be4a333ada80a18cb0c1d4c7#p20591160

Og Ltec - skal de liksom aldri mere få lov å bli brukt i markedet for strømforsyninger igjen - ever .

Det er en stund siden starten av 2000, og problemet den gang er historie.

 

Den ender tross det opp med recommended stempel . Og 9.2 i score.

Selvsagt, det blir jo et naturlig dilemma. Skal man se på historien, eller skal man legge det saga blott.

Dog så er de fortsatt rimelig billige, og man må bare ta dem på ordet at de har fått orden på ting igjen.

 

Han må gjerne mene Talium kondiser/solid state er unødvendig dyrt, men det gir en grei sikring til forbrukerene om at du har noe som befinner seg i toppen. Uavhengig om det helt sikkert kunne blitt brukt vanlige elektrolyt-kondensatorer som er ratet for 10000 timer ved 105 grader (ekstremt bra). Med mindre man ikke gjør en svært grundig undersøkelse, så er det vanskelig å vite.

 

Driver å bytter ut mine taiwanske kondensatorer på min egen PSU som har sprengt, med noen gode (fortsatt elektrolytt) japanske. Så jeg holder meg fortsatt til denne inndelingen.

 

Jeg bryr meg lite om det blir litt "collateral damage" om man anbefaler mot Taiwanske kondensatorer. Og tar heller noen dårlige japanske enn dårlige Taiwanske. Om jeg kan, så ønsker jeg selvsagt noen japanske av god kvalitet, men i og med at det er vanskelig å vite så må man ta en sjanse).

 

For joda, det kan hende noen av litt lavkvalitets-japanske kondensatorer er laget i Taiwan, men så lenge de ikke har fått et så dårlig rykte så blir det en kvalitetssikring i seg selv.

 

Til slutt:

Hvis det viser seg at RM-serien faktisk har noen høykvalitet-kondensatorer, ratet for 10000-timer ved 105C, ja da kan jeg kanskje være enig i at det kan være verdt å tenke på om den fortjener en plass på lista.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje jeg kan anbefale 550 og 650 som er laget av CWT i motsetning til 750 og 850 som er laget av Chicony et eller anna som er helt ukjent for meg hvertfall.

 

 

CWT lager jo midt på tre strømforsyninger.

 

 

Testen av RM 650

 

2 stk 5V linjer er borte :O så fungerer ikke på gamle hovedkort med 20 pins strøm for å si det enkelt.

Kondensatorer fra panasonic? er de kjent for kvalitet?

Så har du noen andre også:

Nippon Chemi-Con

Teapo

Capxon

JonnyGuru var kje så happy for dei to siste der.

 

 

Andrull? :p

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Hvis tråden skal oppfattes seriøst -kanskje nevne Corsair RM serien i førstepost. Er litt merkelig å se CS serien der og null informasjon om RM. De selges jo tydeligvis masse (ser de ofte i mainstream selvbygg/hjelp tråder uansett om ei anbefalt her) da omtrent alle de norske nett butikkene har de som lagervare. Y

 

I første post også nevne under budsjett modellene at det er noen som feiler c6,c7 states for haswell CPU. Og at valg av disse vil kreve disse states disabled i motherboard CMOS settings.

 

 

Gode poeng av Andrull (begynner å bli vant med det).

Det er litt forskjell på å "lage sin egen entusiast psu eksemplar" med tanke på komponent valg med å kjøpe en ferdig til en i5 gamer PC med nvidia 770 eller en ferdig til en som f.eks eksprimenterer med overklokking og ulike type kjøling ("min hund" - likte videoene dine).

 

I Andrull sitt tilfelle ville det være klart at komponentene gjerne holder i +50år uansett belastning og temperatur. Slik at han kan fyre opp sin selvbygde psu og vise barnebarna sine ("se her dere "...).

 

Mainstream gameren byttet psu allerede ved neste bygg da han trengte mere effekt.

 

Overklokkeren ("min hund") har sin1200w "top of the line" psu fremdeles etter 10 år intakt.

Det sammen med en haug av andre enheter av ymse slag.

 

Så om kondensatorene er gradert 105 grader og 10000 timer eller ikke , eller er solid eller elektrolytt har litt med forventninger og bruk å gjøre.

 

Det er forskjell på et industri basert likeretter system og en hjemme PC for å si det sånn.

 

For min egen del holder det at driftstiden ligger på 6-8 år da jeg er av bruk og kast typen (tar ikke vare på gammel elektronikk og apparater lengre).

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lest og lest nå ang RM serien ;)

Blir nok til at jeg legger inn 450, 550 og 650 i tråden, men ikke 750 og 850 enda. Må se hva testene videre sier om denne "fiksa versjonen", dem fikset dem kun slik at dem kom gjennom HardOCP sin test.

Ble varm slik at den slo seg av at vifta ikke startet kjapt nok til å ta unna varmen var det slik jeg forstod det, og akkurat disse komponentene har dem byttet.

 

 

Fy flate for en pris på RM serien :s

Kan jo egentlig heller kjøpe

Seasonic M12-II 520W over dem 3 der og få en bedre PSU til billigere peng.

 

 

 

 

 

 

 

Og som du sier Syar om Haswall kompatible, se om jeg fjerner dem som ikke er det. For dem som ikke er det begynne å bli gamle også.

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste er å kjøpe en 850W 80 plus platinum PSU slik at man med et dugelig grafikkort feks GTX 770, 780 eller 780 Ti blir liggende rundt sweetspot mellom 40 og 50% belastning med tanke på effektivitet og støynivå. Gjerne en PSU som stenger av viften ved lav til moderat belastning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I første post også nevne under budsjett modellene at det er noen som feiler c6,c7 states for haswell CPU. Og at valg av disse vil kreve disse states disabled i motherboard CMOS settings.

 

 

 

Sjekket opp mot listen min ang Haswall kompatible, viss lista mi er korrekt så forsvinner 16 stk fra lista mi :p

 

 

Å da er det beste å legge dette inn i første post ja :) Forklaringen på hva du skal gjøre :p

Lenke til kommentar

Ja, det er ingen vits å slette noen PSu for lista fordi de ikke er godkjent for de dypeste sleep-states i haswell PCer.

Er jo egentlig ikke så mye å gjøre med kvalitet, kun en ny ekstra feature for de som har budsjett-serien til Intel. Det mest strømsparende blir jo uansett å bare skru av PCen. :D (starter raskt nok i mine øyne med Win8)

Lenke til kommentar

Viss lista mi er rett, så hadde en del av de beste PSUene også forsvunnet. Så den planen er lagt vekk og det er kommet en beskrivelse over hva du skal gjøre i første post :)

 

 

Off, nå begynner første post å bli laaaang. Prøver å finne en måte å krympe den, men kanskje den skal være slik den er nå :) Har mange tanker i luften ang første post. Feks viss jeg kun tar de beste så blir det kun dyre psuer der, fjerner jeg feks de eldste, så blir det igjen dyr liste..

Se på XFX, de benytter litt eldre deler fra Seasonic, men gir fortsatt er super PSU til den prisen.

En annen tanke er å bare ha den beste i sin klasse, si altså finne den beste ang pris vs ytelse på 500W, 600W osv osv. Men da forsvinner kanskje de aller beste igjen, pga dem blir dyre igjen.

Men har jo fått delt opp litt da med tanke på 1337 og budsjett avdelingen, der budsjett avdelingen er opp til 800kr og 1337 er der du får det beste av det beste. Vanskelig dette her og dette ble en lang post også med lite avsnitt :p

Lenke til kommentar

Lest og lest nå ang RM serien ;)

 

 

 

Fy flate for en pris på RM serien :s

Kan jo egentlig heller kjøpe

 

Seasonic M12-II 520W over dem 3 der og få en bedre PSU til billigere peng

RM 1000 , RM 550 listes som populære hos dustin(bedrift). Sammen med CX 600 ,CS 650 og Deltaco 500w

Det er jo en pekepinn på hva folk (builders) faktisk kjøper.

Men interessant at RM 1000 er populær. Ligger på ca 1400,- inkl mva og det er vel ikke værst for en 1000 watter.

Lenke til kommentar

Går jo det også :)

 

 

Men hadde vert kjekt med en liten diskusjon om det er noen jeg skal fjerne? Legge til osv :)

 

 

 

 

Syar2003:

Kanskje en av grunnen til at RM serien har solgt så godt er pga all den reklamen? Ikke vet jeg, men kan nesten tro det. Da jeg tviler på at fleste parten leser tester og kjøper kun fordi reklamen er god og at den er fra Corsair? For serien er jo ikke så god som mange vil ha den til. Så du får jo Super Flower på 1200W til en lavere pris som i mine øyner etter å lest utallige tester er en god del bedre, minuset er at den ikke er på lager -.-

Lenke til kommentar

Så du får jo Super Flower på 1200W til en lavere pris som i mine øyner etter å lest utallige tester er en god del bedre, minuset er at den ikke er på lager -.-

Akkurat det.

Det har med tilgjengelighet å gjøre.

Alle man snakker med har et forhold til Corsair. Og det er tilgjengelig i samtlige datavarehus/nett butikker.

Superflower derimot er et dårlig eksempel (ifh til tilgjengelighet ). Har tidligere hørt om de i kun amerikanske nettforum. Mange inkl meg selv som ikke orker utenlandshandel , og har også preferanser for norsk garanti og forbruksrettigheter.

 

Den populær lista hos dustin jeg nevnte er kun på bedrifts login (handel eks mva)., altså ikke privatkjøp.Om den er generert fra kjøp eller klikk vet jeg ikke. Jeg bare registrerte type strømforsyninger.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei folkens. Jeg har en ny seasonic x-1050. Jeg kjøpte den for å kunne kjøre sli 780 etterhvert. Det var psu'en som virket mest stillegående av de jeg hadde lest om på denne tråden. Men den er faktisk den mest støyende delen i pc'en min med alle vifter på fullt. Er sikker på at den støyer mer enn min 6 år gamle corsair tx650.

 

Finnes det egentlig psu'er over 1000w som er mer stillegående ? Merket det ble litt verre i kveld etter at jeg slengte inn 2400mhz brikker og klokket cpu opp ett hakk til.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Beste arbeidsområde til en strømforsyning er vel rundt om 50% last.

 

 

 

 

 

Vett ikke med din PSU, men leser på 1200Weren så har den 3 viftemuligheter:

 

Fanless, Silent and Cooling Mode.

 

Den står ikke i cooling mode?

 

 

 

 

Du skal ha den muligheten:

 

 

 

An industry first, advanced 3 phased (Fanless, Silent and Cooling Mode) thermal control balances between silence and cooling. In addition, for X-1050 & 1250 a selector switch is provided to allow you to select between the Seasonic S2FC control, without fanless mode or the S3FC fan control, with fanless mode.
Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Hei folkens. Jeg har en ny seasonic x-1050. Jeg kjøpte den for å kunne kjøre sli 780 etterhvert. Det var psu'en som virket mest stillegående av de jeg hadde lest om på denne tråden. Men den er faktisk den mest støyende delen i pc'en min med alle vifter på fullt. Er sikker på at den støyer mer enn min 6 år gamle corsair tx650.

 

Finnes det egentlig psu'er over 1000w som er mer stillegående ? Merket det ble litt verre i kveld etter at jeg slengte inn 2400mhz brikker og klokket cpu opp ett hakk til.

Vil du ha stille oppsett med et slikt oppsett med overklokk på 2x780, så er det 2x psu som er tingen. Trodde du at ved opp mot 100% load på psu, så skulle det være stille?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Beste arbeidsområde til en strømforsyning er vel rundt om 50% last.

 

 

 

 

 

Vett ikke med din PSU, men leser på 1200Weren så har den 3 viftemuligheter:

 

Fanless, Silent and Cooling Mode.

 

Den står ikke i cooling mode?

 

 

 

 

Du skal ha den muligheten:

 

 

An industry first, advanced 3 phased (Fanless, Silent and Cooling Mode) thermal control balances between silence and cooling. In addition, for X-1050 & 1250 a selector switch is provided to allow you to select between the Seasonic S2FC control, without fanless mode or the S3FC fan control, with fanless mode.

Tror bare jeg har to modes : hybrid mode og normal. Den slår seg ikke på ved lav belastning. Men jeg lurer på en ting. Er det bare mengde watt som trekkes som regulerer vifta eller er det temperatur også ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...