Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva skjer viss du setter den i hybrid mode vs normal? :)

 

 

 

 

Viften blir styrt etter temperaturen, til høyere temperatur til fortere vil viften spinne.

 

Dette har igjen med hvor mye PSUen må jobbe. Til mer Watt du trekker ut, til mer jobber den og til mer varme lager den og da trenger viften å snurre for å kjøle ned. Driftstemperaturen er 50 grader viss jeg husker rett.

 

Men du har egentlig for liten strømforsyning til ditt oppsett.

 

Hadde du gått for en 12-1500W så hadde det nok gått. Men som Nizzen sier, så hadde nok kanskje 2 PSUer hvert det optimale for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei folkens. Jeg har en ny seasonic x-1050. Jeg kjøpte den for å kunne kjøre sli 780 etterhvert. Det var psu'en som virket mest stillegående av de jeg hadde lest om på denne tråden. Men den er faktisk den mest støyende delen i pc'en min med alle vifter på fullt. Er sikker på at den støyer mer enn min 6 år gamle corsair tx650.

 

Finnes det egentlig psu'er over 1000w som er mer stillegående ? Merket det ble litt verre i kveld etter at jeg slengte inn 2400mhz brikker og klokket cpu opp ett hakk til.

Vil du ha stille oppsett med et slikt oppsett med overklokk på 2x780, så er det 2x psu som er tingen. Trodde du at ved opp mot 100% load på psu, så skulle det være stille?
Jeg vet 2 psu' er er det ideelle nizzen. Det blir min neste build ;) men i prodigyen min får jeg ikke plass to psu'er. Den når neppe 60 % load med mine instillinger og støyer allikevel mer enn tx650. Noe jeg må si var litt uventet.
Lenke til kommentar

Hva skjer viss du setter den i hybrid mode vs normal? :

 

Viften blir styrt etter temperaturen, til høyere temperatur til fortere vil viften spinne.

 

Dette har igjen med hvor mye PSUen må jobbe. Til mer Watt du trekker ut, til mer jobber den og til mer varme lager den og da trenger viften å snurre for å kjøle ned. Driftstemperaturen er 50 grader viss jeg husker rett.

 

Men du har egentlig for liten strømforsyning til ditt oppsett.

 

Hadde du gått for en 12-1500W så hadde det nok gått. Men som Nizzen sier, så hadde nok kanskje 2 PSUer hvert det optimale for deg.

Den har stått i hybrid mode hele tiden. Lover du at det blir mer stille med en 1500w psu ? ;) så kan jeg sende den tilbake. Seasonic X1250 skal ikke være mer stille ved samme watt ifølge tester.

 

Men ! Pumpa står helt inntil psu'en og blir steikje varm. Og det er klart det hjelper neppe at minikabinettet står i hjørnet i et skap ?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Den mest optimale er 50% last på PSUen.

 

Den du har nå kommer du vel fort opp mot 100% med den overklokken der.

 

PSUen holder jo, men den jobber hardt for å si det sånt :)

 

 

Spesielt når du drar i gang spill og andre tyngre oppgaver.

 

 

 

Kan ikke love deg noe ang lavere støy! Men en større PSU vil jobbe mindre. Så i midt hode så vil den da ikke lage så mye varme at viften trenger å kjøre på 100% hele tiden.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Den mest optimale er 50% last på PSUen.

 

Den du har nå kommer du vel fort opp mot 100% med den overklokken der.

 

PSUen holder jo, men den jobber hardt for å si det sånt :)

 

 

Spesielt når du drar i gang spill og andre tyngre oppgaver.

 

 

 

Kan ikke love deg noe ang lavere støy! Men en større PSU vil jobbe mindre. Så i midt hode så vil den da ikke lage så mye varme at viften trenger å kjøre på 100% hele tiden.

Jeg har altså bare ETT 780 i maskinen foreløpig. 4770K på 4.5 maks 200w. Ett 780 klokket høyere enn mitt maks 350w. Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Sayy whaaat!Høres skummelt ut.

 

Test tempen etter en times tid med spillinh. Både på lufta som går ut av PSU og lufta i kabinettet.

 

Høres i utgangspunktet ut som ekstrem tortur av maskinvaren.

 

En PSU er meget sårbar for varme og vil gjøre det den trenger for å redde skinnet sitt.

 

Er det mer enn 35-grader i kabinettet så snakker vi meget dårlig sirkulasjon. Er det over 45-grader så er det ren torturtest og i nærheten av hva maks temperatur PSUen er beregnet for. Her er det nok ingen tvil om at du burde gjøre steg for forbedring.

 

Er det over 50-55grader så ville jeg ikke brukt maskinen mer før utbedringer er utført.

 

Når du har den i et skap så har du lagt opp luftekanaler eller tilsvarende slik at kald luft slipper ut, og ikke blir sugd inn igjen. Samt at det er mulig å suge litervis med kald luft fra utsiden?

Lenke til kommentar

Axi PSU-ene til corsair blir laget av Techtronic, i allefall 760,860 og 1200 så vidt meg er bekjent,så sannsynligheten er jo stor for at de blir å stå bak en eventuell 1500 dersom den kommer.

Seasonic har ingen produksjon av disse "digitale" PSU-ene,Seasonic kommer sikkert de også med slike digitale PSU-er.

Om Techtronic er et datterselskap av Seasonic vet jeg desverre ikke,navnet er jo veldig likt så det kan vel ikke helt utelukkes.

Endret av Stian V.H
Lenke til kommentar

Sayy whaaat!Høres skummelt ut.

 

Test tempen etter en times tid med spillinh. Både på lufta som går ut av PSU og lufta i kabinettet.

 

Høres i utgangspunktet ut som ekstrem tortur av maskinvaren.

 

En PSU er meget sårbar for varme og vil gjøre det den trenger for å redde skinnet sitt.

 

Er det mer enn 35-grader i kabinettet så snakker vi meget dårlig sirkulasjon. Er det over 45-grader så er det ren torturtest og i nærheten av hva maks temperatur PSUen er beregnet for. Her er det nok ingen tvil om at du burde gjøre steg for forbedring.

 

Er det over 50-55grader så ville jeg ikke brukt maskinen mer før utbedringer er utført.

 

Når du har den i et skap så har du lagt opp luftekanaler eller tilsvarende slik at kald luft slipper ut, og ikke blir sugd inn igjen. Samt at det er mulig å suge litervis med kald luft fra utsiden?

post-269522-0-32605300-1396074817_thumb.jpg

Takk for bra svar !

Den står i et åpent skap da. Med åpen sidedør. Jeg har bra temps på cpu og gpu. Men de er jo vannkjølte. Jeg kan teipe på en varmesensor på luftuttaket på psu og teste en time kanskje ?

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Ja, det er Flextronics som lager hele AXi serien :)


 

Sayy whaaat!Høres skummelt ut.

Test tempen etter en times tid med spillinh. Både på lufta som går ut av PSU og lufta i kabinettet.

Høres i utgangspunktet ut som ekstrem tortur av maskinvaren.

En PSU er meget sårbar for varme og vil gjøre det den trenger for å redde skinnet sitt.

Er det mer enn 35-grader i kabinettet så snakker vi meget dårlig sirkulasjon. Er det over 45-grader så er det ren torturtest og i nærheten av hva maks temperatur PSUen er beregnet for. Her er det nok ingen tvil om at du burde gjøre steg for forbedring.

Er det over 50-55grader så ville jeg ikke brukt maskinen mer før utbedringer er utført.

Når du har den i et skap så har du lagt opp luftekanaler eller tilsvarende slik at kald luft slipper ut, og ikke blir sugd inn igjen. Samt at det er mulig å suge litervis med kald luft fra utsiden?

attachicon.gifCAM00451.jpg
Takk for bra svar !
Den står i et åpent skap da. Med åpen sidedør. Jeg har bra temps på cpu og gpu. Men de er jo vannkjølte. Jeg kan teipe på en varmesensor på luftuttaket på psu og teste en time kanskje ?

 

 

 

 

 

 

Det du kan prøve på er å ta pcen ut i rommet ditt, senke rom tempen ned til en 20 grader og så teste pcen :)

Lenke til kommentar

Ja, det er Flextronics som lager hele AXi serien :)

 

 

 

Sayy whaaat!Høres skummelt ut.

 

Test tempen etter en times tid med spillinh. Både på lufta som går ut av PSU og lufta i kabinettet.

 

Høres i utgangspunktet ut som ekstrem tortur av maskinvaren.

 

En PSU er meget sårbar for varme og vil gjøre det den trenger for å redde skinnet sitt.

 

Er det mer enn 35-grader i kabinettet så snakker vi meget dårlig sirkulasjon. Er det over 45-grader så er det ren torturtest og i nærheten av hva maks temperatur PSUen er beregnet for. Her er det nok ingen tvil om at du burde gjøre steg for forbedring.

 

Er det over 50-55grader så ville jeg ikke brukt maskinen mer før utbedringer er utført.

 

Når du har den i et skap så har du lagt opp luftekanaler eller tilsvarende slik at kald luft slipper ut, og ikke blir sugd inn igjen. Samt at det er mulig å suge litervis med kald luft fra utsiden?

attachicon.gifCAM00451.jpg

Takk for bra svar !

Den står i et åpent skap da. Med åpen sidedør. Jeg har bra temps på cpu og gpu. Men de er jo vannkjølte. Jeg kan teipe på en varmesensor på luftuttaket på psu og teste en time kanskje ?

 

 

 

 

Det du kan prøve på er å ta pcen ut i rommet ditt, senke rom tempen ned til en 20 grader og så teste pcen :)

Jeg kan ta den ut i rommet. Flytte den glovarme pumpa som står inntil psu og teste. Senke romtemp til 20 er neppe så populært hos kona. Her kjører vi 25+ hele dagen ;)

Lenke til kommentar

 

Ja, det er Flextronics som lager hele AXi serien :)

 

 

Jeg kan ta den ut i rommet. Flytte den glovarme pumpa som står inntil psu og teste. Senke romtemp til 20 er neppe så populært hos kona. Her kjører vi 25+ hele dagen ;)

 

 

Ja, prøv hvertfall. Er nok en av grunnene til at PSUen blir varm og vifta spinner fort.

 

Hjelper ikke det så kan det jo godt være at du har fått en kjekke mandags PSU :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...