Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javel, den derre Corsair AX 1200i PSU'en var tydeligvis et jævla bom kjøp. Piper som faen og påstår at det ikke er 12V på peripheral, og 12V 24 pin ATX oser opp og ned mellom 3,5 og 18V i følge Corsair Link. Blir å sende denne dritten tilbake igjen og kjøpe annet merke.

 

Skulle tro at jeg ikke kunne bruke riggen hvis det er så galt som PSU'en påstår ettersom jeg skriver dette fra riggen med AX 1200i PSU'en.

Endret av Chavalito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Ellers må jeg beklage om jeg ikke så hvorfor du kom med platnium-delen, jeg husket ikke diskusjonen du hadde med MJ, og trodde det var du som vant den saken. :wee:

Diskusjon? Jeg ga meg da med en gang jeg fikk fakta fra en troverdig kilde? Samt at jeg ikke var klar over at Platinum speccen var sluppet der og da :3 Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

 

Software feil?

 

 

Eller har du målt selv?

Helst sensor feil da den begynner å pipe som faen rett etter at POST er ferdig og før Windows laster. Koblet også fra den derre Link greia, samme piping da også.

 

Så er EVGA Supernova G2 1300 W noe å satse på?? Trenger svar veldig fort.

 

 

JonnyGuru har testet den og den kommer godt ut :)

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&reid=349

 

 

Kunne også anbefalt deg

Super Flower Leadex Platinum 1200W

Viss den hadde vert på lager, men det er den ikke, å virker heller ikke som den kommer på lager. Kanskje spør cdon.no om dem har tenkt å ta den inn?

DU har også

Super Flower Golden Green 1300W

hadde den bare vert på lager -.-

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Da har Corsair ASX 1200i vært tilkoblet madamen sin PC i over en time, og ikke et pip. Får koble den til riggen min igjen og se hva som skjer. :hmm:

Hmm har AX1200i her også men jeg får ikke opp noe info på det Link programmet?

Skal sies at jeg ikke har lest noen bruksanvisning ennå :p

Lenke til kommentar

Har du koblet til den derre hersens Corsair Digital Link greia? Må kobles til en USB header på hovedkortet. Gjorde det på riggen min og på PC til madamen, samme opplysinger i Power tab, men PSU'en pep som fy i riggen min, ikke et jævla pip hos madamen. :hmm:

Jada den var koblet til, måtte avinstallere prog og legge det inn på nytt så dukket Power-taben opp i prog.

Aner ikke hvorfor den ikke gjorde det på første forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ingen anelse. Men jeg måtte installere den derre USB driveren to ganger før Corsair Link funket.

 

Edit: I morgen eller rettere sagt senere i dag skal jeg koble opp AX 1200i en gang til, men på en litt annen nåte. Den har tross alt ørten muligheter da den er modulær.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg synes dette med strømforsyning er litt vrient, selv etter å ha lest over tråden her. Kan jeg være så freidig at jeg spør om en direkte anbefaling? Jeg skal bygge en maskin basert på MariusJS' "Bang for the buck"-oppsett (https://prisguiden.no/liste/132653). To endringer (som jeg ikke vet om er veldig betydelige for valg av PSU):

 

- Kun SSD til å begynne med (men da 250GB-utgaven). Bør ha strøm nok til å dra en vanlig HDD i tillegg på sikt.

- Bytter skjermkort til Nvidia 770 (Ser på https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-770-gaming-2gb-physx/782080 for øyeblikket). Vil gjerne ha nok strøm til å dra to av disse på sikt.

 

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar

Å du vil vel ha billigst mulig ?

 

Har du tenkt å kjøre 2 skjermkort en gang senere?

 

Men her har du billige og gode strømforsyninger :)

 

Antec High Current Gamer HCG-520M For et skjermkort

 

Antec High Current Gamer HCG-620M For 2 skjermkort

 

Corsair CS650M

 

Silver Power SP-S650M

 

Corsair CS750M

 

 

 

De to corsair psuen er laget av Greath Wall, kjenner ikke så mye til produsenten, men jeg anbefaler dem siden dem kom gjennom tortur testen til HardOCP og koster så og si ingenting.

Antec og Silver Power er laget av Seasonic, og disse anbefales sterkt!

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville nok ikke gått for under 620W om du skal ha to slike i SLI (som du beskriver at du ser for deg).
Antec High Current Gamer HCG-620M bør sånn sett være et godt utgangspunkt.

 

Ser du for deg overklokking så bør du nok vurdere enda kraftigere saker.

 

Har du tenkt å kjøre 2 skjermkort en gang senere?

Han skrev i hvert fall det. :)

 

Edit: Det kan jo nevnes at dette er med fokus på kvaltiet kombinert med lavest mulig pris. Slenger du inn mer penger så får du noe bedre kvalitet, men også en god del bedre effektivitet og dermed også noe mindre støy.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...