Gå til innhold

True Detective - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Undrer om True Detective noen gang kommer til å handle om noe annet enn detectives, ved unntak av Vince Vaughn sin karakter i S2. At kanskje sesong 3 handler om en vanlig mann og kanskje kvinne som må bli "detective" i sesongen for å komme til bunns av noe. Merker at True Detective kunne gjort mye mer originale ting enn det den ser ut til å gjøre, selv om den også puster noe godt liv inn i krim-sjangeren for det. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Dette er introlåten for sesong 2. Teksten passer veldig med en av hovedpersonene i sesong 2.

 

Naturligvis har en ny intro blitt laget med de 4 hovedkarakteren i fokus. Den er mer oransje og rød nå, passende med tanke på at mye av sesong 2 tar sted rundt Ventura og steder utenfor L.A.  

Lenke til kommentar

Uavhengig av karakter er den anmeldelsen der full av piss.

 

Spesielt på 2 punkter.

 

"Sukk, må alle politikvinner være seksuelle rovdyr?". Vel, først og fremst er det feil. Uten å avsløre så mye av bakgrunnen til politikvinnen Ani (spilt av Rachel McAdams), så er ikke dette hintet til eller vist fram i de første episodene.

 

 

Det er bare en liten greie med henne som er noe seksuelt i første episode, og det er på grunn av initiativet til kjæresten hennes.

 

 

Det er direkte latskap av en betalende journalist å skylde på bortgangen til Cary Fukunaga for at man ikke liker det. For hvis man har noe kjennskap til regi innen amerikansk tv så har Funkunaga fremdeles stått for prinsippet av hvordan kameraføringen og filmingen generelt gjøres i serien. Han dansken som regisserer episode 3 er en kjempesolid filmregissør, og Justin Lin som kan være solid jobber også utifra hva Fukunaga satt opp, og det er minimale forskjeller utifra de 3 første episodene. Det eneste merkverdige er at Lin har mindre tålmodighet for saktegående scener, men det ingenting som ødelegger flyten eller blir et kjempeminus. Det blir nesten en fordel i den første episoden hvordan Lin står for regien, fordi dette, som i fjor er en litt treg episode før ting begynner å balle seg på i episode 2 og 3. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Får langt ifra de samme anmeldelsene som S01 da, selv om jeg vil si at det er litt tidlig å evnt. skulle slakte en serie etter 3 episoder... (Om det er det de har fått tilgang til..?)

 

New York Daily News 80/100

"It’s still the kind of show that makes TV viewers reach for phrases like “golden age of television drama.”"

 

Entertainment Weekly 75/100

"For now, my expectations are still high—probably too high for this show. But maybe you can’t truly hate True Detective unless you love it enough to let it disappoint you."

 

New York Magazine 70/100

"You’ll probably miss the humor of the first True Detective but the brooding sourness of this one is fascinating in a different way, though it loses points for showing us a world that feels far more familiar than the one showcased in season one.[...]"

 

Hollywood Reporter 50/100

"True Detective is trying so hard here it hurts..."

 

Variety 50/100

Although generally watchable, the inspiration that turned the first [season] into an obsession for many seems to have drained out of writer Nic Pizzolatto’s prose.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at de fleste kritikerne ser så langt ser ut til å se sesong 2 som noe som må stilles på siden av sesong 1. Det er der jeg så for meg kritikken ville komme mot serien. Det er åpenbare to forskjellige beist.

 

Personlig synes jeg det er kult at de endrer alt, men beholder rammeverket. politiduo, samtaler i bil, domestic violence, undergrunnsgreier. Alt er endret, men fremdeles egentlig ingenting.

Lenke til kommentar

Med 61 ut av 100 på Metacritic ut fra 34 anmeldelser ser det ut som den andre sesongen er en mindre flopp, med tanke på den kritiske mottagelsen, liker ikke at kritikerne i litt for stor grad måler den opp mot forrige sesong, og ser ut til å gi vurdering deretter, føler at den hadde scoret høyere hvis dette var første sesong av en helt annen serie. Det som virkelig uroer meg derimot som en stor fan av forrige sesong, er at hovedpersonene virker å mangle realisme, og mye virker for overtenkt og serien får kritikk rett og slett for å prøve for hardt, noe som ikke er rart da de hadde en høy standard å leve opp til.

 

Jeg skal uansett følge med hele sesongen og vurdere dette selv, men hjelper selvfølgelig ikke når jeg var redd for å bli skuffet og serien har blitt stemplet som middelmådig.. Tar allikevel med meg det positive, hørt at selve mysteriet i serien skaper innlevelse og er spennende, krysser fingra på at serien tar utfordringen, og at karakterene får en bedre kjemi iløpet av de siste episodene,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...