Gå til innhold

True Detective - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Super avslutning. Jeg er nå spent på hvordan neste sesong blir. De vet at de sitter på en gullgruve, men det er stor fallhøyde.

Episoden var fantastisk, sesongen var utrolig ! Carcosa var et sant helvete ! :eek: vil ikke si det var den beste episoden, ep 4/5 slår nok denne, flamboyant tv, gleder meg til sesong 2, fall høyden er stor, men de beholder jo pizzolatto, så ser ikke grunnen til at det skal droppe så altfor mye i kvalitet.

 

Litt bra og plagende på en gang at de kun fikk stoppet errol, var nok mange flere brikker involvert her. Likevel Cohle og Hart fikk løst saken de skulle, Erroll var ansvarlig for mesteparten, f.eks Dora Lange. Etter bare en sesong så er true detective der oppe blant mine favoritter, slår nok ikke Breaking Bad enda for meg, men får en andre plass så langt ! :dribble:

Endret av Rolfmikkel
Lenke til kommentar

Godt mulig det kommer noen svært solide seertall på sesongfinalen av True Detective nå. Ikke at den trenger det, en sesong 2 er jo allerede bekrefta (men formelt ikke annonsert av HBO).

 

HBO Go (som ikke burde forveksles med den fugly tjenesten HBO Nordic her hjemme) gikk ned ved sesongfinalen i natt. Dette har ikke skjedd de siste to årene ihvertfall med Game of Thrones eller True Blood, som er de mest sette seriene på HBO ellers.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hva slags forventninger hadde folk til avslutningen egentlig? At Rust og Marty skulle gå rundt på en killing spree og drepe alle involverte, mens det hele ender i en gigantisk shootout hvor Rust dreper alle med sine syke karate-skills?

Det var aldri plottet som var fokuset i denne serien. Det var karakterene og atmosfæren som gjorde hele serien. Den fikk en verdig avslutning. Det var ingenting flashy eller storartet, men det var heller ikke det den trengte. Jeg er vanligvis ingen fan av "happy ending", men jeg likte måten det ble gjort på her. Etter en såpass mørk serie, så synes jeg det var bra med et lite lyspunkt på slutten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

På en måte skjønner jeg at folk kaller det en skuffende avslutning, fordi serien har holdt kjempehøy kvalitet hele veien, og serier flest pleier å avslutte med et *bang*. Det gjorde ikke denne serien.

 

Jeg er fornøyd! Om ikke serien avsluttet i et fyrverkeri av mysikk, action, avsløringer av folk i topp-posisjoner, etc., så var dette, en for meg "normal og ekte" slutt, som er plausibel.

 

Det kan bli spennende å se serien på slutt for å få med flere detaler.

 

Er også glad for at ingen døde, en "trend" jeg misliker noe sterkt om dagen (altså: noen steder hører det med historien, hvor det da er greit, mens andre ganger gir det ingen mening annet enn å "sjokkere", og da blir det noe dumt) ..

 

Flott serie! (Men, den slår ennå ikke The Wire! ;) hehe)

Lenke til kommentar

Synes Kammizez nailet det der, selv om jeg synes også at scenene i "Carcosa" var like flashy som den den slutten på episode 4. Forskjellen riktignok er at kanskje det i slutten av episode 4 var mer imponerende muligens, mens jeg synes at det i Carcosa var både nervepirrende spennende og bra gjort.

 

Hele den flørtinga med overnaturlige ting har jeg elsket med serien, men jeg er glad for at serien aldri gikk over i det overnaturlige selv om det nesten virket som at Errol var et beist fra en annen galakse med måten han sloss mot Hart og Cohle.

Lenke til kommentar

Synes også det var en god og verdig avslutning på serien. Eneste grunnen jeg eventuelt kan si meg skuffet er etter å ha lest en masse teorier rundt om på nettet, og ikke fått svar/bekreftet disse - mange av de virket tross alt troverdige og som at de skulle ha betydning for siste episode. Men som sagt så fikk Cohle & Rust løst sitt, dermed får serien et verdig punktum i mine øyne. Det som faktisk kunne ha løftet finalen litt for min egen del, var om Cohle faktisk døde.

Lenke til kommentar

Synes også det var en god og verdig avslutning på serien. Eneste grunnen jeg eventuelt kan si meg skuffet er etter å ha lest en masse teorier rundt om på nettet, og ikke fått svar/bekreftet disse - mange av de virket tross alt troverdige og som at de skulle ha betydning for siste episode. Men som sagt så fikk Cohle & Rust løst sitt, dermed får serien et verdig punktum i mine øyne. Det som faktisk kunne ha løftet finalen litt for min egen del, var om Cohle faktisk døde.

Enig her. Hehe, tror det var få som er dypt intressert i serien som forventet en killing spree og nedsabling av store statsmakter. Men vi forventet kanskje noe litt mer komplisert enn Rust and Marty Versus Lawn Mower man. For all del en god og nervepirrende episode, men ei den beste.

Til Bone-- For meg slo den The Wire :)

Endret av Rolfmikkel
Lenke til kommentar

Fantastisk serie! Elsker den dystre stemningen. Jeg synes faktisk episode 4 var den som passet minst i denne serie. Kjøpte ikke helt det at han klarte å dra med seg han skinheaden gjennom alt det kaoset uten noe problem. Likte spesielt nest siste episode når vi fikk se arr trynet! Og når *Marty* (Takk Rolfmikkel) ber Rust finne fram startkablene!

 

En av DE beste om ikke den beste serien jeg har sett, men jeg tror det er litt på grunn av det hele blir ferdig iløpet av en sesong. Sjelden en serie har fengslet meg så mye fra første sesong, men de bruker jo ofte litt lenger tid på å fange deg da de bygger på flere sesonger.

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Fantastisk serie! Elsker den dystre stemningen. Jeg synes faktisk episode 4 var den som passet minst i denne serie. Kjøpte ikke helt det at han klarte å dra med seg han skinheaden gjennom alt det kaoset uten noe problem. Likte spesielt nest siste episode når vi fikk se arr trynet! Og når Cohle ber rust finne fram startkablene!

 

En av DE beste om ikke den beste serien jeg har sett, men jeg tror det er litt på grunn av det hele blir ferdig iløpet av en sesong. Sjelden en serie har fengslet meg så mye fra første sesong, men de bruker jo ofte litt lenger tid på å fange deg da de bygger på flere sesonger.

Du gikk visst i Rust-Cohle fella :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...