Gå til innhold

True Detective - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årets sesong av True Detective var bare rett og slett søppel.

 

Søppel er mildt sagt en overdrivelse, men en nedtur er en god beskrivelse på min opplevelse av sesong 2. Tidvis altfor komplisert. Jeg så på endel episoder mens jeg spiste, og det gikk rett og slett ikke. Deler av plottet forsvant fordi jeg ikke stirret på skjermen 100% av tiden. Det beste med sesong 2 var at jeg fikk lysten til å se sesong 1 igjen, og dessverre så ble min oppfatning av sesong 2 bare sterkere etter det.

 

Sesong 1 har et betydelig mer interessant plott, selv om det selvfølgelig er subjektivt. Sesong 1 var midt i blinken for meg i hvert fall. Karakterene er betydelig mer interessante i sesong 1 og jeg synes også skuespillerne er bedre. Episode 1 av sesong 1 har også mer humor enn hele sesong 2 til sammen, i hvert fall av det jeg vil kalle god humor. Sesong 2 ble etter min mening for tørr, og noen av de lengre samtalene mellom karakterene var ofte for lange og tidvis kjedelige. Hvis sesong 1 er en 6'er så er sesong 2 en svak 4'er.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

True Detective Creator Nic Pizzolatto Re-Ups HBO Overall Deal, Still No Decision On Season 3
 
http://deadline.com/2015/11/true-detective-nic-pizzolatto-hbo-overall-deal-season-3-1201627283/

 

For å ta en liten kommentar på denne lille nyheten er det litt latterlig. I over 90% av lignende er en fornyelse av en slik avtale Pizzolatto har med HBO noe som følger med en klar fornyelse av en serie. Dette gjør det ganske klart at HBO ikke har tro på Pizzolatto på egenhånd, og de har trolig tenkt å gi han en barnepasser for en trolig tredje sesong. Dette betyr at en annen person ser over manusene, eller skriver de sammen med Pizzolatto før de godkjennes av HBO.

 

Personlig har jeg ikke tro på Pizzolatto med en tredje sesong alene, men hvis han får hjelp og en som overser han bedre enn HBO for så å gå tilbake til en duo i fokus har jeg faktisk litt tro på en tredje sesong. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...