Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

 

 

 

Proforma invoice er jo for/fra selger - ser ikke helt hvorfor det skulle ha noe med en retur av et produkt å gjøre. Høres ut som en misforståelse i et eller annet ledd.

 

All retur til utlandet krever proforma invoice.

 

Hos UPS kan man sende den på epost. Enkelte andre transportselskaper krever de på papir.

 

Når jeg fikk pakken i retur hadde UPS klistret på en lapp hvor det stod at for å sende pakker til utlandet måtte jeg sende proforma invoice til [email protected].

 

Jeg fylte ut min egen fra et skjema jeg fikk tilsendt av UPS.

Det ser slik ut:

 

attachicon.gifCaptur21e.JPG

 

 

Okey - takk for info.

 

Så du fikk altså returlappen tilsendt fra Oculus, som du da festet til pakken før du returnerte den? Så fikk du pakken din returnert tilbake med en infolapp fra UPS om at du måtte ha en Proforma Invoice? Det var nemlig ingen slik info på min pakke da den dukket opp igjen. Kun en lapp som bring hadde festet over den originale.

 

Jeg får vel bare prøve å kontakte UPS selv og høre hvordan jeg skal gå frem her. Det er jo Radio Silence fra Oculus support.

 

 

Ja, var akkurat slik det skjedde.

 

Håper virkelig det ordner seg for deg raskt! :(

 

 

Det ordner seg nok etterhvert! Bare synd det er en så tidskrevende prosess. Men når jeg leser rundt på diverse Oculus relaterte debatter så ser det ut som det er andre som har opplevd verre kundeservice en meg. Jeg får prøve å slenge inn en liten oppdatering her når det eventuelt blir noe fremgang igjen.  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Noen har opplevd langt værre, og andre har opplevd langt bedre.

Kjipt at det har vært så tungvint for akkurat deg. Vi entusiaster får ekstra vondt når vi ikke kan bruke det vi har kjøpt :(

 

Support har heldigvis vært knirkefritt hos meg hele veien siden jeg kjøpte DK2.

Har vel 10 tickets hos dem, alle har blitt løst meget raskt.

Sist jeg hadde problem med CV1 og måtte sende den inn, så tok det 5 dager eller noe fra jeg sendte til jeg mottok ny (2. gangen pga proforma invoice tullet).

 

Tror det kommer an på hva slags type feil det er snakk om og så har det nok mye å si hvor mye trykk de har på kundeservice.

Vil tippe at de etter en oppdatering av Runtime får mye henvendelser feks. Og bare tenk på alle tullingene som ikke får Riften til å fungere med laptop-er (pga nvidia optimus), fordi de bruker feil adapter, kanskje har utdatert skjermkort, feil USB porter etc.

 

Tipper 70% av tiden til supporten går på å besvare slike henvendelser :p

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

UPS har bekreftet for meg at det er som du sier. Mangel på handelsfaktura gjorde at sendinga ble stoppet i Tyskland! De skriver at det skal leveres 3 eksemplarer(?) av en slik "faktura", men visstnok skulle da sender (Oculus) ha ordnet dette for meg. 

 

Har søkt litt på nettet etter maler til en slik commercial invoice, men de ser litt annerledes ut en den du hadde. Mye mer detaljert med signatur og greier. Du har ikke mulighet til å linke meg til en sånn enkel og grei en som du brukte?

Lenke til kommentar

UPS har bekreftet for meg at det er som du sier. Mangel på handelsfaktura gjorde at sendinga ble stoppet i Tyskland! De skriver at det skal leveres 3 eksemplarer(?) av en slik "faktura", men visstnok skulle da sender (Oculus) ha ordnet dette for meg. 

 

Har søkt litt på nettet etter maler til en slik commercial invoice, men de ser litt annerledes ut en den du hadde. Mye mer detaljert med signatur og greier. Du har ikke mulighet til å linke meg til en sånn enkel og grei en som du brukte?

 

3 eksemplarer er gammel praksis, som fortsatt brukes av noen.

 

Men for min del holdt det med å kun sende den på epost som nevnt over.

 

PDF fil av proforma fakturaen ligger vedlagt.

For å fylle den ut må du åpne den i Adobe Reader, ikke i Chrome.

Klikk på "Fill & Sign" og deretter "Add text" :)

 

Har lagt ved min egen igjen slik at du kan kopiere derfra om du trenger det :)

 

post-131058-0-38359500-1470836623_thumb.jpg

20160620202522 (1).pdf

post-131058-0-41295300-1470836643_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har hatt Rift en stund. Er det verdt pengene?

 

Det spørsmålet kommer veldig an på hvem du er. Hvor god økonomi du har, og hvor stor enthusiast du er. Utvalget av gode VR opplevelser er fremdeles rimelig tynt. Oculus rift mangler også bevegelses kontrollere enn så lenge, men vil få dette før nyttår.

 

Jeg er simulator entusiast og viste første gang jeg hørte om oculus rift at dette var noe for meg. Jeg spiller stort sett Warthunder med oculusen og for meg er dette verdt pengene alene. Elite Dangerous har jeg testet litt og er også ekstremt rått I VR. DCS world er også en simulator som er svært bra og fungerer veldig bra I Riften. Så liker du simulator spill og har pengene til det UTEN TVIL.

 

Er du ikke glad I simulator spill så hadde jeg kanskje ventet litt.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil har oculus rift versonen av minecraft blitt sluppet i dag. Skulle slippes denne uka, å nå står det ikke lenger coming soon på minecraft vr siden :-)

 

Kan forresten bekrefte at det er ute I Oculus home, så nå har vi offesiell minecraft støtte :D

 

 

Men... får det ikke til å virke selfølgelig. Sikkert pga at jeg ikke har en aktivert win 10. Men fikk nå uansett godkjent minecraft I win stor "bare for denne appen" funksjon og betalt å greier. Får startet minecraft helt fint vanlig I windows. men når jeg prøver oculus home skjer det ingen ting. Men kanskje mulig å aktivere vr I minecraft på en annen måte?

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

 

Tar jeg ikke helt feil har oculus rift versonen av minecraft blitt sluppet i dag. Skulle slippes denne uka, å nå står det ikke lenger coming soon på minecraft vr siden :-)

 

Kan forresten bekrefte at det er ute I Oculus home, så nå har vi offesiell minecraft støtte :D

 

 

Men... får det ikke til å virke selfølgelig. Sikkert pga at jeg ikke har en aktivert win 10. Men fikk nå uansett godkjent minecraft I win stor "bare for denne appen" funksjon og betalt å greier. Får startet minecraft helt fint vanlig I windows. men når jeg prøver oculus home skjer det ingen ting. Men kanskje mulig å aktivere vr I minecraft på en annen måte?

 

 

Windows 10 tror jeg er påkrevet for den offisielle MC VR-versjonen ja - det er Win 10-versjonen av Minecraft (som egentlig er pocket edition, noe som ikke akkurat er awesome, men...).

 

Tidligere fantes Minecrift som en kunne bruke for å få den vanlige MC-versjonen til å fungere i VR, men offiselt er den nå avsluttet etter krav fra Mojang. Mulig den fremdeles er å få tak i og vil fungere andre steder enn Minecrift sin (tidligere) nettside, men for min del har jeg ventet på Mojang-versjonen da det så ut til å være en del tull å sette opp den andre.

 

Edit: Ryktene skal ha det til at Vivecraft fungerer på OR også, så du kan evt. google det og se om du kan få det til å fungere.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

 

 

Windows 10 tror jeg er påkrevet for den offisielle MC VR-versjonen ja - det er Win 10-versjonen av Minecraft (som egentlig er pocket edition, noe som ikke akkurat er awesome, men...).

 

Tidligere fantes Minecrift som en kunne bruke for å få den vanlige MC-versjonen til å fungere i VR, men offiselt er den nå avsluttet etter krav fra Mojang. Mulig den fremdeles er å få tak i og vil fungere andre steder enn Minecrift sin (tidligere) nettside, men for min del har jeg ventet på Mojang-versjonen da det så ut til å være en del tull å sette opp den andre.

 

Edit: Ryktene skal ha det til at Vivecraft fungerer på OR også, så du kan evt. google det og se om du kan få det til å fungere.

 

 

Om du tolket hva jeg sa som at jeg IKKE har windows 10, beklager jeg dårlig formulering. Jeg (skammer meg) har en ikke genuine windows 10. Så virker som problemet er, at windows og oculus home ikke snakker sammen, så lenge det er tilfelle. Selv om jeg har kjøpt minecraft I win store. Noe som er irriterendes, men kanskje ikke helt ufortjent.

Lenke til kommentar

Men i svarte!

 

Er Minecraft VR gratis?

 

Jeg fikk det gratis nå hvertfall. Står som Purchased og ligger i mitt bibliotek.

 

Det er jo fantastisk om dette stemmer hvertfall.

 

 

EDIT: Ser også nå at jeg har fått Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition gratis også.

Hadde Elite Dangerous fra før, men har nå også fått Horizon og Commander Pack, uten å ha kjøpt det.

 

Det er dette som står i biblioteket mitt på hjemmesiden til Oculus. Har ikke sjekket i Oculus Home klienten, men om dette stemmer er det jo helt fantastisk :D Har det noe med å gjøre at jeg gav 60 Euro for E:D som Betasupporter kanskje? Har hvertfall ikke sett eller hørt noe til det før jeg så det akkurat nå.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Men i svarte!

 

Er Minecraft VR gratis?

 

Jeg fikk det gratis nå hvertfall. Står som Purchased og ligger i mitt bibliotek.

 

Det er jo fantastisk om dette stemmer hvertfall.

 

 

EDIT: Ser også nå at jeg har fått Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition gratis også.

Hadde Elite Dangerous fra før, men har nå også fått Horizon og Commander Pack, uten å ha kjøpt det.

 

Det er dette som står i biblioteket mitt på hjemmesiden til Oculus. Har ikke sjekket i Oculus Home klienten, men om dette stemmer er det jo helt fantastisk :D Har det noe med å gjøre at jeg gav 60 Euro for E:D som Betasupporter kanskje? Har hvertfall ikke sett eller hørt noe til det før jeg så det akkurat nå.

 

Minecraft er ikke gratis. Man må kjøpe det I windows store, også er det bare vr biten gjennom oculus home som er gratis.

Lenke til kommentar

 

Men i svarte!

 

Er Minecraft VR gratis?

 

Jeg fikk det gratis nå hvertfall. Står som Purchased og ligger i mitt bibliotek.

 

Det er jo fantastisk om dette stemmer hvertfall.

 

 

EDIT: Ser også nå at jeg har fått Elite Dangerous: Commander Deluxe Edition gratis også.

Hadde Elite Dangerous fra før, men har nå også fått Horizon og Commander Pack, uten å ha kjøpt det.

 

Det er dette som står i biblioteket mitt på hjemmesiden til Oculus. Har ikke sjekket i Oculus Home klienten, men om dette stemmer er det jo helt fantastisk :D Har det noe med å gjøre at jeg gav 60 Euro for E:D som Betasupporter kanskje? Har hvertfall ikke sett eller hørt noe til det før jeg så det akkurat nå.

 

Minecraft er ikke gratis. Man må kjøpe det I windows store, også er det bare vr biten gjennom oculus home som er gratis.

 

 

Jeg har Minecraft fra før, kjøpte det for 4-5 år siden.

 

Så det teller vel da? Trodde ikke VR biten skulle bli gratis jeg :) så dette var jo gøy :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...