Gå til innhold

– Funcom fortsetter i full drift


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Håper dem kommer ut med noe brukbart. Jeg likte godt Den lengste reisen, men så har det ikke kommet mye bra fra Funcom. Jeg håper dem kan bli bedre på å lage bedre produkter, men det er helt idiotisk å legge ned selskapet grunnet dem ikke har kommet med noe særlig i det siste.

 

Se bare på Crystal dynamics, dem ga ut veldig mye drit, men etter hvert kom dem med Tomb Raider, som faktisk var vanvittig bra iforhold til de tidligere spillene som de lagde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedelig sak. Nå er ikke jeg tilhenger av folk som tar lett på hvitsnipp kriminalitet. Er jo en god del folk som har tapt penger i aksjer, mens Trond Aas tjente noen å 60 mill eller noe? Ved å endre sin stillingstittel, og dumpe 60000 aksjer dagen i forveien av TSW-lanseringen.

 

Det er fuckings BS.

 

Ellers liker jeg Funcom, håper de får orden på ting. TSW er bra - det gjør sin egen greie, absolutt IKKE en WoW klone. Synd det ikke belønnes av spillerne....

Nå har slikt som dette sjelden veldig stor betydning for firmaer, driften fortsetter alltid osv.

Klart om de skjer mens du trenger en aksje emisjon så er det ikke bra.

Lenke til kommentar

 

Tror ikke denne saken her gjør det noe lettere for Funcom akkurat. Selv har jeg enda til gode å spille ett eneste spill fra våre norske utviklere.

Den Lengste Reisen bør du prøve, spillet er fortsatt blant det aller beste innenfor sin sjanger.

 

 

Dette har ikke gått under radara min :) Ligger dette lett tilgjengelig for salgt noen sted, og hvordan er støtten for W8 etc.

Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke denne saken her gjør det noe lettere for Funcom akkurat. Selv har jeg enda til gode å spille ett eneste spill fra våre norske utviklere.

Den Lengste Reisen bør du prøve, spillet er fortsatt blant det aller beste innenfor sin sjanger.

 

 

Dette har ikke gått under radara min :) Ligger dette lett tilgjengelig for salgt noen sted, og hvordan er støtten for W8 etc.

 

Om du klarer deg med kun engelsk tale ligger det ute på GOG : http://www.gog.com/game/the_longest_journey .

 

Om du vil ha det på norsk , som jeg selv spilte det gjennom på (ett av få spill som faktisk imo. er bedre på norsk) kan du kjøpe det fra CDON . Begge fungerer vertfall strålende på windows 7 :)

http://cdon.no/spill/downloads/den-lengste-reisen-16261333

 

Uansett et helt utrolig godt spill !

 

edit: Ser CDON linken ikke var helt sammarbeidsvillig. Men bare søk etter "Den lengste reisen" så får du det opp :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Den lengste reisen" er nydelig på norsk! Tar et par timer å vende seg til, men så er det bare nydelig! Det er også en klassiker på engelsk, men engelsmennene klarer ikke å lage snakkende trær slik Lasse Kolstad klarer. Også mange andre flotte stemmer i spillet.

 

Funcoms eneste mesterverk noensinne, og etter min mening et av verdenhistoriens beste adventurespill. Siden den gang har de stort sett klart å ødelegge fantastiske utgangspunkt, "Dreamfall", "Age of Conan" og "The Secret World", med brukergrensesnitt og styring som kan få en stoiker til å bli gal av raseri!

 

Trist, at Funcom alttid skal havne i trøbbel. Jeg håper nesten at noen får ei skrape her, fordi det er sjelden Økokrim banker på døra uten svært god grunn, og det aner meg at de har det også denne gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele Funcom er jo en stor vits.. Conan sugde, Hisorien og generell plot i The Secret World er jo genialt, konseptet og, men ikke i en MMO , burde vert en third person action shooter eller en fps.. Eller noe ala Skyrim.. De ødla noe genialt .. De satser på noe de ikke får til eller i det hele tatt har sjans til å følge opp når de har konkurranse med Elder scrolls online, World of warcraft og Guildwars.. Der er jo indiespill som nesten er gratis som er bedre bygd .. Sorry Funcom, kast inn håndkleet

 

Er delvis enig i at Funcom er en vits, men har andre grunner.

 

Spillene Funcom lager bryter grenser. De tør å gå utenfor normen og produsere noe som ikke nødvendigvis blir en suksess. Anarchy Online var banebrytende da det ble lansert. Det samme var Age of Conan. The Secret World satser på historie og gjør dette bedre enn SWTOR.

 

Det som er trasig med Funcom er at de ikke makter å følge opp spillene etter release. Anarchy Online sliter fortsatt med bugs som har vært i spillet siden launch. Age of Conan har bare fått en tilleggspakke siden 2008 og har fortsatt bugs fra release. The Secret World var lovet å få månedlige oppdateringer, noe de måtte gå bort fra like etter release.

 

Felles for alle spillene er motoren ikke er noe å skryte av. Lange laste tider, minnelekasjer, instancing av hver lille lokasjon. (Laste tider kan man redusere ved å bruke SSD)

 

Klarer man å se bort fra problemene ved selskapet, så er det faktisk ganske gode spill. Alle tre MMO fra Funcom er blant mine favoritter da de gjør ting forskjellige og bidrar til ulike opplevelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...