Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, lollipop har blitt verre og verre. Ting går tregt, batteri brukes fortere (fikk ny på reklamasjon i februar) og nettverkstilkoblinger er veldig ustabile. Eksempelvis kan det plutselig ta ti sekunder å åpne appdrawer. Noen som vet en alright måte å downgrade til 4.4, og ta backup som kan gjenopprettes etter jeg er på 4.4? Innebygget program fungerer jo ikke ved endret versjonsnummer!

Lenke til kommentar

Jepp, lollipop har blitt verre og verre. Ting går tregt, batteri brukes fortere (fikk ny på reklamasjon i februar) og nettverkstilkoblinger er veldig ustabile. Eksempelvis kan det plutselig ta ti sekunder å åpne appdrawer. Noen som vet en alright måte å downgrade til 4.4, og ta backup som kan gjenopprettes etter jeg er på 4.4? Innebygget program fungerer jo ikke ved endret versjonsnummer!

Hva slags backup trenger du?

Kontakter er enkel: Enten eksporter kontaktlisten i "kontakter". Ellers vil de mest trolig bli gjennopprettet av seg selv når du logger på google-kontoen igjen. Sammen med alle programmene dine som mest trolig vil starte å laste ned av seg selv.

Data på programmene er verre. Tror dette er vanskelig uten root, men du kan gi "Helium Backup" en sjanse: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup

 

Til å nedgradere anbefaler jeg "FlashTool". Da er det bare å få tak i ".FTF"-en du vil flashe. Du vil sikkert ha den seneste KitKat-versjonen som ble lansert. Versjonnummer er "14.4.A.0.157", og branding/ språkpakka du skal ha er NCB/ Nordic Combined.

Har denne FTF'en liggende på en harddisk, kan laste opp ved nød. :)

Edit: Har lasta den opp fra før.. :)https://mega.nz/#!61oAxIaA!1lSThRLHhWzRPAsCP6WVsO-uv1Kevaq80WG9H4Xutik

Edit2: Ikke bruk nyeste versjon av FlashTool, jeg fikk den hvertfall ikke til å flashe Z1 compact'en min. Bruk "0.9.18.6". Lastet sjøl ned denne herifra: https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347765744

Kan hende du trenger drivere også: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2635830

Endret av o-l-a-v
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tilgjengelig rett fra telefonen også nå :)
Driver å laster ned nå.

*edit*

 

Beregnet installasjons tid ca 24 minutter.

Tviler på at det tar så lang tid men :p

*edit 2*

Fila lastet ned helt fint, telefonen restartet ganske raskt ved installasjon.. og oppdateringen kunne ikke installeres..
Må nå laste ned på nytt.. godt det bare er ca 325mb :p
Så.. bare å prøve igjen.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

 

Da har nye 5.1-oppdateringen starta å rulle ut! :D

http://www.xperiablog.net/?s=z1+compact

Fikk den i dag morges! Er de bare meg, eller virker telefonen kjappere? Uansett, de nye hurtigmenuene i 5.1 for wlan og bluetooth er supre. Dø alle widgets! :D

 

Før 5.1 startet hele mobilen å bøgge. Videoer startet å lagge, etterslep etc. Etter 5.1 sitter jeg igjen med det samme inntrykket. Positivt overrasket. :)

Lenke til kommentar

Etter Lollipop update av fruens Z3 compact, så har alternativene for lyd ved bruk av Smart Connect blitt forandret. Tidligere så kunne mobilen gå til lydløs ved docking, men nå er ikke lydløs et valg lengre. Nå er valgene Prioritet, vibrering, og normal. (Litt usikker på hva valgene kalles, ikke arrester meg på det ;) Noe som betyr at mobilen manuelt må settes til lydløs. ikke et stort problem såklart, men likefullt irriterende og unødvendig, og tar vekk litt av poenget med docken.

Da lurer jeg på om det er tilsvarende på Z1 Compact som jeg har ved Lollipop update? Har faktisk latt være å oppdatere bare grunnet dette, hehe.

Lenke til kommentar

 

Før 5.1 startet hele mobilen å bøgge. Videoer startet å lagge, etterslep etc. Etter 5.1 sitter jeg igjen med det samme inntrykket. Positivt overrasket. :)

Har hatt en del problemer med 5.0 på at nettverk har ramlet ut. Så jeg håper dette har løst seg nå også.
Hatt dette problemet selv. Holder på å se om dette er tilfelle også på 5.1. Oppdaterer tråden etter å ha brukt den nok

 

Edit: i tillegg har flere buggs blitt fikset. Facebook ikon varsel ikonet med flere. Bestilte z5 compact like før update fordi jeg trodde tidens tann er i ferd med å knekke mobilen. Kjøpte den på launch.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Er ikke prioritet og lydløs omtrent samme? Forutsatt at man ikke velger noen som er prioritert. Jeg bruker Prioritert schedulert, slik at telefonen går i lydløs hver natt, men at de som er prioriterte likevel slipper igjennom.

 

Du kan velge hvem som skal slippe gjennom ja, men jeg ønsker ingen lyder fra noe som helst. Viktig med ro når en skal sove, hehe.

Kan du slå av alle lyder, samt vibreringen?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke opp stjernen for prioritert når jeg kobler til docken, selv om jeg setter lydmodus til prioritet ved tilkobling. Stjernen kom opp før oppgradering. Da mener jeg valgene var, normal, lydløs eller prioritet. Samme hvilken hendelse jeg legger til ved start, så vibrerer mobilen uansett. Altså om jeg velger volum og skrur ned alt, eller prioritet. Har du lagt til både lydmodus og volum som start hendelse? Kjører du 5.1.1?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...