Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Denna var ny for meg.. Satt å så på telefonen.. Hadde 35% strøm.

Plutselig gikk den i batterisparingsmodus.. Og da var det 20%.. Så telte den kjapt ned til 14%.

Ca 1% i sekundet, og når jeg aktiverte wi-fi igjen, så telte den raskt ned til 11%.

 

Mens jeg skrev dette, gikk den ned til 10%.

 

Godt det er et nytt batteri på vei i posten ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hodetelefonutgangen virker bare hvis jeg setter inn ledningen og restarter. Uten restart bruker musikk-appene høyttaleren, mens FM-radioen er stille og viser meldingen "koble til hodetelefoner". Før hendte det at jeg måtte bruke flere forsøk for å få det til ved å sette inn minijack-kontakten flere ganger, særlig med ett av headset-ene, men trengte aldri å restarte. Nå skjer det samme uansett hvilke hodetelefoner jeg kobler til. Men med restart går det alltid greit ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre som også opplever veldig lav lyd på headset utgangen?

Skulle teste en forsterker, og da måtte jeg opp på omtrent full styrke på forsterkeren, for å få nogenlunde greit lyd nivå.

Og ja, mobilen stod på full styrke :p ikke at det er noe problem som regel.. For jeg bruker stort sett bare bluetooth, eller innebygd høyttaler.

 

Men skal sies at det bare er venstresida på telefonen som gir lyd.. Men sånn har den vært lenge..grillen under er også noe bulket, så tipper høyresida er skada..for jeg mener å huske det var lyd på begge sider i begynnelsen ?

 

 

Og ang strømproblemet mitt.. Nytt batteri kom dagen etter, så nå holder den hele dagen igjen :-)

Lenke til kommentar

Vil ikke påstå at lydnivået er veldig høyt, men har ingen problemer med at det er for lavt heller. For meg er komfortabelt lydnivå på hodetelefoner (70-80 ohm) ved 12/13 av 15. På stereoforsterkeren har jeg aldri måttet bruke mer en midtnivået på volumhjulet, og høyere enn det blir veldig ubehagelig. Det er selvfølgelig helt avhengig av forsterker, da. Men mistenker at det er telefonen din som har fått litt mye juling :p Lyd på begge ører her!

Lenke til kommentar

Har lyd på begge ører jeg også, men er dem innebygde høytalerene som kun spiller på venstre side :p

 

Forsterkeren jeg testa, var en Alto MAC 2.3 PA forsterker (2x 3-400W ved 4 Ohm, 2x 1000W ved 2 Ohm).

Og sammen med noe små høyttalere så måtte jeg ganske langt opp i volume for å høre lyden greit.

Når jeg koblet opp en laptop istedet, så var lyden normal.

Headset på mobilen har jeg ikke testet, men vil tro det er lavt der å..

Men var en gang jeg opplevde at bluetooth lyden også var lav, men etter en factory reset var det normalt.

Mulig det funker på headset utgangen også, men denne bruker jeg så sjelden, at jeg ikke legger merke til det :p

Lenke til kommentar

Aha, sånn å forstå! Fant forøvrig ut av at flere enn deg opplever at lydnivået er lavt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2476498

 

Men høres ut som om du har veldig lav lyd? Dersom det er en feil, men alt uten om hardwarefeil og evt. kabelfeil burde blitt fikset av en factory reset.

 

Du burde teste med et headset, bare for å sjekke hvordan det høres ut.

 

Får kanskje teste modden fra xda?

 

Dersom det ikke funker er du vel ille ute, for med hakk i rammen vil nok ikke Sony godta reklamasjon. Får klare deg med bluetooth i såfall :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Batteri problemet har jeg også :/

Litt drit, ca ned på 60-70% så faller den rett til 0% og så død.

 

Får ikke tid til å skru av telefonen selv.

 

Har prøvd alle "fix" som er på nettet!

Like greit å bytte det ;)

Mener jeg ga rundt 150kr inkludert frakt for et batteri på ebay.

Trenger bare ta av bakdekslet, noe du lett får til med en hårføner eller varmepistol.

Selve batteriet er tilkoblet via en liten flex-kabel, også er det festet med dobbeltsidig tape.. mener å huske jeg brukte varme på dette også.

Jeg byttet også bakdeksel, siden det var rimelig oppripet.. men det jeg kjøpte på ebay er ikke bra.. det er noe med hullet til blitzen, som gjør at bildene jeg tar med blitz blir ødelagt av en skygge.. Dette har jeg opplevd ved bytte av deksler på andre Sony modeller også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...