Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Såå, noen som har fått den til z1 compact enda?? =P Begynner å bli lei ventingen! Og er det noen som vet hvorfor operatørene har NOE å si for oppdateringer når (som i mitt tilfelle) telefonen er kjøpt unlocked?? I mitt hode skulle jeg da fått oppdateringene så snart de kom fra sony?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Operatørene som holder igjen! Sony har sendt oppdateringen!

Så klag til operatøren, kommer det mange nok klager så får de kanskje fart på sakene

Delvis riktig. Generic for norden er heller ikke sluppet enda, den er det vel såvidt jeg vet Sony som styrer. 

Følg med på "XperiFirm"! : http://forum.xda-developers.com/crossdevice-dev/sony/pc-xperifirm-xperia-firmware-downloader-t2834142

Lenke til kommentar

Fungerer bra her! :)
Ja, enig, men hvis du drar med to fingre tilsvarer det to drag med en finger.
Syns også det er irriterende at man ikke kan gå til info om appen ved å holde lenge på den i "recent apps".

Edit:
Åh, det verste er popup notifications! Er jo der en evighet. Kan heller ikke finne noen måte å skru det av. Noen tips?

Edit2:
Fant en måte å gjøre det på, via ADB! Uten root, forøvrig. Installer ADB som beskrevet i forrige link, aktiver USB Debugging og koble mobilen til via USB.

Kjør ADB, og skriv følgende kommandoer (siste kommando rebooter telefonen):

adb shell
settings put global heads_up_notifications_enabled 0
exit
adb reboot

Med disse kommandoene gjør man i praksis det samme som blir vist frem i denne videoen, bare at man via ADB får tilgang til det samme uten root.

Skulle du ønske å endre tilbake, gjør du akkurat det samme, men erstatter "0" med "1" i andre kommando

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar

Eg ser at lollipop krever litt tilvenning.

Største irritasjonsmomentet sålangt er at eg må dra varselskjermen øverst på skjermen to gongar for å kunne komme til hurtigknappane for å slå av og på diverse funksjonar, samt å åpne instillingsmenyen.

To fingre ;)

Edit: litt seine gitt.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Gjorde det. Endte opp med å måtte koble mobilen til maskina og knote med Sony PC Companion i en halvtime før den dukka opp der.

 

e: Hurr, oppdateringa krever at jeg har 5 GB ledig plass på C, jeg har 3, etter å ha rensa disken for unødvendige filer / cache / whatever, avinstallert programmer osv. Dette blir bra.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Har sansen for denne updaten - har kjørt lollipop laucher i en lengre tid. Men føler at endelig har sony klart å fått til den minimalistiske utseenet som for meg er en fryd for øyet. Var ikke klar over "prioriterte samtaler" - om jeg har på lydløs og mor skal kjefte på meg så vil med andre ord tlf gi lyd, om jeg velger å slenge henne på listen. :o

Lenke til kommentar

Personlig irriterer jeg meg over alt det hvite og lyse. På KK var alt så mye mørkere og bedre å se på for øya. :p Ikke for det, jeg kjører Nova Launcher, så det eneste jeg merker det på, er SMS og en og annen popups, men den status-stripa øverst som skifter mellom hvit, blå, grønn, rosa, whatever, den får jeg ikke gjort noe med. -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...