Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Dersom batteriet ditt dødd, uten at du har forårsaket det, ville jeg definitivt ha reklamert! Forutsatt at du har kjøpt telefonen her, såklart. Har selv god erfaring med reklamasjon når maskinvare, også telefoner, svikter :) Min telefon fikk, utrolig nok, vannskade etter en tur i bassenget. Det ble påvist at dette ikke var min feil, og jeg fikk ny telefon.

 

 

 

Da var batteriet mitt dødt :(

 

Og lurer nå på om jeg skal gå for ny eller oppdatere til z3 compact. Noen tanker?

Dersom du ikke har planer om å fikse telefonen selv eller selge/gi den til andre tror jeg ikke du vil tape noe på å reklamere. Vanlig praksis er vel at om det viser seg å ikke være reklamasjonssak så må en betale for å få telefonen tilbake. Dødt batteri kan godt komme av brukerfeil hvis du f.eks. har latt mobilen "koke" i en varm bil. Jeg vet heller ikke hvor lang reklamasjonstid det er for mobilbatterier. For laptopbatterier er det to års reklamasjon, men tror ikke det har vært noe tilsvarende sak for mobiler.

 

M4 aqua har nok dårligere kvalitet enn Z1 compact (metallramme mot plastikk) og er nesten like dyr. Spesifikasjoene er også dårligere, spesiellt internminnet og sannsynlgvis også kameraet. Men om du kan vente en stund vil nok m4a synke i pris etter hvert.

 

Telefonen er et nærings kjøp og i følge innkjøp avdelingen vår så er det ikke mulig å bruke garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det synes jeg var rart. Kan det være sikkerhetsrelaterte grunner med tanke på innholdet på mobilen? Jeg har fått fikset min bedriftskjøpte Xperia mange ganger. Vet ikke om det var på garanti eller reklamasjon. Men det er jo ikke optimalt hverken for forholdet til leverandøren, eller tidsbruk i bedriften dersom dere driver å krangler med leverandøren om reklamasjon.

 

Selv om det er bedriftskjøp har du fortsatt to års mye mer begrenset reklamasjon fra kjøpsloven, og jeg tror Sony tilbyr den samme 2 års garantien uansett hvem som kjøper. Garantien vil dog kansje være ugyldig om den er gråimportert.

Lenke til kommentar

Jeg får enten ikke opp noe som helst når jeg kobler mobilen til maskina (altså, jeg ser mobilen, men når jeg går på intern og SD er det tomt), ellers så får jeg opp noen få mapper med innhold, eller alle mappene, men uten innhold. Og når jeg får opp noen mapper med innhold, så er det aldri de jeg er interesserte i (bilder, film, musikk).

 

Noen som har peil på hva det kan være for noe?

Lenke til kommentar

Skulle skylle skjermen for å få bort fett i går. Etter noen minutter blir venstresiden av skjermen "skyggelagt". Den lever et eget liv før skjermen blir "noisy" med fullt av forskjellige farger. Umulig å se hvor jeg er på mobilen. Har hatt den i omtrent 9 måneder nå. Har jeg en god sak om jeg leverer den inn?

 

Slenger med bilde av skjermen:

 

post-200684-0-64912100-1428138259_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har (fortsatt) et problem med telefonen. Når jeg kobler den til maskina for å kopiere filer til og fra, får jeg enten opp bare to xml-filer, eller en haug med mapper - alle uten innhold. Likevel ser jeg at det mer eller mindre er fullt på minnekortet, og halvfullt på internal storage.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen her som har fått lollipop enda? Sony reklamerer jo til og med på de norske nettsidene med at z1 compact har android 5 som nåværende version... 

 

Prøvd fra tlf og via pc companion...

http://www.vcpost.com/articles/59014/20150421/android-5-0-2-lollipop-sony-xperia-android-5-0-2-lollipop-updates-android-5-0-2-lollipop-news-sony-xperia-android-5-0-2-lollipop-latest-news.htm

 

Denne nyheten er fra idag så forhåpentligvis så vil vi få et varsel om dette snart. Noe tregt med tanke på andre toppmobiler men er verdt den ekstra ventetiden om det ikke blir slik som det ble med GS5 updaten som måtte trekkes tilbake.

Lenke til kommentar

På en side er jeg fysen på lollipop i et håp om at det kan fikse de problemene jeg har med mobilen nå (i helga døde alle musikkappene mine (vel, Walkman har vært død lenge, og Google Play Music vil ikke fungere uten hodetelefoner), og jeg brukte halve fredag og tre kvart av lørdag på å fikse det, med avinstalleringer, slette all data og cacher, tilbakestillinger og what not, samt at batteriet tømmes usaklig kjapt til tider, og at ingenting av det jeg har kjøpt gjennom årene i play store står som kjøpt lenger, slik at jeg må kjøpe ting på nytt - men det gir meg bare en feilmelding), men jeg er usikker på om det er verdt det om jeg ikke kan få en silent-funksjon med notifikasjoner.

Lenke til kommentar

Kompis av meg har vært på stock lollipop en stund (flashet fra .ftf, engelsk versjon elns).

Det aller meste fungerer bra, men det virker som om at det kjente RAM-problemet fra lollipop ikke er fikset: Random reboots og skjerm som blir svart og uresponsive (antg. pga. ram-overflow).

Hadde jeg ønsket en stabil telefon hadde jeg kjørt kitkat videre. 

 

Jeg er "desverre" alt for glad i det nyeste, og kjører derfor CM12.1 nightlies ;) (5.1.1). Ingen major problems, bortsett fra at WIFI ikke takler PEAP-nettverk, slik som eduroam. WIFI klikker helt. Dette fungerer dog på sony sin lollipop-build

Lenke til kommentar

Tror jeg bare må bite i det sure gresset og levere inn mobilen igjen. Nå forsvinner batteriet på 1-2-3, samtidig som den blir for varm til å ha i lomma, halvparten av appene mine henger seg eller restarter telefonen, og jeg får ikke lastet ned oppdateringer. Hurra. =D

 

Ooh, og så får jeg ikke til å koble den til PC-en. Igjen. Prøvd med forskjellige kabler og USB-porter, uten at det hjalp.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Kompis av meg har vært på stock lollipop en stund (flashet fra .ftf, engelsk versjon elns).

Det aller meste fungerer bra, men det virker som om at det kjente RAM-problemet fra lollipop ikke er fikset: Random reboots og skjerm som blir svart og uresponsive (antg. pga. ram-overflow).

Hadde jeg ønsket en stabil telefon hadde jeg kjørt kitkat videre. 

 

Jeg er "desverre" alt for glad i det nyeste, og kjører derfor CM12.1 nightlies ;) (5.1.1). Ingen major problems, bortsett fra at WIFI ikke takler PEAP-nettverk, slik som eduroam. WIFI klikker helt. Dette fungerer dog på sony sin lollipop-build

 

Hmm, når jeg tenker meg om så har mobilen skrudd seg av noen få ganger. Har tenkt til å vente ja, telefonen er veldig stabil nå. Vil uansett kjøre clean install for å luke ut potensielle feil, og det har jeg ikke tid til nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke sett noe til det. Litt irriterende. Hadde håpet å få det før oppdateringen kom, slik at jeg kan se om det fikser problemene mine, men det ser ut til at jeg er nødt til å levere den inn igjen.

 

e: Fabelaktig, prøvde å fabrikkresette mobilen, så hang den seg og restarta, og nå får jeg ikke lov til å resette. -_-

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...