Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Et døgn senere, og ting er fortsatt fucka.

 

Får ikke koblet den til PC-er, får ikke resatt den via PC Companion (og SUS eksisterer ikke lenger), den lader ufattelig tregt, får egentlig ikke brukt den til noe som helst, siden hvert eneste program henger seg og / eller får mobilen til å restarte.

 

Har sendt mail til Sony, får jeg ikke svar ila i morgen, får jeg bare ta den med tilbake til Telekiosken hvor jeg kjøpte den og be dem fikse den. Får ikke engang resatt den til fabrikkinnstillinger eller noe slikt.

 

Prøv reflash via FlashTool da? Mister ikke garanti, men mister nok alt på telefonminnet om det skal gjøres "ordentlig".

 

 

 

Hvordan er det, hva er korrekt laderutine for denne telefonen med dette batteriet? Jeg har en original magnet-cradle på kontoret som jeg setter telefonen i uavhengig av batterinivå, er det dumt?

Lader min hver natt med en svakere lader enn det som fulgte med mobilen, da jeg har lest at det gir mindre påkjenning på batteriet. (Laderen står i hele natta uansett, har det ikke travelt)

Har som regel et sted mellom 40-30% igjen etter en full dag. Kjører dog custom ROMs (skifter på Carbon og CyanogenMod), mulig de har mulighet for bedre strømstyring gjennom apps som krever root (Greenify fks).

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke prøvd noen flashtools, men usikker på om det fungerer siden jeg ikke kommer meg forbi Sony-logoen. Uansett, mobilen er levert der jeg kjøpte den, så skulle de sende den videre til rep, og i mens har jeg en ustabil Samsung Trend Plus som lånemobil. Så langt like ustabil som min Samsung Galaxy S II som jeg brukte i 10 timer før jeg leverte inn mobilen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-169651

Fikk prisoverslag i dag. 2393 kr, fordi skjermen visstnok er knust og garantien da frafaller. Den var ikke knust da jeg leverte den inn. Sier ingenting om problemene som var grunnen til at jeg leverte den inn. Faen i helvete. ><

Hvilken butikk er dette? Så vi andre kan holde oss langt unna.

Lenke til kommentar

Etter 11 måneder uten å roote telefonen så har jeg nå bestemt meg for å sjekke alternative ROMs.

Jeg har de siste månedene fått skikkelig problemer med batteriet, det er til tider veldig varmt og nå dør det brått om jeg tar et bilde ute selvom jeg har 70-80% batterikapasitet.

Tidligere har jeg byttet bakdekselet med glassdeksel (dokumentert tidligere i tråden) så jeg blir neppe bukket inn døra om jeg krever garantibytte av batteriet.

Derfor har jeg bestilt nytt batteri som jeg har tenkt til å bytte selv, men har altså også tenkt til å benytte anledningen både til en opprydning (dvs factory reset og så reinstallere kun de apps jeg faktisk bruker...) men også se på alternative ROMs hvor fokus er hastighet og batterilevetid (med andre ord minst mulig ræl som sinker telefonen eller bruker unødig batterikapasitet).

Jeg skal ta en kikk hos XDA men er det noen her inne som har funnet en favoritt som de anbefaler?

Og også før jeg sjekker på XDA, hva er enkleste rooting-metode for denne telefonen?

Lenke til kommentar

Kjøpte den på den lokale Telekiosken, men de bruker rep.no, som jeg antar er et Telenor-affiliert verksted, eller noe i den grunnen.

 

 

Her må du bare heve stemmen betraktelig der du leverte den inn.

 

Ja, det er klart, men jeg har 3 dager på meg (fra og med i dag), og jeg er sjuk, så jeg kommer meg ingen steder. -_-

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Hvor sjuk er du? Har du amputert begge beina og enda ikke fått rullestol av hjelpemiddelsentralen?

 

Får satse på du blir bra nok innen de dagene.

 

Så syk er jeg ikke. Feber, hodepine, slapp, verkende ledd og muskler, tett og rennende nese. Nok til at jeg ikke dro på jobb, og da er det litt tåpelig om jeg senere på dagen skulle dra ned på et kjøpesenter. Da kan jo folk tro at jeg bare skulka jobb, og det skal jeg ikke ha på meg.

 

Men fikk kontakt med Telekiosken, og fyren der bekrefta at mobilen min ikke hadde synlige skader (slik det står på kvitteringen) da jeg leverte den inn, og heller ikke da han sendte den inn, så han skulle ta kontakt med butikksjefen, og så skulle han ringe meg i morgen. Så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Meget bra. Sånne ting som det er litt ekle.

 

Eg måtte inn med min under en uke gamle z3 compact som plutselig hadde knekt bakglasset.

 

Han valgte å tro meg, pluss at det var jo ingen synlige skader fra fallskade/knusing som ikke hadde skjedd. Men det er litt ubehaglig.Pluss i boka til han på elkjøp, for han sjekket telefonen, men fikk aldri følelsen av at han trodde eg lurte han.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter 11 måneder uten å roote telefonen så har jeg nå bestemt meg for å sjekke alternative ROMs.

Jeg har de siste månedene fått skikkelig problemer med batteriet, det er til tider veldig varmt og nå dør det brått om jeg tar et bilde ute selvom jeg har 70-80% batterikapasitet.

Tidligere har jeg byttet bakdekselet med glassdeksel (dokumentert tidligere i tråden) så jeg blir neppe bukket inn døra om jeg krever garantibytte av batteriet.

Derfor har jeg bestilt nytt batteri som jeg har tenkt til å bytte selv, men har altså også tenkt til å benytte anledningen både til en opprydning (dvs factory reset og så reinstallere kun de apps jeg faktisk bruker...) men også se på alternative ROMs hvor fokus er hastighet og batterilevetid (med andre ord minst mulig ræl som sinker telefonen eller bruker unødig batterikapasitet).

Jeg skal ta en kikk hos XDA men er det noen her inne som har funnet en favoritt som de anbefaler?

Og også før jeg sjekker på XDA, hva er enkleste rooting-metode for denne telefonen?

 

Letteste måte å roote er å flashe .108-kernel med flashtool, så roote med towelroot eller andre rooting-verktøy som benytter seg av samme exploiten.

 

Personlig liker jeg godt CyanogenMod11, men favoritten nå om dagen er Carbon ROM unofficial compilert av OmarEinea på xda. Her er build-serveren deres: http://www.gothdroid.com/

Lenke til kommentar

 

Jeg skal ta en kikk hos XDA men er det noen her inne som har funnet en favoritt som de anbefaler?

Og også før jeg sjekker på XDA, hva er enkleste rooting-metode for denne telefonen?

 

Letteste måte å roote er å flashe .108-kernel med flashtool, så roote med towelroot eller andre rooting-verktøy som benytter seg av samme exploiten.

 

Personlig liker jeg godt CyanogenMod11, men favoritten nå om dagen er Carbon ROM unofficial compilert av OmarEinea på xda. Her er build-serveren deres: http://www.gothdroid.com/

 

 

Ha, takk, satt akkurat nå og sjekket litt rundt på XDA og fant ut det du skriver, at man flasher .108 og rooter den, da det tydeligvis ikke finnes noen (enkel) måte å roote 14.4.A.0.157

 

Takk for tips om Carbon, skal sjekke ut den, CM er en gammel kjenning som jeg brukte mye på noen tidligere telefoner så det kan være aktuelt å se hvordan den ser ut nå (nå som CM har blitt så svær og populær så er jeg litt redd for at selve ROM-en også har bloat'et litt og har mindre customizing-muligheter, men det er kanskje ubegrunnet frykt?).

En annen gammel kjenning av meg er Miui som jeg hadde på min Xiaomi MI2, en litt kjedelig ROM sånn utseendemessig men likevel masse fiffige detaljer. Men er usikker på hvor bra den funker på Z1C-maskinvaren.

 

Ja, ja, først root og så ROM.

 

Men aller først bytte batteri, jeg har mottatt nytt som ligger klart, dessverre fikk jeg i dag to nye glass-bakvegger i posten som begge var knust. Men jeg har også liggende 5 ubrukte limpakninger for Z1C så jeg kan egentlig skride til verket med batteribytte. I morgen, kanskje... Eller i overmorgen...

Lenke til kommentar

Woo! Mobilen er tilbake med nytt glass og fiksa problemet mitt - gratis.

 

Boo! Den oppfører seg fortsatt sketchy. Program henger seg, Play Store lar meg ikke laste ned oppdateringer til apper som er over 1 MB, den restarter seg ut av det blå, og batteriet tappes raskere, slik at jeg er nødt til å lade den på jobb for at den skal holde til jeg skal gå hjem.

 

e: Fett, 100 % klokken 7:30, 67 % en halvtime senere, uten noe wifi / bluetooth e.l. på. I tillegg til at den er varm. Ligger kronisk til lading på jobb og svever rundt 34 %.

 

e2: Kan heller ikke lagre screenshots eller sende meldinger. Tror den må inn på reparasjon igjen, gitt.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke opplevd løst bakdeksel, men jeg har fått problemer med mobilen igjen. Kjørte nylig en full gjenoppretting av fabrikkinstillinger, tatt ut SD-kortet, og startet mobilen i sikkerhetsmodus, og deretter sletta cache / fjernet data / disablet kamera-apps som fulgte med mobilen, og jeg får likevel ikke til å lagre bilder, screenshots, eller laste ned nye apper. ><

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...