Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min Sony og det er at jeg ikke får lagt på røret og avsluttet samtalen. Trykker jeg på power-knappen så lyser ikke skjermen opp. Jeg må be motparten om å legge på. Er årsaken at jeg ofte prater lenge i telefonen?

En kamerat sliter med det samme.. det begynte med Z2.. og denne var inne flere ganger, uten at dem fikk fiksa det.. så han fikk Z3 istedet.. og den har begynt med det samme.

Det er sensoren som ikke fungerer som den skal.

 

Selv har jeg aldri opplevd det på min Z1c.. Men.. virker jo som noe som hele Z serien sliter litt med.

Endret av J@9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem med min Sony og det er at jeg ikke får lagt på røret og avsluttet samtalen. Trykker jeg på power-knappen så lyser ikke skjermen opp. Jeg må be motparten om å legge på. Er årsaken at jeg ofte prater lenge i telefonen?

En kamerat sliter med det samme.. det begynte med Z2..

 

Ser ut som om det hjelper å la den ligge vannrett som på et bord. Da får jeg det til.

Lenke til kommentar

Neste gang du ikke får skjermen på etter en samtale. Prøv å trykk sammen øvre høgre hjørne. Det er der den sensoren ligger. Se om det kan gjøre at når du fjerner fingrene så slår skjermen seg på igjen.

 

Gamlingen har dårlig kontakt på den sensoren og han klemmer bare sammen hjørnet så ordner det seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde noe litt merkelig idag.. Mulig det er tegn på at batteriet begynner å bli dårlig.

Men.. Ladet telefonen i natt (som vanlig), og brukte den et par turer som GPS på jobb.. Her hadde jeg ikke tilgang til lader, så det gikk jo litt strøm.

Etter endt kjøring hadde jeg igjen 40-50% strøm.. Greit nok det.
Lot mobildata stå på, siden jeg hadde såpass med strøm igjen.

 

Rundt 1 time senere, så fikk jeg varsel om lavt batterinivå, og tenkte.. jaja.. får slå av mobil data så disse 15-20% holder resten av dagen.. men så langt kom jeg ikke, for da slo den seg av, og den hadde ikke varslet før dette.
Som regel så holder den jo i noen timer, fra første varsel, om mobildata osv er deaktivert.
Fikk den ikke på igjen.. prøvde flere ganger med jevne mellomrom, helt til på slutten av dagen, da slo den seg på igjen, men hadde bare 1% så den slo seg av igjen umiddelbart.

 

Skal ikke være noe spesielt som bruker strøm nå, da jeg tok en factory reset for ca 1 uke siden (da grunnet at blant annet messenger krasjet omtrent hvert 5 min, uavhengig av om det brukes der og da eller ikke.

Lenke til kommentar

Hmm, ikke opplevd liknende. Hadde ymse problemer tidligere, men "reparering" gjennom pc companion (mer omfattende enn factory reset, da android faktisk installeres på nytt) fikset alle problemene jeg hadde. Oppdaterte også til 5.1 i samme slengen, mulig det hjalp også.

 

Før det hadde jeg prøvd factory reset et par ganger, noe som løste problemene for en kort stund, men etter en ukes tid var problemene tilbake. Dette på 5.0.2.

 

Kan også være det er problemer med selve telefonen, såklart. Men det første de gjør ved en "reparasjon" er (etter min erfaring) å laste inn Android på nytt gjennom pc companion, så kan like gjerne prøve det, først som sist.

 

Her er en tråd der flere ser ut til å ha samme problem som deg:

https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1-Z1s/sudden-shut-down-battery-problem-factory-reset-and-SW-update/td-p/984836

 

De fleste har fått problemet etter 5.0.2, og fikset det med erstattet batteri. Kan like fullt være at en repair, og evt oppdatering til 5.1 kan løse problemet. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Det så ut til å fungere bedre idag, men har ikke brukt den som gps idag.
Men.. Messenger har begynt å krasje igjen.. skjer ca hvert 5-10 sekund nå.. og mobilen "låser" seg frem til at jeg trykker ok.
Prøvde å re-installere det.. og det endte med at jeg ikke får logget på igjen.. Messenger starter, men krasjer før jeg rekker å logge på.

 

Har ikke prøvd restart av mobilen, så skal prøve det nå.. men tviler på at det er løsningen.

 

Alternativt kan jeg jo prøve den reparasjonsfunksjonen senere, men orker ikke begynne med det nå :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Det så ut til å fungere bedre idag, men har ikke brukt den som gps idag.

Men.. Messenger har begynt å krasje igjen.. skjer ca hvert 5-10 sekund nå.. og mobilen "låser" seg frem til at jeg trykker ok.

Prøvde å re-installere det.. og det endte med at jeg ikke får logget på igjen.. Messenger starter, men krasjer før jeg rekker å logge på.

 

Har ikke prøvd restart av mobilen, så skal prøve det nå.. men tviler på at det er løsningen.

 

Alternativt kan jeg jo prøve den reparasjonsfunksjonen senere, men orker ikke begynne med det nå :p

Messenger krasjer her også, jeg gjorde akkurat det samme som deg- reinstallerte og får nå ikke logget på. Utrolig irriterende. Her hjalp det ikke å restarte mobilen, dessverre.

Hvilken reparerefunksjon? 

Lenke til kommentar

 

Det så ut til å fungere bedre idag, men har ikke brukt den som gps idag.

Men.. Messenger har begynt å krasje igjen.. skjer ca hvert 5-10 sekund nå.. og mobilen "låser" seg frem til at jeg trykker ok.

Prøvde å re-installere det.. og det endte med at jeg ikke får logget på igjen.. Messenger starter, men krasjer før jeg rekker å logge på.

 

Har ikke prøvd restart av mobilen, så skal prøve det nå.. men tviler på at det er løsningen.

 

Alternativt kan jeg jo prøve den reparasjonsfunksjonen senere, men orker ikke begynne med det nå :p

Messenger krasjer her også, jeg gjorde akkurat det samme som deg- reinstallerte og får nå ikke logget på. Utrolig irriterende. Her hjalp det ikke å restarte mobilen, dessverre.

Hvilken reparerefunksjon? 

 

Godt å høre det ikke bare gjelder meg :)

Tenker på den som er nevnt over innlegget mitt, ang å bruke pc companion til å re-installere selve android systemet på mobilen.

Istedet for å bare ta en factory reset ;)

Lenke til kommentar

Irriterende. Luka til laderen vil stort sett ikke sitte på lenger, og henger for det meste løst og slenger.

Har vel ladet for mye da :p hehe.. Er vel normal slitasje vil jeg tro.. Selv bruker jeg ladekabel med magnetkontakt.. Så jeg slipper å styre med den luka :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...