Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valgte å ta en factory reset etter oppdatering.

Prøvde først ca 1 dag uten.. Og opplevde div problemer..

Har blant annet opplevd at spotify plutselig fikk lavere lyd via BT i bilen.. Dette skjedde vel for 1-2 uker siden.. etter reset var det normalt igjen, om ikke høyere også :p

 

Ellers føles mobilen nesten som ny.. fikk noen feilmeldinger osv rett etter update, men løste seg som sagt etter reset :)

Mobilen brukte også mer strøm, men det var fordi stamina var deaktivert.

 

Alt i alt.. Fornøyd med oppdatering :) Og en reset var vel på tide uansett :p

Lenke til kommentar

Tror jeg skal kjøre en reset jeg også! I går og i dag har jeg opplevd flere ganger at mobilen bruker svært lang tid på enkle oppgaver, som å åpne applikasjonsskuffen eller snapchat. Skuffende. Tror og håper reset løser problemet, men syns det er kjipt at det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Noen som vet om muligheter for QI lading på Z1c?

Ser det finnes en del spoler man kobler i USB porten.. men litt dumt å fly rundt med den luka åpen 24/7 å da :p

Har jo magnet lader fra før, noe som funker veldig bra.. men vil tri det hadde fungert bra med ei QI spole som var tilkoblet magnet kontakten på sida? også bare lagt denne inni gummi dekslet, sånn som man gjør med USB spolene.

 

Men har ikke funnet noe som har magnet tilkoblingen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei. Ingen rare tegn. Lot den stå på og så plutselig kom den, men prøvde å skru av og på igjen, da kommer den heller ikke. Skal da ikke være rett at den skal bruke så lang tid kun fordi den er skjult. Jeg er riktignok nok langt fra noe datageni.

 

Jeg har prøvd dette alternativet for å se om det hjelper for inntrengere, er noen som er på nettet mitt selv om det har wpa2. Bor på et lite sted i tillegg så finner det noe rart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sliter med Spotify på mobilen nå.. Har 64GB SanDisk kort, og har et par tusen låter offline i høyeste kvalitet, så det går ca 32GB.

Hørte på musikk i bilen idag, og plutselig ble det stille.. Spilleren viste at den spilte av, og det hjalp ikke å bytte sang, eller sette på pause og starte igjen.

Avsluttet Spotify, og startet det igjen.. da spilte den av i 30 sekunder før det ble stille igjen.

Restartet telefonen, og da var alle "download" bryterene slått av, og Spotify viste at ikke noe var lastet ned lengre.

Slo over bryterene igjen når jeg kom hjem, og den laster ned.. men plutselig får jeg beskjed om at inernminnet er 75% fullt.. Så da ser det ut til at Spotify ikke bruker minnekortet lengre.

Avinstallerte det, og la det inn på nytt.. satte igang nedlastning, og det samme skjer igjen..

Mobilen vil at jeg skal flytte filer, men eneste jeg kan flytte er bilder og video.. og musikk kan jeg ikke velge (men har heller ikke noe musikk på telefonen, untatt fra spotify.. så den er jo grei nok).

 

Forslag??
Vurderer å formatere kortet og se om det hjelper.. måtte gjøre det en gang tidligere.. for jeg har AVG installert, og da hadde jeg også det cleanup programmet dems.. som da lagde krøll med spotify og ødela det som var lastet ned..
Nå har jeg kun AVG antivirus.

 

 

*edit*

Ser ut til at formatering av minnekortet var det som skulle til.. Nå minker plassen på kortet istedet for internminnet :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fremdeles ikke giddi å oppdatere konas compact til 5.0. Skal jeg vente eller bare klinke på?

Vent. 5.0 (.270) er buggy. Skal visstnok komme en 5.1 update. Skulle etter planen vært her i slutten av juli, men er ikke kommet enda. Sikkert utsatt pga stagefright-exploten + at sony er trege

Lenke til kommentar

Sliter med å finne enkelte enheter med bluetooth.

Har nettopp kjøpt en ny hjemmekinoreciever. Er innebygd bluetooth på den, men finner den ikke når jeg søker etter enheter.

Testet med telefonen til en kompis i går (Samsung GS2) og den funket med en gang.

Noen som vet hvorfor min Z1C ikke finner klarer å finne den?

Lenke til kommentar

Sliter med å finne enkelte enheter med bluetooth.

Har nettopp kjøpt en ny hjemmekinoreciever. Er innebygd bluetooth på den, men finner den ikke når jeg søker etter enheter.

Testet med telefonen til en kompis i går (Samsung GS2) og den funket med en gang.

Noen som vet hvorfor min Z1C ikke finner klarer å finne den?

Har hatt litt bugs med .270 (Lollipop 5.0) firmwaren sjøl. Håper Android 5.1-updaten som kommer snart fikser biffen ;)

http://www.xperiablog.net/2015/08/27/android-5-1-firmware-certified-for-xperia-z1-z-ultra-and-z1-compact-14-6-a-0-368/

Lenke til kommentar

Andre som opplever problemer med signalmåling av wi-fi nettverk?

Før oppdatering til Android 5, så var målingen ganske nøyaktig.

Hadde man en strek, så var det tregt eller ustabilt.

Etter oppdatering så har jeg merket at flere plasser jeg kun hadde 1 strek, så viser den nå både 3 og 4 til tider.. men det er jo fremdeles like tregt og ustabilt på disse plassene, så man kan ikke stole på at man faktisk har grei wi-fi dekning, fordet om mobilen viser full styrke.

Bare lurer på om dette er en kjent feil, eller bare noe som har skjedd med min?
Tok forøvrig en full factory reset etter oppdatering.
Og det er lenge siden jeg oppdaterte.. men har bare glemt å spørre om dette, hehe.

Lenke til kommentar

Andre som opplever problemer med signalmåling av wi-fi nettverk?

Før oppdatering til Android 5, så var målingen ganske nøyaktig.

Hadde man en strek, så var det tregt eller ustabilt.

Etter oppdatering så har jeg merket at flere plasser jeg kun hadde 1 strek, så viser den nå både 3 og 4 til tider.. men det er jo fremdeles like tregt og ustabilt på disse plassene, så man kan ikke stole på at man faktisk har grei wi-fi dekning, fordet om mobilen viser full styrke.

 

Bare lurer på om dette er en kjent feil, eller bare noe som har skjedd med min?

Tok forøvrig en full factory reset etter oppdatering.

Og det er lenge siden jeg oppdaterte.. men har bare glemt å spørre om dette, hehe.

Det viser bare det som produsenten mener er akseptabel dekning. Altså, du kan ikke sammenligne signalstyrken på ett nettverk ved bruk av 2 forskjellige mobiler, fordi at de viser forskjellig. Visst du går inn på innstillinger --> om enheten ---> status,så kan du få vite signalstyrken i desibel, det er dette du må måle med ihvertfall. Det kan gost hende at Sony har endret parametrene til WiFi, slik at dårlig dekning vises som bedre...

Lenke til kommentar

Kan jo ta et par eksempler på dette.
Punktet i leiligheten som er lengst unna routeren er do, her var det ca 1 strek før oppgradering til Android 5.

Nå viser den mellom 3-4 streker konstant.
Merker det er ustabilt og tregt.. er det litt data som skal overføres, så tar det tid, i forhold til å være på andre sida av veggen.

 

Og tidligere idag var jeg innom en kinarestaurant.. og da fant jeg ut at bensinstasjonen på andre sida av veien hadde gratis nett.

Koblet meg opp, mobilen viser 3 streker, og det gikk ganske tregt, helt til det datt ut.. signal måleren stod på 3 streker helt til nettet bare forsvant.
 

Måtte da ha vært bedre sånn som det var? Da den faktisk viste 1 strek når det var dårlig.. istedet for å gå direkte fra 3 til 0.

Tror jeg har til gode å se at den viser 1-2 streker etter oppgradering faktisk.

Men signalmåleren til mobilnettet er nok ganske nøyaktig, men det har den vel også vært fra før.

Lenke til kommentar

Nei. Nå begynner men Z1C og bli mer og mer kranglete. Av og til får jeg ikke anrop eller ringt (må restarte). Andre ganger brukes batteriet merkelig fort opp, og skjermen som "glipper" når man f.eks. bruker swype er ikke blitt bedre.

Men ellers er jeg jo faktisk rimelig fornøyd med formatet på telefonen. Så jeg lurer rett og slett på om jeg skal pensjonere hele telefonen og kjøpe en Z3c eller den nye Z5c. Vil man bli fornøyd med Z3'en eller blir ikke livet like bra før man har en Z5c ;) ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...