Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo!

Er det noen som vet hvordan en får mobilen til å lagre bilder å videoer rett på minnekortet?

 

Gå inn på kameraappen, trykk menyikonet oppe i venstre hjørne, velg innstillingsmenyen helt til høyre (skiftenøkkel og skrujern i kryss?), scroll helt til bunnen hvor det står "Datalagring" eller noe i den dur, skift til Minnekort.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Fikk endelig min Z1c tilbake etter snart 2mnd frem og tilbake fra verksted. Leverte den da den ikke lader i docking.

Står at den lader, men batterinivået går nedover så er vel en kobling til hovedkortet eller batteriet som ikke fungerer.

Den henger ofte i boot loop (Sony-logo) når den slås av, så batteriet tappes helt og må lades i en halv dag før den våkner.

 

Telefonen var rootet, gjenopprettet til stock rom uten root men glemte å tilbakeføre TA-partisjonen første gang jeg leverte den til service.

Tenkte det skulle ordne seg andre gang, men fikk avslag igjen. Det ble opprettet reklamasjonssak med Sony som også avslo reparasjon.

 

Er det en sammenheng mellom root og at magnet-porten ikke fungerer? Trodde dette var en feil fra fabrikken på min modell, men verkstedet mener det er min skyld.

Fikk ikke docking før et par mnd senere, så er ikke helt sikker på når feilen oppstod.

Noen som har hørt om slike problem med docking tidligere?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Så lenge det er mulig å ødelegge telefonen og miste garantien så skjønner jeg fortsatt ikke vitsen. :nei:

 

Det var jo en nokså ensidig oppsummering av fordelene/ulempene med å roote.

 

Helt fra min første Android-telefon i 2008 har jeg stort sett alltid endt opp med å roote, jeg har da hele tiden vurdert fordelene opp mot det du oppsummerer som potensielle ulemper.

 

I de fleste tilfellene mine har grunnen til rooting vært at Google har sluppet en ny Android-versjon, mens produsenten av min telefon ikke har virket å ha planer om å slippe samme versjon på en god stund/i det hele tatt. Da har jeg rootet og på den måten kunnet installere en custom ROM basert på en nyere/nyeste Android-versjon med nye egenskaper, kanskje en bedre/raskere brukeropplevelse etc.

 

For 2 uker siden mottok jeg et nettbrett fra Kina, en åtte-kjerners sak som i utgangspunktet er godt spekket (iPad Retina-skjerm, 3G-radio, etc.) men som dessverre kom med en håpløs partisjonering av langringsminnet slik at det bare var plass til noen få apps og kanskje 1 stort spill før lagringsminnet for apps var fullt (hjalp ikke stort å bruke apps2sd).

I stedet for å deppe over at jeg ikke kunne installere flere heftige spill som funker gull på den skjermen og med den prosessoren, så rootet jeg nettbrettet og installerte en Custom ROM som lot meg fritt endre partisjonene. Så nå har jeg 6GB plass til apps som ser ut til å holde i overskuelig framtid.

 

Tilbake On Topic og for denne tråden: min Z1 Compact som jeg fikk allerede i januar i år har jeg faktisk foreløpig ikke sett noe stort behov for å roote, så det har jeg foreløpig ikke gjort.

 

Men det er altså fordeler og ulemper med rooting (som med mye annet...) og man må gjøre seg opp en mening om man skal gjøre det eller ikke.

Jeg har som sagt rootet mange telefoner opp igjennom tiden, og har aldri hatt noen problemer - aldri brick'et en telefon, aldri funnet meg i en situasjon der jeg skulle hatt garantien inntakt.

 

 

Christopher

Lenke til kommentar

Hei kjære z1 compact venner. :) En kompis av meg knuste panelet foran. Jeg har drivet og tittet på ebay for å finne et nytt panel men av en eller annen grunn så finner jeg bare baksiden eller lignende. Jeg er nesten sikker på at noen her lenket til hvor man kunne kjøpe dette samt en guide på youtube. Noen her som husker dette? Hadde uansett blitt satt stor pris på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei kjære z1 compact venner. :) En kompis av meg knuste panelet foran. Jeg har drivet og tittet på ebay for å finne et nytt panel men av en eller annen grunn så finner jeg bare baksiden eller lignende. Jeg er nesten sikker på at noen her lenket til hvor man kunne kjøpe dette samt en guide på youtube. Noen her som husker dette? Hadde uansett blitt satt stor pris på.

 

Jeg kjøpte noen reservedeler herfra for en tid tilbake basert på tips i denne tråden.

http://www.witrigs.com/sony-xperia-z1-compact-replacement-parts

Sjekk hva du finner av deler.

Endret av Misantropen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

En kompis av meg har denne, men med veldig mye riper i plasten på skjermen. Denne kan jo fjernes, men er det noen som kan anbefale hva man kan sette på der istedet?

Lenke til kommentar

Jeg bruker 0.3mm glassplater som beskyttelse, dette har jeg brukt på dem to siste telefonene mine.

På forrige telefon (Galaxy S3, så knuste/sprakk vel 3 glassplater for meg, men skjermen var like fin).

Z1 Compact har jeg vel hatt i ca 3-4 mnd nå, ikke knust noen enda :)

 

PS, har ikke dratt av den "innebygde" beskyttelsen på Z1c.. Bare la glasset utenpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...