Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Ok. Takk for svar. Når jeg tester med crossfade av, så har jeg enda ikke opplevd skipping i sanger. Slår jeg på med f .eks 4 sekunder, så opplever jeg med en gang at sangene skipper noen sekunder midt i. Må teste litt videre og se om dette er noe som går igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei ikkje trådlaus lading, men telefonen kan ladast i docking-stasjon der den bruker magneter til å holde telefonen i rett posisjon.

Sjølv har eg ei ladeledning med slik magnetkontakt, men eg har ikkje forska så mykje på det. Men eg ser at når magnetkontakta er tilkobbla så oppfører telefonen seg på ein litt anna måte. Blant anna er det då mulig å snu home-menyen slik at den ligger sidelengs sidan telefonen blir liggande på sida når den lader i docking-stasjon, og at den då åpner for at du kan sette opp telefonen som digital bilderamme.

 

Det er ikkje umogleg at nærkontakt med ein magnet eller metall mot den eksponerte ladekontakta kan få telefonen til å tru at den har blitt kobbla i dock.

Ok.

Har bestilt meg et par sånne kabler selv :-)

Lenke til kommentar

Har et litt merkelig problem.. Mobilen varsler ikke sms lengre.

Mail og innkommende samtaler varsler den som normalt.

 

Har dobbeltsjekka at varsel lyd er valgt,og det er en av standard lydene.

Får heller ikke beskjed på varselslinja.

Kun snarveien til sms appen på startskjermen som viser ny melding.

 

Forslag til løsning? :-)

Lenke til kommentar

Har et litt merkelig problem.. Mobilen varsler ikke sms lengre.

Rart.

 

Du kan jo laste ned en alternativ sms/mms-app og se om denne varsler som den skal.

Så kan du jo avinstallere igjen (med mindre du vil bruke den nye, selv bruker jeg Chomp) og se om varsler da funker igjen i originalappen.

Lenke til kommentar

Testet med hangouts, der er alt normalt.

Så virker som en feil i sms appen :S får prøve reset av mobilen etterhvert tror jeg.

Simpel restart løste ikke noe.

Da ser det ut til at problemet er løst :)

Måtte inn i lista over installerte apper, finne "meldinger" der, og der var varslinger avskrudd, av en eller annen merkelig grunn :S

Men fikk aktivert det igjen, og den varsler sms som før :)

 

Men, har et annet problem også.. kameraet driver å henger seg opp i ny og ne.

Noen ganger når jeg tar et bilde, så vises bildet, men alt henger seg opp.

Om jeg låser og låser opp telefonen igjen så er kameraet klart til bruk igjen, men det bildet jeg akkurat tok, er da borte.

Hender også at snapchat krasjer når jeg starter det.

Lenke til kommentar

Må si jeg er godt fornøyd med denne tlf, som jeg har hatt i noen mnd nå. (skifta fra S2) Godt batteri og ok størrelse, samt vannsikker. Ser ikke noe problem med striper, da jeg var klar over denne utfordringen når jeg kjøpte den, så behandler den deretter. Men spørs om det er en fordel å kjøpe et etui å ha den i etterhvert

 

Edit: Eneste jeg kunne ha tenkt meg endret, er å få led varsellyset til å blinke oftere når det har kommet inn melding/ubesvart samtale, men finner ikke noen løsning på det.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

 

Testet med hangouts, der er alt normalt.

Så virker som en feil i sms appen :S får prøve reset av mobilen etterhvert tror jeg.

Simpel restart løste ikke noe.

Men, har et annet problem også.. kameraet driver å henger seg opp i ny og ne.

Noen ganger når jeg tar et bilde, så vises bildet, men alt henger seg opp.

Om jeg låser og låser opp telefonen igjen så er kameraet klart til bruk igjen, men det bildet jeg akkurat tok, er da borte.

Hender også at snapchat krasjer når jeg starter det.

Lagrer du bilder til eksternt minnekort?

I såfall kan det være minnekortet som fusker/er for tregt.

Lenke til kommentar

 

 

Testet med hangouts, der er alt normalt.

Så virker som en feil i sms appen :S får prøve reset av mobilen etterhvert tror jeg.

Simpel restart løste ikke noe.

Men, har et annet problem også.. kameraet driver å henger seg opp i ny og ne.

Noen ganger når jeg tar et bilde, så vises bildet, men alt henger seg opp.

Om jeg låser og låser opp telefonen igjen så er kameraet klart til bruk igjen, men det bildet jeg akkurat tok, er da borte.

Hender også at snapchat krasjer når jeg starter det.

Lagrer du bilder til eksternt minnekort?

I såfall kan det være minnekortet som fusker/er for tregt.

Lagrer til internminnet, har ikke minnekort i den.

Så det er nok noe annet som gjør det.. mistenker at det kan være noe med selve kameraet, evt software bug.

 

Men en annen ting, hvor mange her har testet om den faktisk er vanntett??

Dagen etter at jeg fikk min, leste jeg statusen til en jeg har på facebook, og hans var ikke vanntett.

Usikker på hva han gjorde med den, men USB luka var lukka sa han, og telefonen døde.

Har ikke prøvd å ha min under vann, men har brukt den når jeg har vært våt på fingra, og det fungerte fint.

Lenke til kommentar

WHat the fuck?! Z1'en min sin skjerm bare sprakk idag! 2 mnd gammel, ingen inpakt var ute å løp hadde kun Z1'en i lomme uten noe annet falt ikke fikk ingenting på meg ingenting datt ut av lomme, når jeg er ferdig er det en diger sprekk gjennom skjermen som IKKE går til noen av endene, altså den kan ikke ha kommet fra slag i ramme, ei heller noe i lomme mi som kunne truffet midt på skjermen, og om det hadde vært inpakt på skjerm vil jeg anta det hadde blitt en rose og ikke én enkelt sprekk, hva skal jeg gjøre? Har jeg noe rettigheter her eller jeg er fucked?

Lenke til kommentar

WHat the fuck?! Z1'en min sin skjerm bare sprakk idag! 2 mnd gammel, ingen inpakt var ute å løp hadde kun Z1'en i lomme uten noe annet falt ikke fikk ingenting på meg ingenting datt ut av lomme, når jeg er ferdig er det en diger sprekk gjennom skjermen som IKKE går til noen av endene, altså den kan ikke ha kommet fra slag i ramme, ei heller noe i lomme mi som kunne truffet midt på skjermen, og om det hadde vært inpakt på skjerm vil jeg anta det hadde blitt en rose og ikke én enkelt sprekk, hva skal jeg gjøre? Har jeg noe rettigheter her eller jeg er fucked?

 

Tipper du er fucked.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Den skal vel kunne tåle vanlig bruk. Men som Klatt3n sier, det blir nok vanskelig å bevise at det ikke er din skyld. Har du søkt litt rundt og funnet ut om det er mange som har opplevd det samme?

 

Hadde en HTC One Mini som fikk sprekker i ramma selv om den bare var noen uker gammel og ble behandlet veldig pent. HTC mente det var min feil, men jeg ga dem linker til flere fora der andre opplevde det samme. Da ga de seg og gikk med på å reparere på garantien.

Lenke til kommentar

Den skal vel kunne tåle vanlig bruk. Men som Klatt3n sier, det blir nok vanskelig å bevise at det ikke er din skyld. Har du søkt litt rundt og funnet ut om det er mange som har opplevd det samme?

 

Hadde en HTC One Mini som fikk sprekker i ramma selv om den bare var noen uker gammel og ble behandlet veldig pent. HTC mente det var min feil, men jeg ga dem linker til flere fora der andre opplevde det samme. Da ga de seg og gikk med på å reparere på garantien.

 

Hei! Takk! Jaggu! Fult på google av folk som opplever det samme med Sony Xperia Z serien!! Uansett når den er under 6 mnd gammel er det vist selger som har ansvaret for å bevise hvordan skaden er oppstått om de ikke tar kundens ord for det, så om de ikke kan forklare skaden må de reparere.

Lenke til kommentar

Noen her som vet om det går an å slå av varsling om at mobildata er deaktivert?

Bruker dette ca daglig, og slår det av når jeg legger meg.. og hver gang kommer det beskjed om at mobildata er deaktivert.

Ofte glemmer jeg meg bort, slår av mobildata for så å slå av wlan.. Det ender da med at jeg må dra ned varslingsmenyen, og bytte til hurtig innstillingsmenyen igjen, for så å kunne slå av wlan.

Ja, jeg vet det er mulig å få lagt til snarveier på startskjermen, men denne er allerede full, og jeg vil kun ha ei side på den ;)

Hadde Samsung Galaxy S3 tidligere, og her ble det ikke varslet på samme måten, noe som gjorde at det ikke hadde noen betydning for hvilken rekkefølge jeg slo dem av i.

Lenke til kommentar

Ser kanskje ut som det krever root. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2683501

Edit: Mulig ikke ... testa nå og fikk varsel - trykte og holdt på varsel og fikk opp "info om appen" - gikk inn der og der er det en avhakning for "vis varsel" som er av-haket. Kanskje prøv å slå av den og se? Glem det, ser ut som du slår av langt mer enn bare den :S

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...