Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Mens jeg så på telefonen hans la jeg merke til at bakdekselet har sluppet taket litt. Dvs at det sitter litt løst og det blir en sprekk mellom bakdeksel og rammen. Dette gjør jo at telefonen ikke lenger er vanntett. Kan virke som om limet har sluttet å virke faktisk.

 

Dette må vel være en garantisak? Noen som har erfaring med dette? Telefonen er fra April, så den skal vel holde lenger enn som så?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens jeg så på telefonen hans la jeg merke til at bakdekselet har sluppet taket litt. Dvs at det sitter litt løst og det blir en sprekk mellom bakdeksel og rammen.

 

Har oppdaget det samme på min - men jeg byttet bakdeksel til glass for noen måneder siden (dokumentert tidligere i tråden her) så jeg kommer nok ikke langt i noen garantisak... ;-)

Tenker jeg i stedet bestiller et nytt glass-bakdeksel og gjør byttet selv en gang til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Om du gjør dette selv, åssen får du dekselet til å sitter skikkelig bom fast? Kompisen min er litt avhengig av at den er ordentlig vanntett da han bruker den til å ta bilder under vann.

Lenke til kommentar

Det nye dekselet kommer ferdig med lim, det du gjør er å varme det litt opp med en hårføner slik at limet blir mykt og klebrig, så er det bare å presse det på og holde det i press i et minutt eller slikt.

 

(Du bruker også hårføner for at limet på det eksisterende dekselet skal slippe)

Lenke til kommentar

Gamlingen knuste skjermen på sin zr, ikke z1 kompakt men burde være samme ulla. Nå virker kun deler av skjerm, dvs toppen....

 

Så hva gjør man med slike ting? Leverer de har på expert der den er kjøpt eller direkte til noen andre? Tenker jo da litt på garantien mtp fukt etc.......

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med at enkelte programmer oppdaterer seg / varsler alt for seint den siste tida.

F. eks. sjekka jeg snapchat og VG-appen før jeg la meg i går. Nå på mårran får plutselig 5-6 varsler på rappen fra snapchat og VG samtidig. Alle Snappene så jeg i går, og at Norge slo Bulgaria var ikke heller helt nytt...

 

Andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med at enkelte programmer oppdaterer seg / varsler alt for seint den siste tida.

F. eks. sjekka jeg snapchat og VG-appen før jeg la meg i går. Nå på mårran får plutselig 5-6 varsler på rappen fra snapchat og VG samtidig. Alle Snappene så jeg i går, og at Norge slo Bulgaria var ikke heller helt nytt...

 

Andre som har vært borti dette?

Nyformatert mobil og same shit her. Tror det er stanima-modusen som kanskje påvirker dette?

Lenke til kommentar

Min erfaring fra Xperia V er at Stamina mode i utgangspunktet sperrer for alt av oppdateringer (bortsett fra meldinger og anrop) så lenge skjermen er av. Du kan gå inn i innstillingene for Stamina mode og legge inn unntak for apper du vil skal oppdateres i bakgrunnen når skjermen er av.

 

Det fungerte for meg, prøv og se om det hjelper.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ny firmware er tilgjengelig for Z1C: 14.4.A.0.157

http://www.xperiablog.net/2014/11/06/new-update-14-4-a-0-157-certified-for-xperia-z1-z1-compact-and-z-ultra/

 

Finner ingen changelog, men i følge brukere på XDA er baseband og kernel oppdatert i allefall.

 

Har laget .ftf og pre-rooted .zip til Nordic Combined

FTF: https://mega.co.nz/#!61oAxIaA!1lSThRLHhWzRPAsCP6WVsO-uv1Kevaq80WG9H4Xutik

Pre-Rooted: https://mega.co.nz/#!ywxTxSAR!JkDt6X7BGqw5FZWiEOp-ueYS5-iTiDnaWIe4Wo6wliQ

 

Ftf flashes med FlashTool: http://www.flashtool.net/index.php

Zip flashes med custom recovery. Dvs du må allerede ha en roota telefon med custom recovery alla CWM eller TWRP

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar

Ja, 9,6 MB.

 

Jævlig irriterende. Ser ut til å ha en sammenheng med WiFi her i gården.

 

e: Nei, det har det ikke. Vil ikke engang lagre screenshots. >< Vil heller ikke koble seg sammen med Windows. Det står den er tilkoblet på både mobil og PC, men dukker ikke opp i Explorer, PC Companion eller MediaGo. Hurra! :fun:

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Et døgn senere, og ting er fortsatt fucka.

 

Får ikke koblet den til PC-er, får ikke resatt den via PC Companion (og SUS eksisterer ikke lenger), den lader ufattelig tregt, får egentlig ikke brukt den til noe som helst, siden hvert eneste program henger seg og / eller får mobilen til å restarte.

 

Har sendt mail til Sony, får jeg ikke svar ila i morgen, får jeg bare ta den med tilbake til Telekiosken hvor jeg kjøpte den og be dem fikse den. Får ikke engang resatt den til fabrikkinnstillinger eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Nokså uavhengig av den siste oppdateringen så har jeg et alvorlig batteriproblem.

Særlig merker jeg det om jeg åpner app'en Camera FV-5 (hadde satt veldig pris på om noen hadde giddet å installere denne app'en, ta et par bilder, og se om det gir vesentlig utslag på batteriet).

Jeg testet igjen nå - batteriet lå vel på rundt 70-80%, jeg tok ett enkelt bilde med Camera FV-5, og mobilen slo seg da av med 'tomt batteri'-melding.

Jeg forsøkte å slå på igjen, den kom da i gang men med 1% på batteriet. Satte telefonen til lading, så slo jeg den av, lot den stå av i kanskje 2 minutter, slo den på igjen, og batteriet var da 77%.

 

Skal sies at jeg ikke har gjort noen clean install siden telefonen var ny i slutten av januar, så det er kanskje på tide. Vurderer også å bytte batteri (skal likevel bytte bakdeksel - igjen, da limet har begynt å slippe litt).

 

Hvordan er det, hva er korrekt laderutine for denne telefonen med dette batteriet? Jeg har en original magnet-cradle på kontoret som jeg setter telefonen i uavhengig av batterinivå, er det dumt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...