Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4.4.4 er en liten update på papiret men du verden som alle irritasjonsmomenter forsvant med denne. Faktisk så failet updaten og jeg ble tvunget til å ta en fullstendig formatering men nå er alt blazing fast uten hikkinger og ikke minst fungerer kamera 100%. Spesielt snap hadde en tendens til å henge seg.

 

Jeg er fornøyd etter flere måned med frustrasjoner og flere formateringer i forsøk å fikse problemene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4.4.4 er en liten update på papiret men du verden som alle irritasjonsmomenter forsvant med denne. Faktisk så failet updaten og jeg ble tvunget til å ta en fullstendig formatering men nå er alt blazing fast uten hikkinger og ikke minst fungerer kamera 100%. Spesielt snap hadde en tendens til å henge seg.

 

Jeg er fornøyd etter flere måned med frustrasjoner og flere formateringer i forsøk å fikse problemene.

Vurderer å ta en full formatering selv. Noen som har tips/erfaringer med hva slags backup-app som funker best mtp full formatering slik at man minst mulig grad å legge inn alt mulig rart på nytt? Er seff ikke noe stress med google-kontoene, men hadde vært kjekt hvis jeg slapp å måtte logge inn på Jotta/DropBox/alle andre apper som er koblet mot andre kontoer på nett.

Lenke til kommentar

 

4.4.4 er en liten update på papiret men du verden som alle irritasjonsmomenter forsvant med denne. Faktisk så failet updaten og jeg ble tvunget til å ta en fullstendig formatering men nå er alt blazing fast uten hikkinger og ikke minst fungerer kamera 100%. Spesielt snap hadde en tendens til å henge seg.

 

Jeg er fornøyd etter flere måned med frustrasjoner og flere formateringer i forsøk å fikse problemene.

Vurderer å ta en full formatering selv. Noen som har tips/erfaringer med hva slags backup-app som funker best mtp full formatering slik at man minst mulig grad å legge inn alt mulig rart på nytt? Er seff ikke noe stress med google-kontoene, men hadde vært kjekt hvis jeg slapp å måtte logge inn på Jotta/DropBox/alle andre apper som er koblet mot andre kontoer på nett.

 

Synes google har gjort dette ganske så utmerket. Jeg har jo alt lagret i nettskyet (google drive / +) og når google kontoen til og med automatisk installerer bakgrunnen samt alle appene helt av seg selv så går det rimelig fort å gjøre det .. så jeg kan anbefale det. :)

Lenke til kommentar

 

 

4.4.4 er en liten update på papiret men du verden som alle irritasjonsmomenter forsvant med denne. Faktisk så failet updaten og jeg ble tvunget til å ta en fullstendig formatering men nå er alt blazing fast uten hikkinger og ikke minst fungerer kamera 100%. Spesielt snap hadde en tendens til å henge seg.

 

Jeg er fornøyd etter flere måned med frustrasjoner og flere formateringer i forsøk å fikse problemene.

Vurderer å ta en full formatering selv. Noen som har tips/erfaringer med hva slags backup-app som funker best mtp full formatering slik at man minst mulig grad å legge inn alt mulig rart på nytt? Er seff ikke noe stress med google-kontoene, men hadde vært kjekt hvis jeg slapp å måtte logge inn på Jotta/DropBox/alle andre apper som er koblet mot andre kontoer på nett.

 

Synes google har gjort dette ganske så utmerket. Jeg har jo alt lagret i nettskyet (google drive / +) og når google kontoen til og med automatisk installerer bakgrunnen samt alle appene helt av seg selv så går det rimelig fort å gjøre det .. så jeg kan anbefale det. :)

 

Joda, apper installerer seg, men data fra appene er vel ikke lagret i skyen? Ettersom jeg har på tostegs-verifisering på stort sett alt av tjenester som er på nett suger det å måtte verifisere ved ny innlogging etter å ha formatert telefonen før oppdateringen. Så egentlig det jeg vil unngå. Det er selvsagt ingen krise, men hvis det går an å unngå det så gjør jeg gjerne det. Får prøve med TitaniumBackup senere og håpe at den tar vare på app-data. ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte denne til familiemedlem i vår. I dag så oppdaget vedkommende noe rart, og det førte til en del surr i dag. Jeg bor ikke på samme sted, så jeg har ikke førstehånds info.

 

Vedkommende låste opp skjermen, og ser det står 2 på telefon symbolet = 2 tapte anrop. Vedkommende trykker da på telefon appen, men den kommer aldri opp, homepage forsvinner bakover (?), men telefon appen kommer aldri opp.

 

Jeg bad da vedkommende om å starte på nytt, men får BARE shutdown og start i safe mode, hele tiden!

 

Reset via den røde knappen løste heller ikke fullt problemet. Den kom opp igjen, men etter litt gikk den i safe mode igjen. Tatt et par restarts til, håper den er ok nå men vet ikke enda, mulig den går over i safe mode igjen av seg selv.

 

Sjekket om dette på nettet, men kan ikke finne god løsning. Flere som sliter med dette, å ikke klare komme ut av safemode igjen. Hvorfor det ikke var noe valg som var restart eller slå av, aner jeg ikke heller. Mulig den må sendes på service...

Lenke til kommentar

Flere som bruker Wimp på Z1 Compact her ? Helt siden jeg kjøpte telefonen har jeg slitt med at Wimp av og til hopper noen sekunder i sangene. Kan spille greit noen timer, så skipper den noen sekunder plutselig. Skjer gjerne 3-4 ganger iløpet av noen timer med avspilling.

Dette skjer både ved offline(både minnekort og internminne), og streaming på Wifi og mobilnett.

Hjalp heller ikke ved å oppgradere til 4.4.4. Noen idèer ?

Lenke til kommentar

Aldri vært ute for, og jeg bruker Wimp "mye" (alt er relativt) på mobilen, hovedsakelig i offline-mode, men tidvis også online. Usikker på hva problemet ditt kan skyldes.

 

Hmm, kan være noe defekt hardware hos meg da. Har prøvd en formatering av telefon og slått av stamina mode, uten at dette hjalp. Eller en eller annen app som virker negativt inn på Wimp. Får undersøke litt mer.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme wimp problem både på LG G2 og Motorola MotoG. Å det skjer oftere når jeg spiller over BT i bilen. Noen ganger skjer det hvert minutt, noen ganger hver halv time. Men kjører jeg en time skjer det hvertfall 1 gang. Hos meg høres det ut som når man spolte i gamle dager med kassett :-P.

Lenke til kommentar

Støtter denne mobilen trådløs lading?

Altså sånn qi lading eller hva det heter.

Var tilfeldigvis at jeg sjekket mobilen på jobb forrige uke, da hadde jeg fått opp samme varsel som når man setter i laderen (har ikke slått av hendelses varsler).

Og den viste også klokkeslett for hendelsen.. Og det var mens jeg var på jobb.

Lurer på om det kan ha vært noe magnetfelt el. Som har trigga det.

Lenke til kommentar

Nei ikkje trådlaus lading, men telefonen kan ladast i docking-stasjon der den bruker magneter til å holde telefonen i rett posisjon.

Sjølv har eg ei ladeledning med slik magnetkontakt, men eg har ikkje forska så mykje på det. Men eg ser at når magnetkontakta er tilkobbla så oppfører telefonen seg på ein litt anna måte. Blant anna er det då mulig å snu home-menyen slik at den ligger sidelengs sidan telefonen blir liggande på sida når den lader i docking-stasjon, og at den då åpner for at du kan sette opp telefonen som digital bilderamme.

 

Det er ikkje umogleg at nærkontakt med ein magnet eller metall mot den eksponerte ladekontakta kan få telefonen til å tru at den har blitt kobbla i dock.

Lenke til kommentar

Aldri vært ute for, og jeg bruker Wimp "mye" (alt er relativt) på mobilen, hovedsakelig i offline-mode, men tidvis også online. Usikker på hva problemet ditt kan skyldes.

 

Har du crossfade av eller på i dine innstillinger ?

Jeg har hatt samme wimp problem både på LG G2 og Motorola MotoG. Å det skjer oftere når jeg spiller over BT i bilen. Noen ganger skjer det hvert minutt, noen ganger hver halv time. Men kjører jeg en time skjer det hvertfall 1 gang. Hos meg høres det ut som når man spolte i gamle dager med kassett :-P.

 

Har du din på ?

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...