Gå til innhold

Sov i kø for PlayStation 4: Ble møtt av tomme hyller


Anbefalte innlegg

Det er lite i veien med å la ansatte komme først i køen, men da sier man ikke at man har disse konsollene for salg. Det er tabben her.

Det blir litt som det berømte flytdiagrammet med "Er det ødelagt? Ja? Vet noen at det var deg? Nei? Problem løst!

Det gjør ikke saken, isolert sett, noe bedre at ingen vet om det, men ingen kan klage siden de ikke vet om det.

Jeg står ved at jeg syns det er feil å la ansatte "snike" i køen.

 

Edit: denne: http://m.youtube.com/watch?v=TS6lHielaLE

Endret av indahla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kanskje litt bedre å la kundene komme først, men feil? For alt vi vet var disse ansatte like lidenskapelig opptatt av PS4 som køståerne. Eneste forskjellen er at de slapp å stå ute hele natta. Det er jo et annet spørsmål - skulle man i det hele tatt latt ansatte stå i køen? Kunne blitt like mye bråk av det.

Da jeg jobbet på Lefdal under 360-lanseringen mener jeg å huske vi ansatte enkelt og greit ikke fikk handle konsoll der, så de som ville ha måtte gå i andre butikker som andre kunder. Det er den greieste måten å løse det på, så slipper man PR av denne typen, men det er ikke dermed sagt galt å la de ansatte komme først. Bare risikabelt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

"Feil" kan defineres på flere måter, f.eks. iflg. loven eller hva som er sosialt akseptert. Det er helt sikkert ikke ulovlig å selge til ansatte men særlig kundevennlig er det ikke. Jeg tipper de fleste av butikkene som tjener mest penger (les: fornøyde kunder) har regler mot å selge visse varer til egne ansatte ved gitte anledninger.

Lenke til kommentar

 

 

Fantastisk bra jobbet av mor, som står på sitt og krevde rett! Det er helt utrolig hvor dårlig oppfølging hver butikk har i hendold til policy i slike saker.. Dette er bare hårreisende at folk står i kø og at ansatte kan snike seg forran og bare kapre produkter uten å fele en svette tår..! Dette burde vært straffet med bot eller andre represalier for gitte butikker. For salg førgitt tid! Her skulle noen tatt tak! :@

De ansatte var tross alt inne i butikken. Klokka 8 kunne de bare velge seg en hver mens de andre gikk mot avdelingen. Funker ikke det?

 

Mor skulle hatt problemer om hun kom inn butikken jeg jobbet hos. Vansklige kunder som 'SKAL HA' blir fort vist bort av vektere og gjerne politiannmeldt om de gir trusler.

 

edit: Kjipt at hardware har begynt med tabloid overskrifter for at leseren skal bli oppgitt.

'De ansatte stakk av med alle maskinene selv før butikken åpnet.'

Det var ingen som 'stakk av', det var vanlige salg til de ansatte. For alt vi vet solgte de dem akkurat klokken 08:00, dermed blir hele overskriften feil.

Sorry men høres ut som du har ABSOLUTT ingenting i serviceyrket å gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry men høres ut som du har ABSOLUTT ingenting i serviceyrket å gjøre!

Nei - Man burde jo selvsagt forvente at den ansatte gir fra seg SITT til kunden.

 

K: Hei jeg trenger en macbook pro!

A: Vi har ikke flere, men du kan selvsagt kjøpe min!

 

Det er akkurat dette som har skjedd i denne saken, men den ansatte ble TVUNGET til å gi fra seg en ps4 bare fordi en middelaldrende kvinne stod å gapte i butikken og butikksjefen bare ville få henne ut.

Etter dette gikk hun LIKEVELL til media med saken. Flotte folk vi har med å gjøre her.

 

Hva med den ansatte? Han som sannsynligvis hadde planlagt hele tiden å kjøpe produktet. Han kjøper det for sine penger, og så må han gi det tilbake - Rett skal være rett ja.

Lenke til kommentar

Hele problemet har rot i at folk handler elektronikk i en butikk som helst bør ha seg i å bare selge matvarer og det som hører med. Har handlet elektronikk 1 gang hver i 2 forskjellige Coop Obs-butikker. Den feilen har jeg tatt meg til vett å ikke repetere igjen. Samme pris som en skikkelig forhandler men absolutt ingen kundebehandlingstjenester WHAT SO EVER. Total kompentansemangel.

 

Løsning: Ikke kjøp elektronikk i den samme butikken du kjøper matvarer i. Problem solved.

 

Ellers handler jeg selv matvarer på Obs nesten hver gang og dét fungerer aldeles utmerket. Synes bare elektronikkavdelingen passer inn i forretningsmodellen deres like "bra" som en elefant i en porselensbutikk. My 10 cents ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Saken ble løst ganske umiddelbart ved at en av de ansatte måtte gi fra seg sin konsoll. Ferdig med det. Ikke noe behov for å fortsette sutringen i media og gjøre dette til en kjempesak. Det er den biten som provoserer meg.

Nå var det 6 andre kunder der som ikke tok kampen (sutret?) og som det dermed ikke løste seg for, så hvorvidt det skal defineres som 'ferdig med det' er vel oppe til debatt.

 

Forøvrig kan mediaomtale og debatt rundt dette i denne omgang føre til at dette ikke gjentar seg (eller ihvertfall ikke i like stor grad) ved senere anledninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Sorry men høres ut som du har ABSOLUTT ingenting i serviceyrket å gjøre!

Nei - Man burde jo selvsagt forvente at den ansatte gir fra seg SITT til kunden.

 

K: Hei jeg trenger en macbook pro!

A: Vi har ikke flere, men du kan selvsagt kjøpe min!

 

Det er akkurat dette som har skjedd i denne saken, men den ansatte ble TVUNGET til å gi fra seg en ps4 bare fordi en middelaldrende kvinne stod å gapte i butikken og butikksjefen bare ville få henne ut.

Etter dette gikk hun LIKEVELL til media med saken. Flotte folk vi har med å gjøre her.

 

Hva med den ansatte? Han som sannsynligvis hadde planlagt hele tiden å kjøpe produktet. Han kjøper det for sine penger, og så må han gi det tilbake - Rett skal være rett ja.

Det er ikkje rett. Får fint stå ute å fryse han og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele problemet har rot i at folk handler elektronikk i en butikk som helst bør ha seg i å bare selge matvarer og det som hører med. Har handlet elektronikk 1 gang hver i 2 forskjellige Coop Obs-butikker. Den feilen har jeg tatt meg til vett å ikke repetere igjen. Samme pris som en skikkelig forhandler men absolutt ingen kundebehandlingstjenester WHAT SO EVER. Total kompentansemangel.

 

Løsning: Ikke kjøp elektronikk i den samme butikken du kjøper matvarer i. Problem solved.

 

Ellers handler jeg selv matvarer på Obs nesten hver gang og dét fungerer aldeles utmerket. Synes bare elektronikkavdelingen passer inn i forretningsmodellen deres like "bra" som en elefant i en porselensbutikk. My 10 cents ;)

 

Når de først har PS4 så går nok folk dit uansett, trur folk som står ute 11 timar for å kjøpe noke veit akkurat ka dei ska ha...

Lenke til kommentar

Tror noen det hadde blitt bråk om jeg hadde kommet som åttendemann i køa, tatt en lynspurt når dørene åpnet, grabbet en av de sju konsollene som sto der og insistert på at "jeg tok den først" og nektet å gi den fra meg? Det tror jeg.

 

Vet folk at det finnes X maskiner på lager og det står X mennesker i kø forventer de at alle stiller likt, hadde det kommet en "VIP-kunde" to minutter før butikken åpnet og gått forbi hele køa hadde det også blitt fyrings.

 

De som seriøst ikke skjønner at det blir bråk når ansatte gjør det samme, er enten helt blåst eller forumtroll. Hvorfor skal "i-landsproblem" være en unnskyldning for å bli behandlet som B-kunder?

 

Jeg synes Elkjøp sin policy er helt riktig, det hindrer også at ansatte "finner" en "avglemt" PS4 på bakrommet til å kjøpe selv. Det er selvsagt ikke noen lov mot å gi maskiner til sine ansatte først, men som kundebehandling er det helt på trynet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Fantastisk bra jobbet av mor, som står på sitt og krevde rett! Det er helt utrolig hvor dårlig oppfølging hver butikk har i hendold til policy i slike saker.. Dette er bare hårreisende at folk står i kø og at ansatte kan snike seg forran og bare kapre produkter uten å fele en svette tår..! Dette burde vært straffet med bot eller andre represalier for gitte butikker. For salg førgitt tid! Her skulle noen tatt tak! :@

De ansatte var tross alt inne i butikken. Klokka 8 kunne de bare velge seg en hver mens de andre gikk mot avdelingen. Funker ikke det?

 

Mor skulle hatt problemer om hun kom inn butikken jeg jobbet hos. Vansklige kunder som 'SKAL HA' blir fort vist bort av vektere og gjerne politiannmeldt om de gir trusler.

 

edit: Kjipt at hardware har begynt med tabloid overskrifter for at leseren skal bli oppgitt.

'De ansatte stakk av med alle maskinene selv før butikken åpnet.'

Det var ingen som 'stakk av', det var vanlige salg til de ansatte. For alt vi vet solgte de dem akkurat klokken 08:00, dermed blir hele overskriften feil.

Vi kan lese utfra kommentaren din at du ikke har mye utdannelse i det yrket du er i nå.

Lenke til kommentar

Vi kan lese utfra kommentaren din at du ikke har mye utdannelse i det yrket du er i nå.

Tja, jeg er ansatt til aa finne udugelige ansatte i firma fordelt over norge, danmark og england. Denne jobben fikk jeg paa bakgrunn av Distinction-mastergraden min i ledelse, som jeg tok i nettopp england.

 

Synd at du bommer knallhardt med den fOrste forumposten du noengang har skrevet.

 

 

Dette handlar ikkje så mykje om kva som er formelt lovleg og så vidare, men meir om heilt forbanna normal folkeskikk, samt å ha respekt for kundane sine.

Det handler veldig mye om hva som er lovlig. En ansatt, som sannsynligvis hadde planlagt dette kjOpet over lang tid ble tvunget til aa gi fra seg et produkt som h*n allerede hadde kjOpt - Dette er absolutt ulovlig.

 

Jeg er helt enig i at butikken burde hAndtert det hele annerledes fra starten av, men nAr det ikke skjedde skal det ikke gaa utover de ansatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det handler veldig mye om hva som er lovlig. En ansatt, som sannsynligvis hadde planlagt dette kjOpet over lang tid ble tvunget til aa gi fra seg et produkt som h*n allerede hadde kjOpt - Dette er absolutt ulovlig.

 

Det er greit nok, men utan at vi veit noko meir om kva som har skjedd her, er det ikkje rimeleg å tru at butikksjefen her har innsett tabba si og så sagt til sine tilsette noko ala. "Okei folkens, eg dreit meg ut, eg kan ikkje tvinge dykk, men er det nokon som har lyst til å ofre seg så vi har æra i behald?" Dette blir jo sjølvsagt også berre spekulering frå mi side, men det er vel lite truleg at det har vore brukt reell tvang her, då det nettopp ville vore ulovleg? Er ikkje det meir truleg at ein av dei tilsette måtte innrømme for seg sjølv det vedkommande visste var det "riktige" heile vegen, altså å prioritere kundane sine?

 

 

 

Jeg er helt enig i at butikken burde hAndtert det hele annerledes fra starten av, men nAr det ikke skjedde skal det ikke gaa utover de ansatte.

 

Det er trist at det går ut over dei tilsette ja, men dei burde tenkt seg litt om på førehand dei også. Ansvaret her ligg heilt klart hos dagleg leiar eller kven det no er som har sagt at dette er greit, og dei tilsette kan i prinsippet seie at dei ikkje har gjort noko gale fordi dei har fått grønt lyst frå nettopp sjefen sin. Som servicearbeider derimot, og ikkje minst medmenneske, burde dei holdt seg for gode for dette då dei var fult klare over at dei utnytta sin posisjon til å snike i køen.

Endret av LMH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...