Gå til innhold

Sov i kø for PlayStation 4: Ble møtt av tomme hyller


Anbefalte innlegg

 

 

 

Ja la oss kalle alle med en lidenskap for noe for mennesker uten liv...dumbass.

 

Over til topic:

 

Seriøse butikker lar ikke sine ansatte kjøpe produkter før kunder, noe annet er ekstremt useriøst og det er ikke rart Nordisk Film reagerer. En får håpe at det blir en konsekvens av dette for butikken det gjelder.

Jeg sa aldri at de ikke hadde ett liv, jeg sa ett liv UTENOM PlayStation, altså i tillegg til.

 

Hvorfor ikke? Så lenge de betaler full pris er det vel ikke noe galt i det? Der jeg jobbet tidligere var det slik, skal du ha noe med høy etterspørsel må du betale full pris (altså ikke ansatte-rabatt) og om vi hadde annonserte produkter vi tapte penger på måtte vi betale fullpris + tapet til butikken. Så mer en kundene. Hva er galt med dette? De er jo kunde de å, de betaler og er normale folk så fort de tar av seg skjorta fra coop.

Herregud du er nå en tragedie i samme størrelsesorden som flyet du har valgt til avatar.

 

Om du virkelig ikke skjønner problemstillingen i artikkelen så er det du som har et begrenset perspektiv, ikke de som sto utenfor butikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobbet i en liten elektro sjappe ute på landet når første Wii ble lansert. Vi fikk inn 3 maskiner til lansering, sjefen ga klar beskjed om at her var det første mann till mølla når dørene åpnet. Vi ansatte kunne ikke reservere eller kjøpe før åpningstid. Det er tross alt en servicebedrift. Så en av mine kolleger tok like godt å stilte seg i kø timer før åpning sammen med kundene, jeg gikk ut med kaffe og te til alle mann og gutter det var tross alt bikkjekaldt. Ingen sure miner fra kundene selv om en ansatt sto i køen med dem. Synes det var en fair måte å gjøre det på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Give me a break! Jævla sutrekopper!

 

Ansatte er kunder, som alle andre! De KJØPER produktet, og butikken tjener penger på det. That's business!

Klag ikke på butikken, klag heller på Sony som ikke leverer mer enn en håndfull maskiner.

Det e ikkje akkurat det som e poenget, poenget e at kundane har såtte ute i kulden i fleire timar og så kommer ansatte gode og utkvilte etter ei god natts søvn i ei varm seng og kjøper produktet. Dette skaper jo dårlig rykte på butikken, hadde nok aldri kjøpt noke der igjen. Høres nesten ut som du kunne ha vært en av dei som har gjort det...

Lenke til kommentar

Det e ikkje akkurat det som e poenget, poenget e at kundane har såtte ute i kulden i fleire timar og så kommer ansatte gode og utkvilte etter ei god natts søvn i ei varm seng og kjøper produktet.

 

That's life.. De har lik rett til å kjøpe som alle andre, og de har tilfeldigvis tilgang på varene tidligere. Sjefer/kjeder har ingen rett til å nekte ansatte å handle. Det er jo absurd!

Lenke til kommentar

 

Det skal en ikke se bort ifra, men det er noe annet når butikker som skal selge varen for Nordisk Film ikke selger varen til kunder men lar dem ansatte kjøpe det isteden.

 

Nordisk Film kunne egentlig ikke brydd seg mindre. De har allerede solgt varene til butikken og fått sine penger. Dette er ikke noe Nordisk Film engang ville tatt seg bryet med å anerkjenne at har hendt om ikke noen som kaller seg journalist hadde tatt kontakt.

Lenke til kommentar

Give me a break! Jævla sutrekopper!

Ansatte er kunder, som alle andre! De KJØPER produktet, og butikken tjener penger på det. That's business!

Klag ikke på butikken, klag heller på Sony som ikke leverer mer enn en håndfull maskiner.

Tror ikke du vet helt hvordan verden fungerer.

Du trenger hundrevis, kanskje tusenvis av kunder for å bygge opp et godt rykte.

Skal ikke mer en et par stykk til å rive det ned igjen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi fikk inn 3 maskiner til lansering, sjefen ga klar beskjed om at her var det første mann till mølla når dørene åpnet. Vi ansatte kunne ikke reservere eller kjøpe før åpningstid. Det er tross alt en servicebedrift. Så en av mine kolleger tok like godt å stilte seg i kø timer før åpning sammen med kundene, -

 

Og hvor mange kunder var det i køen da? :hmm: Hvis det var førstemann til mølla og 3 eller flere kunder, måtte jo han ha "racet" dem til hyllene.. Vet ikke hvor populært det kan ha vært :rofl:

Lenke til kommentar

Det e ikkje akkurat det som e poenget, poenget e at kundane har såtte ute i kulden i fleire timar og så kommer ansatte gode og utkvilte etter ei god natts søvn i ei varm seng og kjøper produktet. Dette skaper jo dårlig rykte på butikken, hadde nok aldri kjøpt noke der igjen. Høres nesten ut som du kunne ha vært en av dei som har gjort det...

 

Å stakkar de som heiv seg ut, ingen som tvang dem da. Dette er mennesker som har det vi fleste ser på som ett drittyrke, gjøre dritt, ha dritt arbeidstid og forholde seg til drittsure og idiotiske kunder dag ut og dag inn. Så ja, de hadde ikke tid til å kaste bort tid ved å dra på butikk-camping, fordi de slutta på jobb 2330 for å starte på jobb igjen 0630. Så ja stakkar de som dro på butikk-camping med pengene de spurte om å få av mor og far.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke du vet helt hvordan verden fungerer.

Du trenger hundrevis, kanskje tusenvis av kunder for å bygge opp et godt rykte.

Skal ikke mer en et par stykk til å rive det ned igjen....

 

Det er god service og riktige priser, over tid, som gjelder. At noen ansatte kjøpte et produkt til seg selv, tror jeg ikke har så mye å si for det generelle ryktet nei, men mulig køen med fanboys blir litt kortere neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skjer jo nesten hvert eneste konsollslipp. Utrolig at konsollprodusentene er så fantastisk trege i pappen at de pusher ut lanseringsdatoer hvor hver butikk har et sted mellom 1 og 10 maskiner. Sony svir jo av millioner i reklamefilmer for en konsoll som ikke er å oppdrive.

 

Microsoft skal i det minste ha kudos for å vente til etter jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var du den ansatte som måtte overrekke konsollen til kunden?

Jeg er ferdig med slike fillejobber for lenge siden, heldigvis. Akkurat nå har jeg faktisk to konsoller da jeg kjøpte en via forhåndsbestilling og en i butikk. Har avtalt salg for nummer 2 for litt over vanlig pris, (selger en made in china modell og beholder made in japan modellen - knis!)

 

Dette har ingenting med at jeg jobber i lignende butikk/føler meg truffet av kommentarer her inne, Det har med at jeg missliker at folk får viljen sin bare de gaper høyt nok.

Om dere vil fortsette å se sure kunder i butikker som skjeller ut ansatte uten grunn, da må dere bare la dem få viljen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skjer jo nesten hvert eneste konsollslipp. Utrolig at konsollprodusentene er så fantastisk trege i pappen at de pusher ut lanseringsdatoer hvor hver butikk har et sted mellom 1 og 10 maskiner. Sony svir jo av millioner i reklamefilmer for en konsoll som ikke er å oppdrive.

 

Microsoft skal i det minste ha kudos for å vente til etter jul.

Dette er jo standard markedsføring. Ved å passe på at det er lite konsoller i butikkene får de haugevis av gratis reklame 'PLAYSTATION 4 REVET UT AV HYLLENE på MINUTTER' og lignende. De vet at folk forhåndsbestiller/kan vente om de ikke finner den i butikken, ergo reklame tjent.

Lenke til kommentar

Service er service. Kunden kommer ALLTID først. Jeg har seks år hos Rema 1000 på cv'n og vet derfor hva det dreier seg om. Du vet ikke hva du prater om, Rudde93.

 

Offisielt så kommer kunden først. Men uoffisielt så vet alle at det ikke stemmer. La meg ta et eksempel, du jobber på elkjop, og en kunde spør om 3 tver. Du vet at bedriften tjener mest på det ene og prøver å prakke det på kunden, etter ordre og oppmuntring fra ledelsen. Om kunden faktisk får den beste tven gir du blanke f i. Dette er realiteten i kulissene i de fleste butikker.

 

Dessuten Rema 1000? Det er ingen service der. Det eneste du ser til ansatte på Rema 1000 er når du betaler for varene... I hvilken setting kommer frasen "kunder kommer først" til nytte i en Rema 1000 butikk...

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og hvor mange kunder var det i køen da? :hmm: Hvis det var førstemann til mølla og 3 eller flere kunder, måtte jo han ha "racet" dem til hyllene.. Vet ikke hvor populært det kan ha vært :rofl:

 

Muligens dårlig skrevet av meg, men den som sto først i køen fikk maskin først. Spillene og tilbehør derimot var up for grabs ute i butikken så der ble det litt knuffing da det bare var 2 utgaver av zelda. Det ble jo litt klein stemning når en som hadde plukket bra med utstyr og spill innså at vi bare hadde 3 konsoller og han ikke fikk en av de :p Husker ikke hvor mange det var i køen, men tipper 10 stk. ca når vi åpnet, det her var tross alt ute på landet midt på vintern.

Lenke til kommentar

 

Offisielt så kommer kunden først. Men uoffisielt så vet alle at det ikke stemmer. La meg ta et eksempel, du jobber på elkjop, og en kunde spør om 3 tver. Du vet at bedriften tjener mest på det ene og prøver å prakke det på kunden, etter ordre og oppmuntring fra ledelsen. Om kunden faktisk får den beste tven gir du blanke f i. Dette er realiteten i kulissene i de fleste butikker.

 

Dessuten Rema 1000? Det er ingen service der. Det eneste du ser til ansatte på Rema 1000 er når du betaler for varene... I hvilken setting kommer frasen "kunder kommer først" til nytte i en Rema 1000 butikk...

 

Ikke i min butikk. Men jeg er enig. Servicen i dagligvarehandelen generelt er elendig og synkende. Flesteparten sier ikke "hei" og "takk" i kassa engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...