Gå til innhold

Sov i kø for PlayStation 4: Ble møtt av tomme hyller


Anbefalte innlegg

 

Ikke i min butikk. Men jeg er enig. Servicen i dagligvarehandelen generelt er elendig og synkende. Flesteparten sier ikke "hei" og "takk" i kassa engang.

 

Kan ikke si at jeg klandrer dem. I dette samfunnet hvor suksess er alt må det være skikkelig bedritent å havne i kassa på en dagligvarebutikk. Symbolske byrder er faguttrykket.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan ikke si at jeg klandrer dem. I dette samfunnet hvor suksess er alt må det være skikkelig bedritent å havne i kassa på en dagligvarebutikk. Symbolske byrder er faguttrykket.

 

Jeg forventer ett "hei" i kassa, får jeg det ikke sier jeg "Jo, hei til deg å" når handelen er overstått.

 

Noe som sjeldent skjer da jeg alltid møter dem med et hei...

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

 

 

Det e ikkje akkurat det som e poenget, poenget e at kundane har såtte ute i kulden i fleire timar og så kommer ansatte gode og utkvilte etter ei god natts søvn i ei varm seng og kjøper produktet. Dette skaper jo dårlig rykte på butikken, hadde nok aldri kjøpt noke der igjen. Høres nesten ut som du kunne ha vært en av dei som har gjort det...

Å stakkar de som heiv seg ut, ingen som tvang dem da. Dette er mennesker som har det vi fleste ser på som ett drittyrke, gjøre dritt, ha dritt arbeidstid og forholde seg til drittsure og idiotiske kunder dag ut og dag inn. Så ja, de hadde ikke tid til å kaste bort tid ved å dra på butikk-camping, fordi de slutta på jobb 2330 for å starte på jobb igjen 0630. Så ja stakkar de som dro på butikk-camping med pengene de spurte om å få av mor og far.

Du generaliserer voldsomt her, er mange hyggelige folk også, det gjelder interesse om enn er interessert nok får enn tid til å gjere det (ikje det at ej hadde gjort det). Og som du har sagt dei er jo heilt vanlige folk, så korfor har dei retten til å snike i køa? Du er ser deg åpenbart igjen i en del av denne saka.

Lenke til kommentar

Du generaliserer voldsomt her, er mange hyggelige folk også, det gjelder interesse om enn er interessert nok får enn tid til å gjere det (ikje det at ej hadde gjort det). Og som du har sagt dei er jo heilt vanlige folk, så korfor har dei retten til å snike i køa? Du er ser deg åpenbart igjen i en del av denne saka.

 

Ja jeg generaliserer. Men som butikkmedarbeider legger du ikke merke til de 99%'ene som er helt anonyme og ikke plager deg, de som klarer og oppføre seg som folk. De suser du gjennom. Det du ender opp med å bruke 99% av energien din på er de 1% vanskelige kundene. Altså om han sa tidligere ja jeg skulle gjerne hatt en PS4 når de får dem inn, er det sniking? Er reservasjoner sniking? Jeg er ganske sikker på at disse ansatte viste de fikk inn PS4'en dagen derpå, han kom ikke på jobb og bare oi, har vi PS4, får vel kjøpe en. Så hvis han nå har sagt ifra om sine planer om å kjøpe PS4 når de kommer og jobber den dagen, hvorfor skulle han stått i kø? Han er jo der, det er jobben hans, han måtte uansett forlatt køen før de åpnet for å åpne butikken.

Lenke til kommentar

 

 

Du generaliserer voldsomt her, er mange hyggelige folk også, det gjelder interesse om enn er interessert nok får enn tid til å gjere det (ikje det at ej hadde gjort det). Og som du har sagt dei er jo heilt vanlige folk, så korfor har dei retten til å snike i køa? Du er ser deg åpenbart igjen i en del av denne saka.

Ja jeg generaliserer. Men som butikkmedarbeider legger du ikke merke til de 99%'ene som er helt anonyme og ikke plager deg, de som klarer og oppføre seg som folk. De suser du gjennom. Det du ender opp med å bruke 99% av energien din på er de 1% vanskelige kundene. Altså om han sa tidligere ja jeg skulle gjerne hatt en PS4 når de får dem inn, er det sniking? Er reservasjoner sniking? Jeg er ganske sikker på at disse ansatte viste de fikk inn PS4'en dagen derpå, han kom ikke på jobb og bare oi, har vi PS4, får vel kjøpe en. Så hvis han nå har sagt ifra om sine planer om å kjøpe PS4 når de kommer og jobber den dagen, hvorfor skulle han stått i kø? Han er jo der, det er jobben hans, han måtte uansett forlatt køen før de åpnet for å åpne butikken.

Dei hadde ringt til butikken og spurt kor mange som var der, Skulle vertfall ha gått i køa, det er sniking ja når noken ventar ei heil natt barre for å sikre seg, og så konmmer noken om morgenen etter ei kald natt, låser seg inne og tar bort en av konsollane. Sto ingenting om at dei ansatte i butikken hadde reservert konsollane i artikkelen og eg tvila på et dei ikkje var bevisst på at PS4 vart lansert den dagen (tross at dei jobba der, og det ekje kvar dag noke slik skjer).

Lenke til kommentar

Dei hadde ringt til butikken og spurt kor mange som var der, Skulle vertfall ha gått i køa, det er sniking ja når noken ventar ei heil natt barre for å sikre seg, og så konmmer noken om morgenen etter ei kald natt, låser seg inne og tar bort en av konsollane. Sto ingenting om at dei ansatte i butikken hadde reservert konsollane i artikkelen og eg tvila på et dei ikkje var bevisst på at PS4 vart lansert den dagen (tross at dei jobba der, og det ekje kvar dag noke slik skjer).

 

 

 

En telefon tidligere på dagen hadde fortalt ham at Obs hadde syv maskiner til salgs.

 

For det første var det formulert veldig diffust, jeg aner ikke hvem han har vært i kontakt med, men om han har vært i kontakt med coop kundeservice så ser de hvor mange de får inn, de jobber helt annerledes en de i butikk og om vedkommende de snakket med ikke har jobbet gjennom større produktreleser tidligere har de ingen forutsetning for å anta noe annet en hva som står på deres maskin. De jobber tross alt i en dagligvareforretning og ikke på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg enig i at det er en uting at butikker holder av og selger tilbudsvarer og andre varer det er rift om til de ansatte først.

 

Jeg har mange ganger kommet til XXL og andre butikker for å finne gode tilbud hvor det er satt på en lapp "reservert" og når jeg har forhørt meg viser det seg at en ansatt har reservert varen. Det samme i ymse klesbutikker osv. Det er ikke slik man behandler kunder da tilbudene først og fremst skal komme kunden tilgode og personalet ellers stort sett har personalrabatt på alle varer hele året.

 

Lefdal vet jeg har en god policy ved at kundene alltid kommer først når det er gode tilbud eller stor etterspørsel og dette burde alle andre etterfølge.

 

Når det gjelder denne saken må jeg også si at det ikke er noen menneskerett å få tak i en PS4 på lanseringsdagen. Det er godt kjent at Norge ville bli tildelt meget få maskiner og da må man dra in furteleppa og smøre seg med tålmodighet. Å lage en stor sak ut av "andre fikk PS4 før meg" synes jeg blir litt tullette og setter dagens dekadente samfunn i sitt rette lys. Bortsett fra det er det helt topp at moren satt butikken på plass ift. dårlig kundepolicy.

 

På den annen side skal det også være en fordel å jobbe i bransjen med bedre tilgang enn andre. Slik er det i alle andre yrker som håndverkere etc. Det butikken skulle gjort var å ikke lagerføre disse konsollene som tilgjengelig for salg men i forkant undersøkt hvilke ansatte som ville kjøpe konsollene de fikk og kun lagerført de som ikke ble solgt internt. Ergo status skulle vært "0 varer på lager" dagen før.

 

Og helt til slutt må jeg si at Sony har opptredt uredelig i denne saken. De burde gjort som Microsoft og så tidlig som mulig informert markedet om hvilke land som ville få kun et lite antall konsoller. Jeg forhåndsbestilte PS4 på "papirlanseringsdagen" i februar men jeg avbestilte den bare for kort tid siden pga. mye surr fra Sony og generelt dårlige signaler til markedet. Jeg gjorde det samme med Xbone. Mye penger spart på ting jeg absolutt ikke trenger (selvsagt en personlig vurdering).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dei hadde ringt til butikken og spurt kor mange som var der, Skulle vertfall ha gått i køa, det er sniking ja når noken ventar ei heil natt barre for å sikre seg, og så konmmer noken om morgenen etter ei kald natt, låser seg inne og tar bort en av konsollane. Sto ingenting om at dei ansatte i butikken hadde reservert konsollane i artikkelen og eg tvila på et dei ikkje var bevisst på at PS4 vart lansert den dagen (tross at dei jobba der, og det ekje kvar dag noke slik skjer).

En telefon tidligere på dagen hadde fortalt ham at Obs hadde syv maskiner til salgs.

For det første var det formulert veldig diffust, jeg aner ikke hvem han har vært i kontakt med, men om han har vært i kontakt med coop kundeservice så ser de hvor mange de får inn, de jobber helt annerledes en de i butikk og om vedkommende de snakket med ikke har jobbet gjennom større produktreleser tidligere har de ingen forutsetning for å anta noe annet en hva som står på deres maskin. De jobber tross alt i en dagligvareforretning og ikke på Elkjøp.

Ja, uansett kor dei jobba er det umoralsk ei umoralsk handling, enn ska få en sånn liten guffen følelse når enn ser folk ligger uttafor døra, for så å låse seg inn og ta det du veit dei har gjort det for. Trur det heite samvittigheit eller noke sånt, ja definitivt samvittigheit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Og her er det heller ikke snakk om annonserte tilbudsvarer.

Rent bortsett fra at jeg trykket på + knappen ved en feil så skriver jeg heller ikke kun annonserte tilbudsvarer, gjør jeg vel? Lese hele setningen?

 

"....og andre varer det er rift om til de ansatte først."

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Heh, virkelig tåplig av folk å kritisere de som lå i kø.
"i-landsproblem?" Du bor i et i-land, og om du ikke har noe du brenner for, så syns jeg virkelig synd på deg.

Om folk har lyst til å kaste vekk tiden i kø for å få tak i noe de ønsker seg, så er det ikke mindre verdt enn de som kaster vekk tusener av kroner for å fiske, eller de som mekker på biler som det tvilsomt de får i stand, eller hundre andre eksempler på folk som gjør toskete ting med tiden sin fordi de trives med det.

Det er deres sak, ikke din.

Om du ikke er enig, så ta en grundig titt på deg selv: gjør du nøyaktig det som er mest fornuftig med livet ditt sett fra samfunnets kritiske øyne?

 

 

..og dere som jobber i butikk og oppfører dere som kunder er noe møkk, dere burde rett og slett skamme dere. Har dessverre møtt nok av dere i forskjellige butikker, og oppførselen til disse personene har kostet disse butikkene penger. Ikke bare taper butikkene penger på kunder som snur i døra, men de taper penger på å betale lønn til folk som ikke hører hjemme i jobben de har.

 

OT

Lite jeg kan si som ikke allerede er sagt. Det er dårlig service av en butikk å prioritere ansatte foran kunder når det gjelder en populær vare i begrenset antall.
Når det gjelder frynsegoder, så er det vel andre frynsegoder å hente i en butikk enn å kunne kjøpe enkelte varer på bekostning av kunder? Jeg antar at i en vanlig bedrift ville frynsegoder som kom på bekostning av kunder bli fort fjernet..?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er dog en fryd å gå ut døra pga. dårlig kundebehandling når du vet at butikken på kun en halvtime tapte 20-30.000,- i salg samt vil tape vesentlig mer over tid på både deg og alle dine bekjente som vil få høre om den dårlige behandlingen.

 

Dårlig service og det å ikke forstå viktigheten av god kundebehandling er et i-lands problem. Dvs. først og fremst det å behandle kunder med respekt og være høfflig.

 

Eks. på Biltema forrige uke spurte jeg pent om jeg kunne bruke kurven ut til bilen så jeg fikk med meg alle varene (mange dunker med væske av ymse slag osv). Da ble jeg møtt med korte gretne tilbakemeldinger fra et kvinnfolk som var direkte nedlatende og fortsatte med forsøk på latterligjøring med lang kø bak meg mens jeg komuniserte høfflig. Før jeg gikk sa jeg høyt og tydelig "Ja, dette var jo hyggelig, ha en fin dag videre", la igjen søpla utenfor butikken og drar ikke tilbake til denne butikken på Alnabru. Hva slike mennesker gjør i stillinger med kundekontakt forstår jeg meg ikke på.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ingen problemer med at ansatte i f.eks en elektronikkforretning får visse frynsegoder som mulighet til å handle varen før andre. Dersom de handler flere (utover personlig bruk) eller handler for videresalg stiller saken seg naturligvis annerledes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

oioioi så mange kommentarer å views!!! HW.no kommer garantert med flere slike stories som skaper krangling å furting blandt folk. Det kan dere takke dere selv for

 

Går kanskje over til itavisens opplegg, å skrive artikler med mål å skape diskusjon. Og ha titler med formål å få folk til å klikke, istedet for å beskrive innhold i artikkel.

Lenke til kommentar

 

 

Fantastisk bra jobbet av mor, som står på sitt og krevde rett! Det er helt utrolig hvor dårlig oppfølging hver butikk har i hendold til policy i slike saker.. Dette er bare hårreisende at folk står i kø og at ansatte kan snike seg forran og bare kapre produkter uten å fele en svette tår..! Dette burde vært straffet med bot eller andre represalier for gitte butikker. For salg førgitt tid! Her skulle noen tatt tak! :@

De ansatte var tross alt inne i butikken. Klokka 8 kunne de bare velge seg en hver mens de andre gikk mot avdelingen. Funker ikke det?

 

Mor skulle hatt problemer om hun kom inn butikken jeg jobbet hos. Vansklige kunder som 'SKAL HA' blir fort vist bort av vektere og gjerne politiannmeldt om de gir trusler.

Må være en latterlig butikk -- særlig hvis de bare driter i kundene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...