Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

E350?

E500 4Matic.

 

 

Sånn så E-klassen ut etter en liten kjøretur uten snøvær i fjor vinter..

 

Her ser man også ulempen med LED-baklamper.

Hvilken ulempe tenker du på? At de ikke smelter snøen?

 

Stemmer, det er en etter mitt syn vesentlig ulempe at de ikke smelter snøen, det fører til at andre trafikanter rett og slett ikke vil se bilen før de er alt for nære..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

E350?

E500 4Matic.

 

 

Sånn så E-klassen ut etter en liten kjøretur uten snøvær i fjor vinter..

 

Her ser man også ulempen med LED-baklamper.

Hvilken ulempe tenker du på? At de ikke smelter snøen?
Stemmer, det er en etter mitt syn vesentlig ulempe at de ikke smelter snøen, det fører til at andre trafikanter rett og slett ikke vil se bilen før de er alt for nære..
Burde ikke MB med sin historikk for pekuliært ekstrautstyr for lengst ha funnet opp varmetråder for baklykt(veil. 27.990,-)? ;)
  • Liker 4
Skrevet

De burde selvsagt hatt oppvarmede baklamper, jeg må bare si meg helt enig.

På den aktuelle bilen ville jo 30k til i ekstrautstyr neppe vært noe man merket på fakturaen uansett.

 

For alt jeg vet kan det hende de har oppvarmede baklamper tilgjengelig som utstyr på enkelte modeller, jeg har ikke full oversikt.

Skrevet

Husker jeg hadde det på Mercedesen min. Jeg tror det er fordi Mercedesen ofte skal kjøre forbi, derfor er det kjekt med ekstra godt speil på venstresiden så man ser at man ikke ødelegger for noen som kjører fortere. Lite på passasjer fordi mest sannsynlig blåser du forbi bilene i det feltet, er det klart fremover er det klart bakover. De med hjerne kjører stjerne. Alt under 6 sylindre er bare tull. Alt mindre enn E klasse er ikke Merc. Diesel er for aggregater og traktorer.

Skrevet (endret)

Noen som mener hva en rens av EGR-ventilen burde koste?

 

På et verksted altså.

 

Har faen meg " P1402 Ford - EGR Metering Orifice Restricted" på dieselbrakka nå.

 

Misstenker selvfølgelig nedsotet ventil.

 

Kjenner ikke at den drar eller fusker noe dårlig, men får den feilkoden iaf. Dukker bare opp om jeg sletter den og.

Endret av Sermoni
Skrevet

Om du ikke har ti tommeltotter så synes jeg det burde koste 0 kr. På de fleste biler så er det lett å skru den ut og rense den for hånd på kjøkkenbenken, så du trenger ikke tilgang til garasje en gang.

Skrevet

Hvorfor har mange tyske biler blåskjær i sidespeilene? Mens japanske (nesten?) alltid har helt klare vanlige speil?

Speil som blender ned er vel gjerne noe farget, kanskje det er derfor?

Skrevet

 

Diesel er for aggregater og traktorer.

 

Jeg mener du bør revurdere den kommentanren :p

 

 

Jeg er sikker på at du kunne klart det samme med en dampmotor, bare du dimensjonerer den stor nok.

Skrevet (endret)

Folk som kjøper stor dyr bil som en svær BMW, Mercedes, Porsche osv med stor motor og så velger diesel kan like godt kjøpe et klistremerke med "Jeg har egentlig ikke råd til denne bilen"

 

Hva er uansett vitsen med en rask dieselbil når du så vidt har turtall eller fin lyd å høre på?

Endret av Poopadoop
Skrevet

Når man sliper en kam for å få mer løft, kan man da slipe baksiden av "eggen" for å kunne bruke tykkere shims og på den måten få mer løft?

Ja, det er det man hjør når man sliper gammle kammer. Nye kammer slipt helt fra scratch har stock størrelse bak men større lobe.
Skrevet

Må ha over 3500rpm mer enn 1 sekund skal man ha noe som helst lyd spør du meg...

 

Okei... Da tror jeg du bør se den på videoen litt nøyere :wee:

Men jeg kan si at jeg ikke er så veldig stor fan av ikke-tyske premium dieselbiler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...