Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Leser en artikkel på vg om Rowan Atkinson sin McLaren. Der står det: "en toppfart på 372 kilometer i timen, som kunne økes til 391 uten turtallssperre."

 

Hva er poenget med en sperre om den begrenser farten med 19km/t?

Turtallsperren er der for å skåne motoren mot å gå på for høye turtall i forhold til hva den er bygget for å klare, ikke begrense farten.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at skoda er en del av VW konsernet og at det er bygd på samme platform som andre VW biler. Derfor jeg er interessert i bilen. Men med 1.6tdi og 4x4 manuell. Har prøvekjørt bilen, og synes den var fantastiskt god å kjøre. Men når jeg først skal bruke såpass med penger på bil så vil jeg ta et godt informert valg.

 

Har sett på opel insignia også, ser ut til at man får veldig mye for pengene der også, kanskje mer. men ikke noe 4x4 (koster veldig mye mer). Så må nesten vurdere om jeg må ha 4x4.

Lenke til kommentar

I dag som Mercedes E250 4Matic (diesel ja..) er så billig som den er kan jeg ikke forstå at folk får seg til å kjøpe noe særlig annet av 4wd-personbiler..

Den er rett og slett latterlig lavt priset i forhold til hvilken motor den har.. Men det varer bare frem til E220 diesel med 4Matic kommer..

 

Den koster faktisk 16k mindre enn samme bil med 2wd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...