Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er sikkert ikke den eneste som er medlem i en "kontroller i x-området"-gruppe på Facebook. Det morsomste med gruppen er de som sliter noe fælt med norsken sin.

 

Et eksempel er med/ved-feil.

 

"Kontroll på Vassenden med asylmottaket."

"Kontroll i lia med Jehovas Vitne"

 

Jeg visste ikke at politi og biltilsynet rekrutterte Jehovaer og asylsøkere til å utføre kontrollene deres. :p

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sjekket prisen jeg må betale for olje, filter og pakning på dagen i dag.

Med mine kontakter er jeg langt under 2000,- for å si det sånn, men jeg gidder ærlig talt ikke å gjøre sånt selv.

 

Spørs vel litt på hvilken olje du bruker og mengden, men det stemmer at 2k er litt mye. Hva du gidder og ikke gidder å gjøre er vel ikke så veldig relevant...

Lenke til kommentar

Spørs vel litt på hvilken olje du bruker og mengden, men det stemmer at 2k er litt mye. Hva du gidder og ikke gidder å gjøre er vel ikke så veldig relevant...

Synes det er spinnvilt, brukte selv 450,- for olje+filter sist gang selv, (med 2 liter olje til overs)

 

Gjort på 5 minutter også, bare kjøre bilen opp på noen paller og dose på.

Lenke til kommentar

Nope, sannsynligvis ikke. Har brukt slipende polish og det resultatet vil vare helt frem til det kommer nye riper evt. ny oksidasjon av lakken. Sjekker alltid etter slikt med kontrollspray/IPA underveis mens jeg holder på før jeg legger LSP. Dette for å være sikker på at jeg har fjernet alt før jeg forsegler bilen med voks/forsegling.

Det er aldri en garanti for at det ikke kommer fort tilbake, men jeg tror dette skal holde en stund fremover. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...