Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så litt på denne faktisk: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33436078

Digger ikke stylingen (lyktelistene MÅ bort) og fargen syns jeg er "maling-tørker-på-veggen-kjedelig", ellers var den grei :-)

 

Overgangen til faceliften går ellers rett etter over budsjettet mitt :mad:

Den var litt bedre ja. Ser bl.a. på rattet at det er facelift. 318 etter facelift har også 143 hk, så det er en del mer enn pre-face modellen. Stylingen er original og den har ingen lyktelister :whistle:

Fargen er ikke den beste nei. Ser du ikke skal ha 6er motor, men kan anbefale 2.2 literen. Har fått høre at det er en av de beste motorene som har kommet fra BMW. Ikke så høyt forbruk, veldig fin gange, bra med kraft, lite problemer osv. Har ikke hørt noe dårlig om 2 literen som sitter i 318 facelift, bortsett fra det åpenbare som lyd og kraft ikke er helt optimalt.

Lenke til kommentar

Jeg rygget inn i en trillebår for noen uker siden i Hemsedal med BMWen. Satt i bilen på en parkeringsplass mens det gikk en flittig utviklingshemmet mann og plukket boss opp i trillebåren sin. Noe jeg ikke fikk med med var at han satt trillebåren ca 2 meter rett bak bilen min, slik at jeg ikke kunne se den i noen av speilene.

 

Ble heldigvis bare 2 veldig små merker på plastlisten på bakfangeren, og det får man tåle når resten av bilen ikke er 100% strøken :)

Lenke til kommentar

118i er en morsom liten sak!!

118i - 143hk og 190nm. 0-100 8.8

120d - 177hk og 350nm. 0-100 7.6

120d med chip fra ESS - 205hk og 460nm :new_woot:

 

Tok utgangspunkt i den 118i som kom i 2007.

120d er en morsom bil ja. Definitivt ha m-sporten, for utseende er litt kjedelig ellers.

Skjønt du skal være heldig om du finner 177HK versjonen her i landet. De fleste ble nok solgt i "belgia-versjon" med 163HK som pre-faceliften også hadde.

Lenke til kommentar

118i er en morsom liten sak!!

118i - 143hk og 190nm. 0-100 8.8

120d - 177hk og 350nm. 0-100 7.6

120d med chip fra ESS - 205hk og 460nm :new_woot:

 

Tok utgangspunkt i den 118i som kom i 2007.

 

Trodde du snakket om den nye 1ern.. Der har 118i fått 170 gamp ^^

Nei den er for dyr, og jeg klarer ikke å like utseende helt enda.

 

118i er en morsom liten sak!!

118i - 143hk og 190nm. 0-100 8.8

120d - 177hk og 350nm. 0-100 7.6

120d med chip fra ESS - 205hk og 460nm :new_woot:

 

Tok utgangspunkt i den 118i som kom i 2007.

120d er en morsom bil ja. Definitivt ha m-sporten, for utseende er litt kjedelig ellers.

Skjønt du skal være heldig om du finner 177HK versjonen her i landet. De fleste ble nok solgt i "belgia-versjon" med 163HK som pre-faceliften også hadde.

M-sport er et must ja. Jeg har ikke tenkt å finne en 177hk versjon her i landet :whistle:

Prøvekjørte en pre-face 120d men manuell hos Jæger:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33608816

Gikk greit den ja, men ingen åpenbaring. Vet du hvordan 177 versjonen er i forhold? Må vel uansett en chip til før det begynner å gå veldig bra.

 

Vet du hva som er forskjellen etter facelift, utenom litt annerledes design på originalfangere og annen navigasjon? Har hørt snakk om bedre opplevd kvalitet, men ikke så mye om faktiske forskjeller.

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Nye 1 serien 118i er nice ja, Synd de ødela den med frontlyktene. Men interiøret er milevis bedre enn e8x serien.

 

Men fremdeles bare rekke 4'er da :/ Har fremdeles lyst på en skikkelig bensin 6er..

 

Rublings: Stop/start funksjon (Efficient dynamics), annerledes baklykter. Chrome ring på volumknappen på stereo'en ( :p ), dobbel vindusviskerspyler istedet for enkel på viskeren bak. Dieselversjonene av facelift har partikkelfilter, pre-FL har ikke.

 

Det er det jeg kommer på til nå.

 

Har dessverre ikke erfaring med 177hk versjonen.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det blir vel påstand mot påstand? Med mindre lakkrester eller tilsvarende kan bevise at det er budbilen som har lagd bulken?

 

I går hadde jeg vaska bilen min ordentlig da jeg så at noen har ripet taket på bilen min med en stein. Hadde jeg tatt de på fersken er jeg faktisk ganske sikker på at de hadde fått noe hardt i bakhodet - flere ganger.. Det er ikke mange ripene, men de synes. Er jeg heldig så kan det rubbes vekk - får se på vårstellet om noen uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...