Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Selvfølgelig sier hardcore BMW-fans at det er Lexus som har kopiert dem. Det slår jo aldri feil. Det blir som å gå på et Apple-forum og si at Apple kopierte noe fra Android.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel votter og vintere siden BMW innførte L-lykter. Det er vel også en stund siden Lexus LS "lånte" designelementer av BMW når den ble lansert så at Lexus har latt seg inspirere av BMW er udiskutabelt - det var jo Europeisk premium de ville konkurrere med og da må de jo møte dem på designfronten og følge trendene. Så får det heller være at flaggskipets hadde samme Navienhet som Prius den gangen..

 

Men disse baklyktene synes jeg ikke ligner mer enn tidligere sammenligninger av Lexus/BMW. Lexus får heller jobbe mer med fronten som sikkert skremmer vekk en del kunder.

Skrevet

Apropos BMW 3-serie, ser nå at priser på M340 sedan har kommet ut: Kr 824'. Dvs. en pris på touring som vil ligge på rett over 860'. Det var det C43'n lå på i 2017, men etter facelift med ny typegodkjenning og nye målemetoder for utslipp ligger den nå på over millionen. M.a.o. er M340 svært konkurransedyktig sett ift. C43 AMG. 

 

Forklaringen er enkel, M340 har et oppgitt CO2-utslipp på 160g/km, mens C43 er oppgitt til 218 - 231g/km.

Skrevet

Apropos BMW 3-serie, ser nå at priser på M340 sedan har kommet ut: Kr 824'. Dvs. en pris på touring som vil ligge på rett over 860'. Det var det C43'n lå på i 2017, men etter facelift med ny typegodkjenning og nye målemetoder for utslipp ligger den nå på over millionen. M.a.o. er M340 svært konkurransedyktig sett ift. C43 AMG. 

 

Forklaringen er enkel, M340 har et oppgitt CO2-utslipp på 160g/km, mens C43 er oppgitt til 218 - 231g/km.

 

Ja det drar på med ekstra utslipp slik det beregnes nå. Ganske kostbare da om dette er startpris? Tesla model 3P koster jo fra i underkant av 700 000 med avgifter her til lands. Nesten 2/3 av mercedesen. 

Skrevet

Ny rekord i 70kmt på vei til Sørlandet 100km, 1 liter på mila blank i S8'en - rett opp til 1.1-2 når 110 sona kom, og rett opp til 1.9 etter bare noen hundre meter bykjøring ?

Skrevet (endret)

Ja det drar på med ekstra utslipp slik det beregnes nå. Ganske kostbare da om dette er startpris? Tesla model 3P koster jo fra i underkant av 700 000 med avgifter her til lands. Nesten 2/3 av mercedesen. 

Så er nesten 1/3 av prisen på mercedes moms som du slipper unna på Teslaen også da (for å ikke snakke om alle andre avgifter)

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Startpris uten stæsj?

Ikke ille pris for en kurrant bil med masse power.

Du har tydeligvis ikke lest artikkelen.

For 469.000 får man

Sitat:

Når det gjelder pris så har BMW en kampanjemodell, som inneholder følgende utstyr ut over en normal 330e:

Steptronic Sport automatgir, Model M Sport (ink BMW M Aerodynamikkpakke, BMW M Sportsratt, LED tåkelykter, Sportseter Alcantara/Sensatec Anthracite, BMW Individual high-gloss Shadow Line, Interiørlister Aluminium Tetragon, 18″ Lettmetallfelger Double-spoke 790M Bicolour Orbit Grey, Variabel sportsstyring, BMW Individual innertaktrekk Anthracite, BMW M pedaler, Ambient Light, 3-soners klimaautomatikk, Automatisk avblendbart sladrespeil, Oppbevaringspakke, Parkeringssensorer (PDC) fram og bak), LED frontlykter med fjernlysassistent, Rattvarme, Bluetooth Professional Wireless Charging.

 

 

Fristelsen ble for stor og jeg har kansellert min Polestar 2 reservasjon og kjøpt/bestilt en sånn :p

Dog en enda mere/bedre utstyrt enn m-kampanje modellen.

Så blir det ny «miljøvennlig» bil i høst i stedet for om 1 eller 2 år til uviss pris og uvisse intensiv fradrag.

Endret av syar2003
Skrevet

Ja det drar på med ekstra utslipp slik det beregnes nå. Ganske kostbare da om dette er startpris? Tesla model 3P koster jo fra i underkant av 700 000 med avgifter her til lands. Nesten 2/3 av mercedesen. 

Det er startpris ja, men rimeligere enn det har vært på lenge med slike biler. Til sammenligning måtte man i 1996 betale kr 1.187.400,- for en C36 AMG med 280 hk.

Skrevet

Ny rekord i 70kmt på vei til Sørlandet 100km, 1 liter på mila blank i S8'en - rett opp til 1.1-2 når 110 sona kom, og rett opp til 1.9 etter bare noen hundre meter bykjøring

Hehe. Tipper forbruket hadde vært en del lavere på en nyere motor. Har skjedd en del de siste årene, selv om en V10'er selvsagt krever sitt. Ved normal kjøring på landevei bruker jo ikke min mer enn en C200 ut fra hva andre rapporterer om.

Skrevet

Så er nesten 1/3 av prisen på mercedes moms som du slipper unna på Teslaen også da (for å ikke snakke om alle andre avgifter)

Nei prisen jeg oppga var med fulle avgifter. Den er altså billigere i dag.

Skrevet (endret)

Hvordan blir sånne elektriske glassfiberbiler som Arngren selger godkjent for vei? Registreres de som ATV/moped?

 

http://www.arngren.net/biler.html

 

Tilleggsspørsmål - kjøper noen noen gang en bil av Arngren? Jeg finner det lite sannsynlig, men iom at han angivelig lagerfører alle disse, må det jo selges noe?

Endret av toth
Skrevet (endret)

Håper at du la til HUD som en del av utstyret, det er en investering man ikke angrer på.

HUD var absolutt på lista over utstyr jeg har tatt med.

Tatt med både HUD, Driving Assistant Pro og Parking Assistant Plus med 360 surround view og rygge tricksene,

Endret av syar2003
Skrevet

HUD var absolutt på lista over utstyr jeg har tatt med.

Tatt med både HUD, Driving Assistant Pro og Parking Assistant Plus med 360 surround view og rygge tricksene,

Det er bra, for de digitale dashbordene til BMW er forferdelig rotete og knotete.

Skrevet

Det er bra, for de digitale dashbordene til BMW er forferdelig rotete og knotete.

Vel - det er delte meninger om alt, dette live cockpit og main display inkludert. Selvsagt har jeg prøvd og lånt G20 noen ganger selv (men uten hybrid drivlinjen da demo bilene ikke er kommet til Norge enda) .

Det f.eks å få navigasjonen med kartutsnitt rett fremfor en synlig gjennom rattåpningen er et absolutt pluss. Komplettert med kjøreanvisninger i HUD går alt som en lek. 

Synes nå jeg  - som attpåtil har F serie BMW idag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...