Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte en rekkesekser på overhaling nå. Kjenner ikke motoren, men var ikke gått veldig langt da den ble pella ut. Veldig spent på hva det havner på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RS7 med 1.6 eller 1.8 merke derimot, det hadde vært moro :)

Var en med en S6 plus som hadde satt på 1.8 merke på bakluka, fjernet alt annet. Vil tro han overrasket en del folk :)

 

Eller dra den enda lengre - jeg havnet bak en Toyota iQ med V12-badge for en stund siden, finfin humor.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har vurdert å sette E200-merker på bilen min, men fant ut at jeg ikke gidder.

De originale merkene ble fjernet like etter kjøp, det gjelder både E500 og 4Matic.

Skrevet

Å sette merker på en bil som ikke samsvarer med bilen i seg selv, er like harry uansett om det er "oppgradering" eller "nedgradering".

Skrevet (endret)

Minner meg på en C klasse jeg kjørte bak her om dagen med AMG klistret på. Han hadde ikke polert bort limrestene fra 'C180' :)

 

Bare jeg som synes det er skremmende at flere begynner å tilby smart bilforsikring med sånn OBD plugg for å se hvor hardt du bremser og alt? Hva om alle begynner å tilby det, og man må betale feks dobbelt om man ønsker å ikke ha det og lignende?

Endret av Poopadoop
Gjest Slettet-3RYwwc
Skrevet

Minner meg på en C klasse jeg kjørte bak her om dagen med AMG klistret på. Han hadde ikke polert bort limrestene fra 'C180' :)

 

Bare jeg som synes det er skremmende at flere begynner å tilby smart bilforsikring med sånn OBD plugg for å se hvor hardt du bremser og alt? Hva om alle begynner å tilby det, og man må betale feks dobbelt om man ønsker å ikke ha det og lignende?

Blir jo tilnærmet tvungen overvåkning da, noe som ikke er tillatt.

Skrevet

Jeg har vurdert å sette E200-merker på bilen min, men fant ut at jeg ikke gidder.

De originale merkene ble fjernet like etter kjøp, det gjelder både E500 og 4Matic.

DSC00117.jpg

  • Liker 1
Skrevet

Kom bak en debadga Porsche Macan nylig. Det så ikke bra ut - for mange store glatte flater der teksten sto slik at hele hekkdesignet ble ødelagt.

Veldig uenig. Svart Macan debadget ser helt rått ut. 

Skrevet

Skal bytte ut den gamle traveren av en Passat (2000-modell) med noe litt mer gøyalt, så var og prøvekjørte den nye MX5 RF'en her om dagen. Sinnsykt gøyal bil å kjøre, samt litt mer "praktisk" for det været vi har her i Norden i forhold til soft-toppen.

 

Endte med reservasjon og levering i rundt Juni et sted, gleder meg noe helt vilt!

  • Liker 1
Skrevet

Trolig en av de morsomste bilene å kjøre som er overkommelig priset for folk flest. Ser tøff ut også, ser en hvit en ganske ofte, veldig tøff.

Gikk du for 1.5 eller 2.0?

Skrevet (endret)

Helt klart. "Mye" bil for pengene! Dog så må jeg si den fortsatt er noe undermotorisert. På bare ca. 1000 kg så er 160 hk helt ok, men det er virkelig ikke noe å hoppe i taket for heller. 

Syns også det er synd at Abarth gikk med på og kaste motoren fra 500 Abarth i den nye 124 Spideren. Litt tyngre en MX-5, men 170 hk er heller ikke allverden.

 

Tenk om de hadde fått tak i motoren fra Alfa 4C, og setter den i 124  :dribble:

Endret av Vertical^
Skrevet

Gikk for 2.0literen i Machine Grey med sportspakke. Hørt veldig mye bra om 1.5literen, men tror det hadde vært litt tungt å tute rundt med på E18 når jeg skal besøke noen kompiser, så gikk for 2.0 til slutt,

 

Tror også jeg har lyst til å lakkere/foliere deler av bilen i rødt for å bryte opp litt av gråfargen, noe ala dette. Ka trur folket om det?

Skrevet

Jeg har lest at 1.5 literen er noe mer kjøreglad satt opp enn 2.0, men forskjellene er neppe store.

Ifølge de som har kjørt slike biler så glemmer man fort motoreffekten når man lærer seg å kjøre dem og utnytte kreftene som best man kan, og de vil som regel ikke føles undermotorisert. Vil man ha mer effekt kan man gå for en Honda S2000, det er en meget meget bra bil.

Jeg tror ikke det er verdt det for de fleste dog, nye MX5 er nok flere hestehoder foran på alt unntatt effekt.

Skrevet (endret)

Tenkte akkurat på "gode, gamle S2000" rett før du postet. S2000 er fortsatt en helt fantastisk bil, men prisene her i Norge er helt hinsides. Nå skal det sies at de er økende i pris i USA også, men å betale kanskje 250k++ for en modell fra 2000-2002, er i mine øyne helt uaktuelt.

Skulle gjerne gjort det til mitt neste bilkjøp, men da må det være en mye nyere modell, og en helt annen pris.

 

Med tanke på at downsizing er blitt veldig "in" nå, hadde det vært kult å se nye biler som kan matche tallene S2000 gjorde med en 2-liters sugemotor.

Endret av Vertical^
Skrevet

Har faktisk sett veldig mye på S2000, men disse ser ut til å være ganske sjelden vare i Norge. Det er jo også det med pris som du sier, såpass mye pæng for en gammel bil er ikke helt fornuftig, selv om jeg ser for meg at prisene på dem egentlig bare vil øke med årene. Så er det jo dette med garanti og alt slikt også. BBR har forresten kommet ut med Turbo-kit også til nye MX5'en som pusher den opp til 248HK/320NM, som kan være noe å tenke på etterhvert :)

 

Kjører jo også en Audi A7 til vanlig, så å gå fra det beistet av en bil til den lille go-karten der var en skikkelig aha-opplevelse, var så mye mindre bil å passe på mens du kjørte :p

Skrevet

Det blir nok litt for spesielt interesserte, og typisk en sommerbil/søndagsbil man ikke tør å bruke så mye. Gnikke og skru en del, stå i garasjen det meste av året. Har tenkt mange ganger på S2000 selv for jeg vet det er en sprek, kjøreglad, tøff og holdbar bil. Men har blitt med tanken som med mye annet. Jeg gliser hvertfall bra de gangene om våren og sommeren jeg ser en som kjører, bilene blir stort sett tatt godt vare på og det fins noen her og der ute av dem. Finnes ikke mange dog. Cirka 80 biler solgt gjennom forhandler offisielt, sikkert en del bruktimport utenom. Kostet 515 tusen når den kom i 1999, det er sykt. Omregnet til dagens kronekurs og inflasjon blir det 734 tusen. Mange biler var jaggu dyre før i tiden, sånn gjennomsnittlig har vel egentlig bilprisen sunket.

Se her: http://www.club-honda.org/index.php?/topic/128709-ofv-s2000-bilpriser-og-antall/

Skrevet

Jeg har lest at 1.5 literen er noe mer kjøreglad satt opp enn 2.0, men forskjellene er neppe store.

Ifølge de som har kjørt slike biler så glemmer man fort motoreffekten når man lærer seg å kjøre dem og utnytte kreftene som best man kan, og de vil som regel ikke føles undermotorisert. Vil man ha mer effekt kan man gå for en Honda S2000, det er en meget meget bra bil.

Jeg tror ikke det er verdt det for de fleste dog, nye MX5 er nok flere hestehoder foran på alt unntatt effekt.

Japp. Men 2.0 med sportspakke har vel større bremser, stivere dempere og bredere hjul som ikke leveres til 1.5.

Skrevet

Japp. Men 2.0 med sportspakke har vel større bremser, stivere dempere og bredere hjul som ikke leveres til 1.5.

Men der igjen, bremser, dempere/fjærer og hjul er enkelt å bytte i ettertid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...