Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er for godt til å være sant, så er det stort sett det. Fisk deg frem til forsikringsselskapet til eier og kontakt de.

 

Å? Hva mener du jeg skulle spurt de om for å komme til bunns i det?

 

edit: et ord

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Snakket med mennesket i går. Han mente det at setene foran i bilen var bytta og de gamle var så slitte at de ikke var vits å ta vare på. Etter bare 100k. km?

 

I tillegg var bilen hellakkert av en proff lakkerer nå i januar, men rust var likevel begynt å komme frem blandt annet i hjulbuen. Dette kan da ikke være et godt tegn..

Lenke til kommentar

Rust kan komme selv etter bare 100k, men som sagt så skal det ikke stinke mye før man bør styre unna. Endring av kmstand. på E46 er ikke vanskelig om man har de riktige verktøyene. 

 

Ring eier, si at du tror bilen muligens er dyr å forsikre, spør hvor mye eier betaler og hvor han har den forsikret. Ring dette forsikringsselskapet på mandag og spør "Hei, jeg har en bil med registreringsnummer VF 47xxx (For å hindre google resultater) og lurte på hvor mye som gjenstår av kjørelengden. Den er på 103000km nå."

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jo absolutt, men stort sett så krever dette litt innsats, og hvis eier ikke ordnet det på EU kontrollen så tror jeg ikke han har byttet forsikringsselskap for å rapportere lavere kmstand. Kmstanden blir vel i hovedsak skrudd ned for salget sin skyld, så om den er justert så har det skjedd nylig.

 

At den plutselig har økt er ikke noe jeg ville bekymret meg over. Det er mange biler som bytter eiere og får et helt annet bruksmønster. Det som får meg til å klø meg på hodet er at den har gått opp og ned i rapportert kmstand. Det kan hende at noen har gjort noe feil, men jeg ville ikke latt tvilen gå til gode til selger. Det finnes ingen kupp når det kommer til tyske biler med stor motor. De fleste selgere har peiling på hva de sitter med.

 

Det er forresten salgspant på bilen også.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Ja da tviler jeg sterkt på at km er jukset noe med, da den isåfall skal ha gått 95 000 km på seks måneder som SVV opplyser. Bilen har vært i selgeren sitt eie i to år og han kan ikke hatt noe med bruksmønsteret fra 2004- 2015.

 

Er klar over salgspanten. Den betaler jeg gladelig /s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...