Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-la-biler-med-sommerdekk-sta/67563023

 

Akkurat nå er jeg litt glad for at jeg fortsatt har vinterdekk på både privat og arbeidsbil samt at jeg ikke er på vakt hos mitt lokale bergingsfirma.

 

For kommer denne oppfordringen til å bli fulgt av stressede folk med overbevisning om at verden snurrer rundt dem? Neppe..

Med tanke på været som var i går burde en del ha lagt inn tid til å bytte dekk om morgenen. Det snødde jo på etttermiddagen, og da ble vel naturlig nok kaldere på natten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Er det en ting som aldri slutter å forbause meg, så er det hvor lite respekt for og kunnskap om været nordmenn har til tross for at de lever i et land som har fire årstider på et døgn!

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar

Nja, tror ikke de skal ha så høyt moment. Det er noen bolter som fester en kasse, som førerstolen og passasjersetet står på. Jeg fant et RIBE sett på Biltema, men der virket det som at 10ern er for liten og 12ern ble for stor. Størrelse 11 fantes av en eller annen grunn ikke, verken der eller hos Würth. Så jeg tror en T55 skal gjøre jobbe helt greit. 

 

 

 

E: Altså dette forbanna landet her noen ganger altså. I utgangspunktet burde det ikke være spesielt komplisert å sette inn et nytt sete i varebilen min, gjort en haug av ganger utenfor landegrensene våre. To stykk solide flattstål, 8 hull, ferdig. Blir vel mer solid enn de spinkle festene som er der i dag til og med. Men neida, må innom en godkjent ombygger. 1000kr/timen, ca 7t på jobben.. 8750,- ink. mva for å lage to braketter, yessir. Råtten ostepop ass..... 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Arbeidsbilen min streika så jeg kjører rundt i en leiebil for øyeblikket. Volvo S90 D4 med mye utstyr. Utrolig flott bil! Må virkelig si at Volvo har gjort mye riktig her. Føler dog at en bensinmotor hadde passet bilen bedre. :)

 

Næh, dieselmotoren er den som passer 90-serien best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...