Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Har mye mer oversikt og kontroll over bilen ved å bruke speil. Selv kjører jeg daglig Manitou truck i trange boligområder i oslo. Hvis jeg skulle sett bakover da jeg rygget med den ville bommen smelt inni husvegger, biler og lyktestolper hele dagen. Det beste er å lære seg å bruke speil først som sist. Det _er_ bedre.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid tar det før det skjer en ulykke og forkrøplende restriksjoner fra myndighetene kommer?

 

tz9dl.jpg

 

Har faktisk lest om 2-3 tilfeller elns allerede med "ulykker" men disse må ha vært hjerneskadet for de har ikke skjønt konseptet..

 

(Lang lesing i vente, beklager det)

Men på Mandagen hadde jeg en morsom vei til skolen (sykt lættis om vedk. leser denne tråden, men tviler :p), jeg skulle på skolen og det var morgen. Kjører på innfartsveien opp til E18, en Audi legger seg heeeelt oppe i rompa på meg, hadde jeg måtte bråbremset hadde jeg fått forsikringspenger. Og der ligger idioten i 2-3 minutter og til og med i siste rundkjøringa før jeg skal ut på E18 er han så nærme og aggresiv at han nesten har lyst å kjøre forbi på venstresiden i rundkjøringen. Helt idioti..

 

Jeg svarer med å "bremse sjekke" for nok er nok og sånt ekke greit for å gi vedk. ett "hint", istedet så ser jeg i speilet mitt at vedk. ble rasende, roper inne i bilen sin og vifter med armene "kom deg te helvete vekk fra veien!" liksom.. Så hva gjør jeg? Jo jeg får komme meg te helvette vekk da og setter alle hestene fra beite ned på bakhjula istedet og ser at bilen hans inne i speilet mitt ble raskt mindre og mindre og til slutt bare borte vekk..

 

Littegrann etterpå får jeg en bil foran meg når jeg ligger å siger forbi i venstrefila på E18 og rasshølet er tilbake igjen fortsatt helt oppe i bakfangeren min og slikker støv mens jeg ligger å passerer i v.feltet mens jeg har en fart på 120-125ish!

Så ligger han der i 2-3 minutter oppi meg helt til han så en mulighet å forbikjøre meg på høyresiden og bilen jeg hadde foran og så hiver han seg inn i v. feltet igjen og peiser på alt han har framover..

 

Så tenker "Jævlige meg" at ok jeg får følge etter å "vise" den jævla idioten da, så jeg gjør det samme, tar en kjapp forbikjøring på høyre f. og så inn i v. igjen (var en SUV foran meg i v. og en trailer i h. med forskjellig avstand fra hverandre), tar bånn gass (det hadde han å for det syntes) og Audien var faktisk sprek men ikke like mye som min, det blir rett strekning, 2 felt med ingen trafikk på 1-2 km. foran oss og jeg drar fra Audien igjen mens den blir bare mindre og mindre i speilet.. Speedoen min var i bånn og bilen min gikk fortsatt bare fortere og fortere..

 

Så da lurer jeg også litt.. hva slags Audi Stasjonsvogn har såpass hk. at den nesten klarer å holde følge med Kompressorlada 540i? første som falt meg inn var gammal RS6, men da hadde vi vel liggi ganske likt. Den hadde mye bøsere frontfanger kunne jeg se, akkurat som jeg har M5 frontfanger lix.. Tipper hans hk var mellom 350-450 et sted, vanskelig å si + muligens Quattro. 

 

Vel uansett slutten på fortellinga var at det var 2 felt og en gikk rett fram, den andre til høyre for å ta av på E18 (jeg skulle egentlig ta av te høyre) og jeg måtte bremse pga. nedkjøringsfelt og selvfølgelig kommer kukken i full fart bak meg, legger seg fortsatt IGJEN helt opp i rompa på meg der jeg ligger og skal ta av te høyre. Kan se han er så forbanna at er lenge siden jeg noengang har sett noen så forbanna egentlig at nå skal han vel sikkert følge etter meg til jeg stopper for å slenge dritt etc. så jeg vrir hardt over på venstrefila igjen i siste liten ved midtskillen og han ble dumpa til å fortsette i høyre mens jeg fortsatte rett frem uten en klysete klegg i rompa. Kjører 2 min til jeg tar av på E18, snur og kjører tilbake og tar av på avkjøringen der jeg skulle. Kjører på veien til skolen min og så at han stod parkert helt stille på en bensinstasjon men han ikke fikk øye på meg fordi snuta på bilen hans stod en annen vei.. Og hvorfor han stoppet der skulle jeg også likt å visst.. Enten så venta han på meg (men i hans hode slik jeg ser det må han ha trodd at jeg var fortsatt på vei på E18 siden det var det siste han så) eller så hadde bilen hans en breakdown.. I dont know :p

 

Men er ganske sikker på at jeg ødela dagen hans for han trodde vel at han eide veien og er vel vant til å tro at han eier veien også hvis han kjører slik, i tillegg så han max forbanna ut og så ut som det røyk litt fra bilen hans også. Jeg fikk ihvertfall blåst BMWen min ren da..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å, for det ene er smak er som bak, delt noenlunde på midten , og for det andre later du ikke til å ha sett alt Ford har drevet med gjennom årene om du synes Kuga er det verste.

 

Det er ellers ikke vi som skal ha Eco, jeg gjorde en avtale om firmabil for en ansatt på en kundes vegne og kom da i tanke om hvorvidt denne var kommet til Norge eller ikke. Vet den er kommet til Storbritannia, Tyskland og Italia. Men nei, iflg ford.no er den ikke kommet til Norge ennå.

 

Takk for svar, forresten.

Lenke til kommentar

Å, for det ene er smak er som bak, delt noenlunde på midten , og for det andre later du ikke til å ha sett alt Ford har drevet med gjennom årene om du synes Kuga er det verste.

 

Det er ellers ikke vi som skal ha Eco, jeg gjorde en avtale om firmabil for en ansatt på en kundes vegne og kom da i tanke om hvorvidt denne var kommet til Norge eller ikke. Vet den er kommet til Storbritannia, Tyskland og Italia. Men nei, iflg ford.no er den ikke kommet til Norge ennå.

 

Takk for svar, forresten.

 

Nei, nye Kuga er slettes ikke så dårlig. Var forsøk på dårlig humor. Men jeg mener at Ecosport(?) ikke er det peneste Ford har laget. 

Lenke til kommentar

Littegrann etterpå får jeg en bil foran meg når jeg ligger å siger forbi i venstrefila på E18 og rasshølet er tilbake igjen fortsatt helt oppe i bakfangeren min og slikker støv mens jeg ligger å passerer i v.feltet mens jeg har en fart på 120-125ish!

Så ligger han der i 2-3 minutter oppi meg helt til han så en mulighet å forbikjøre meg på høyresiden og bilen jeg hadde foran og så hiver han seg inn i v. feltet igjen og peiser på alt han har framover..

Jeg veit det kan være j*vlig irriterende med sånne typer, men hvorfor slapp du han ikke forbi på motorveien? Om han fant plass til å kjøre forbi på høyresiden høres det jo ut som du hadde god plass til å legge deg over? Må selvfølgelig ta forbehold om at jeg kan ha misforstått situasjonen her  :)

Lenke til kommentar

 

Littegrann etterpå får jeg en bil foran meg når jeg ligger å siger forbi i venstrefila på E18 og rasshølet er tilbake igjen fortsatt helt oppe i bakfangeren min og slikker støv mens jeg ligger å passerer i v.feltet mens jeg har en fart på 120-125ish!

Så ligger han der i 2-3 minutter oppi meg helt til han så en mulighet å forbikjøre meg på høyresiden og bilen jeg hadde foran og så hiver han seg inn i v. feltet igjen og peiser på alt han har framover..

Jeg veit det kan være j*vlig irriterende med sånne typer, men hvorfor slapp du han ikke forbi på motorveien? Om han fant plass til å kjøre forbi på høyresiden høres det jo ut som du hadde god plass til å legge deg over? Må selvfølgelig ta forbehold om at jeg kan ha misforstått situasjonen her  :)

 

 

Jeg ser den, var ikke bra nok beskrevet av meg.. Jeg kjørte hele tiden slik i v. felt at biler foran meg la seg til høyre (slik man skal gjøre) så gassa jeg på helt til fikk ny bil foran meg igjen og igjen osv. Men jeg hadde derfor også ingen mulighet til å legge meg inn te høyre.. Men Audien bak lå med vilje så nærme han kunne selv helt fra begynnelsen med kun 1 felt hver vei på innfartsveien. Hvorfor aner jeg ikke. De på bimmers mente at det må ha vært en ustødig person. Så selv når jeg kjørte fra han mente de at da er det jo litt merkelig at han gjør sånt hvis det var kun kappkjøring han var ute etter. Hvis det er en ting jeg respekterer høyt så er det 3-sekunders regelen! Gidder ikke å risikere å evt. betale bare fordi man har lyst å gjøre noe så teit. Større sjanse for sprutskader på fanger får man å.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...